Citat:
Ursprungligen postat av
Mynicname
Förut så var det möjliga brottet förargelseväckande beteende. Det kan det bli om omgivningen känner seg störda och kränkta. Exempelvis om man gör det mitt framför någon. Om man gick iväg och gjorde det dolt så att ingen blev störd så klarade man sig.
Fortfarande så är det så klart tillåtet att kissa i naturen om ingen ser. Hade ju varit omöjligt att fjällvandra annars.
Tänker att om man går iväg och gör det så dolt som möjligt så klarar man sig. Men att kissa mitt på torget ska självklart beivras.
Tänker specifikt på en gång när jag fastnade i stockholm. Det fanns ingenstans att gå eftersom det var typ "broar" eller avfarter, alltså ingen skog att gå till och gick man utanför vägen så trillade man ner för den var upphöjd. Just den gången lyckades jag hålla ut, men det var nära explosion och jag tänker flera gånger på hur jag skulle göra det, men enda alternativet hade varit att gå utanför bilen och pissa bredvid och dölja sig så gott det går.
Nöden har ju inge lag sägs det ju, måste man så måste man. Alternativet hade ju varit att pissa på sig i bilen, men då hade man fått sanera den och då kanske böter ändå är billigare. Ändå tycker jag att om man inte har några alternativ som i mitt exempel så borde man bortse från de lagar som finns. Vad annars ska man göra liksom för att följa lagen?