Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyJob
Ja då är det väl vård som gäller? Lär inte bli inlåst i ett fängelse resten av livet men en rättspsykiatrisk undersökning och sen dömd till vård med särskild utskrivningsprövning borde vara optimalt.
Dock finns det ett lag förslag som är på tapeten att man ska kunna bli dömd till förvaring som i Norge.
Ja vård är det i båda fallen, även fängelse anses som en form av vård, men som du säger RP med särskild utskrivningsprövning hadde nog varit mer lämplig i detta fall. Även om P7an hon gjort inte visar på allvarlig psykisk störning så behöver inte set såga allt, experter har haft fel förr