2026-04-18, 18:04
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det är väl ändå MÅLSKYTTET som gör att vi får bota på naglarna

77% bollinnehav och ett mål framåt
Ja. Att Blackstenius fått 90 minuter i båda de senaste matcherna är en stor gåta.
Jag kan förstå att hon spelar från start men mer än 65 minuter borde hon inte ha fått i nån av matcherna.

Dock kan vi inte ha mittbackar som har problem med passningsspelet och snabbheten när vi dominerar matcher.
Citera
2026-04-18, 18:23
Medlem
Citat:
20 000 på läktarna är runt 40% av full beläggning

oj vad lite ändå, tyckte dom sa runt 27 tusen.

Det kan knappt vara godkänt.
Citera
2026-04-18, 18:24
Medlem
Citat:
Det är väl ändå MÅLSKYTTET som gör att vi får bita på naglarna

77% bollinnehav och ett mål framåt

Försvaret är också rätt så hackigt, det va sjukt hackigt mot Danmark och lite idag med.

Det går inte att ha en generationsväxling på alla positioner samtidigt, det är något man får jobba med långsiktigt med nån position i taget.

Man märker att man sakna Magda Eriksson, Björn på backlinan t.ex.

och Asllani i mitten
Citera
2026-04-18, 18:25
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Tre poäng men krävs det målskillnad så är vi nog rökta!

Ja, nu har Sverige åtminstone direktplatsen i egna händer, tack vare att Danmark tappade poäng mot Italien, men hade Sverige vunnit med större siffror hade det kanske räckt med oavgjort i den avslutande matchen mot Italien.
Senast redigerad av Stefan4 2026-04-18 kl. 18:30.
Citera
2026-04-18, 18:29
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Jag tror målskillnad kommer avgöra

Det enda rimliga scenariot där målskillnaden avgör är om Sverige slår Danmark borta och sedan spelar oavgjort hemma mot Italien.
Citera
2026-04-18, 18:41
Medlem
sonicguides avatar
Frågan är väl hur man utvecklar det här laget.

Blackstenius kan ju inte fortsätta få 90 minuter i varje match bara för att hon blivit lagkapten.
Ijeh och Beata är ju fullgoda ersättare och likaså hade ju Kafaji kunnat ersätta henne i första matchen istf att bänkas.

Att Rolfö sitter på bänken i två raka matcher känns också lite konstigt. Jag känner ju närmast att hon kunde ha tagit plats som defensiv mitt där det stundom är lite skakigt men där hon har kvaliteter i sitt spel och rutin för att kunna fylla upp där. Jag älskar henne oerhört men just nu är hon kanske inte den snabba spelare vi behöver på någon ytterplats därför tänker jag att hon skulle platsa mer centralt. Hon har teknik, fysik och spelsinne för att platsa där.

Sedan , som sagt, måste man ju ha backar som kan slå passningar annars kommer man att få problem med sina uppspel med både dåliga adresser och dåligt tempo.
Citera
2026-04-18, 19:11
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide

Blackstenius kan ju inte fortsätta få 90 minuter i varje match bara för att hon blivit lagkapten.
Ijeh och Beata är ju fullgoda ersättare och likaså hade ju Kafaji kunnat ersätta henne i första matchen istf att bänkas.

Blacken skall komma in vid 60 min o springa sönder en redan trött backlinje
Citera
2026-04-18, 19:28
Medlem
fin avtackning av Sempan, Magda, Glas & Jonna
Citera
2026-04-18, 22:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide

Att Rolfö sitter på bänken i två raka matcher känns också lite konstigt. Jag känner ju närmast att hon kunde ha tagit plats som defensiv mitt där det stundom är lite skakigt men där hon har kvaliteter i sitt spel och rutin för att kunna fylla upp där. Jag älskar henne oerhört men just nu är hon kanske inte den snabba spelare vi behöver på någon ytterplats därför tänker jag att hon skulle platsa mer centralt. Hon har teknik, fysik och spelsinne för att platsa där.

Sedan , som sagt, måste man ju ha backar som kan slå passningar annars kommer man att få problem med sina uppspel med både dåliga adresser och dåligt tempo.

Jo hon har ju bevisat att hon kan måla i stora matcher. Felicia Schröder kanske bara är en målskytt i damallsvenskan och inte på den stora arenan.
Citera
2026-04-18, 22:56
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo hon har ju bevisat att hon kan måla i stora matcher. Felicia Schröder kanske bara är en målskytt i damallsvenskan och inte på den stora arenan.
Jag är fullt nöjd om Schröder är den nya Asslani och kan göra bra passningar och röra sig fort med boll i synnerhet som Olme och Angeldahl har problem med dessa saker. De är ju mer av bredsidesspelare utan den där tempoväxlingen som Schröder har.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in