2026-04-17, 19:28
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Rolls hade det som tillval ...
Holy crap.

Det var nån drottning som hade en toalettstolskonstrukton för att slippa behöva lämna långa sittningar men det kan ha varit en myt.
Citera
2026-04-17, 19:31
Medlem
infidels avatar
Jag har hört av ett flertal kanadensare att indiska åkerier har tagit över en stor del av fraktmarknaden i Kanada, och de anställer uteslutande indier, som åker tre i varje bil och kör non stop dygnet runt med flygande byten av förare under färd på motorvägen. För att slippa göra kiss och bajsstopp så har indierna sågat upp en lucka i golvet som de använder för att skita i. Korvarna träffar asfalten i motorvägsfart och studsar sedan upp mot underredet som över tid blir insmetat i currybajs. Det ledde till att kanadensiska bilmekanikerfirmor vägrade indiska åkerier som kunder så indierna importerade fler indier, den här gången som lastbilsmekaniker.
Citera
2026-04-17, 19:32
Medlem
Tråkigt om man krockar kanske.

Senast redigerad av troligengud 2026-04-17 kl. 19:35.
Citera
2026-04-17, 19:58
Avslutad
Patent hidden in-car toilet design.
(Bilder i länk m.m.)
https://carnewschina.com/2026/04/14/aito-vehicles-manufacturer-seres-patents-hidden-in-car-toilet-design-sparking-debates/
Citat:
This design approach is unprecedented in the industry. Previously, Polestone proposed a “vehicle-mounted toilet” concept involving a toilet seat ring stored in the central storage box for use with disposable plastic bags – essentially a portable toilet storage solution
.
Nu verkar detta vara mest åt kineserna etc, men lek med tanken då att en svensk sitter på denna toalett i kinesiska bil i Sverige och någon går förbi just då o ser vad sker i bilen, förargelseväckande beteende eller
Senast redigerad av Moderotur 2026-04-17 kl. 20:16.
Citera
2026-04-17, 20:04
Medlem
Det har ju hänt att man blivit stående vid trafikolyckor i timtal. Många ställer sig längs viltstängslet och gör nummer ett i alla fall.
Citera
2026-04-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Det har ju hänt att man blivit stående vid trafikolyckor i timtal. Många ställer sig längs viltstängslet och gör nummer ett i alla fall.

Det där är ju lite lurigt. Man får ju enligt lag inte pissa publikt bland folk, men vad är tanken från lagens sida om man hamnar i en bilkö som man inte hade räknat med. Säg att det är nån stor trafikolycka och det står still i 2 timmar på motorvägen och man bara måste pissa. Det är ju inte ett alternativ att pissa på sig, så då kvarstår ju bara att gå ut bredvid bilen på motorvägen och pissa.

Ser kanske itne så trevligt ut för andra, men vad ska man göra? Vad säger lagen att man ska göra (om det absolut inte går att hålla sig längre) och det inte är ens eget fel att man hamnade i den situationen?
Citera
2026-04-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Det där är ju lite lurigt. Man får ju enligt lag inte pissa publikt bland folk, men vad är tanken från lagens sida om man hamnar i en bilkö som man inte hade räknat med. Säg att det är nån stor trafikolycka och det står still i 2 timmar på motorvägen och man bara måste pissa. Det är ju inte ett alternativ att pissa på sig, så då kvarstår ju bara att gå ut bredvid bilen på motorvägen och pissa.

Ser kanske itne så trevligt ut för andra, men vad ska man göra? Vad säger lagen att man ska göra (om det absolut inte går att hålla sig längre) och det inte är ens eget fel att man hamnade i den situationen?
Förut så var det möjliga brottet förargelseväckande beteende. Det kan det bli om omgivningen känner seg störda och kränkta. Exempelvis om man gör det mitt framför någon. Om man gick iväg och gjorde det dolt så att ingen blev störd så klarade man sig.

Fortfarande så är det så klart tillåtet att kissa i naturen om ingen ser. Hade ju varit omöjligt att fjällvandra annars.

Tänker att om man går iväg och gör det så dolt som möjligt så klarar man sig. Men att kissa mitt på torget ska självklart beivras.
Citera
2026-04-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Förut så var det möjliga brottet förargelseväckande beteende. Det kan det bli om omgivningen känner seg störda och kränkta. Exempelvis om man gör det mitt framför någon. Om man gick iväg och gjorde det dolt så att ingen blev störd så klarade man sig.

Fortfarande så är det så klart tillåtet att kissa i naturen om ingen ser. Hade ju varit omöjligt att fjällvandra annars.

Tänker att om man går iväg och gör det så dolt som möjligt så klarar man sig. Men att kissa mitt på torget ska självklart beivras.

Tänker specifikt på en gång när jag fastnade i stockholm. Det fanns ingenstans att gå eftersom det var typ "broar" eller avfarter, alltså ingen skog att gå till och gick man utanför vägen så trillade man ner för den var upphöjd. Just den gången lyckades jag hålla ut, men det var nära explosion och jag tänker flera gånger på hur jag skulle göra det, men enda alternativet hade varit att gå utanför bilen och pissa bredvid och dölja sig så gott det går.

Nöden har ju inge lag sägs det ju, måste man så måste man. Alternativet hade ju varit att pissa på sig i bilen, men då hade man fått sanera den och då kanske böter ändå är billigare. Ändå tycker jag att om man inte har några alternativ som i mitt exempel så borde man bortse från de lagar som finns. Vad annars ska man göra liksom för att följa lagen?
Citera
2026-04-18, 00:04
Avstängd
Jag har för mej att trångbodda Käppkineser använder bilen som vardagsrum, därav mittdisplayen som alla bögbilar har numer. Den används då av familjen som tv. Att sedan kunna skita i bilen, ja det blir förstås naturligt.
Citera
2026-04-18, 00:44
Medlem
killawifes avatar
Det var fan på tiden.
Citera
2026-04-18, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag har alltid funderat på att byta ut förarsätet mot en toalettstol.
Skulle det gå igenom besiktningen?

Jag tror du iaf, kan garanteras hemoroider.
Citera
2026-04-18, 09:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderotur
https://www.global-seres.com/

Biltillverkare tar patent på
röststyrd toa under sätet.

Kinesiska biltillverkaren Seres, som samarbetar
med teknikjätten Huawei, har officiellt fått ett
patent godkänt för en ”fordonsmonterad toalett”.
Patentet visar en teknisk lösning som ska
göra det möjligt att uträtta behoven utan
att ens behöva lämna kupén.

Ja, vad tycker och tror vi om toaletten?
(En variant av Porta Potti)

https://carup.se/ovantat-patent-ny-flyttar-toan-in-i-din-bil/
https://omni.se/biltillverkare-tar-patent-pa-roststyrd-toa-under-satet/a/0pBJeJ

Hur jävla långt KÖR kineserna egentligen!? De får väl ta vuxenblöja om de inte har bensinstationer med toaletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in