2026-08-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abscess1122
EX30 och och EX60. Formlös bak utan karaktär. Ser ut som en blöja på EX30.

Är du medveten om att det enda som tillverkas via megacasting är golvdelar ? Så det påverkar liksom inte designen direkt..

/Dick
Citera
2026-08-23, 13:32
Medlem
Abscess1122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick109
Är du medveten om att det enda som tillverkas via megacasting är golvdelar ? Så det påverkar liksom inte designen direkt..

/Dick
Jag trodde det var hela bakdelen men du har rätt, det är bara bakvagnen. Då kan jag inte skylla på megacasting. Bara udda design.
Citera
2026-08-24, 14:12
Medlem
Carl-Benzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Det produceras mycket nya bilmodeller idag, och vissa ser bra ut, andra ganska intetsägande och sen finns det de fula, de som man nästan blir förbannade på varje gång de dyker upp och undrar om både bildesignern och bilföraren är blinda. Tänkte vi kunde visa vilken fula bilar som rullar på våra gator nu. Jag börjar.

Hyundai IONIQ 6: Otroligt ful skapelse i verkligheten. Två bakre vingar som om det vore en sportbil i de högre klasserna, vilket inte är fallet. https://dmassets.hyundai.com/is/image/hyundaiautoever/HYUNDAI_CE_PI_SHOT09_Side:4x3?wid=960&hei=720&fit= wrap,1

Hyundai KONA: Hyundai igen alltså. Man skulle nästan kunna ta med hela deras program, för det är inga skönheter direkt. Denna ser otroligt billig ut och har dessutom med led-ramper både bak och fram, vilket verkar vara en trend inom bilbranschen nu. Tyvärr.
https://dmassets.hyundai.com/is/image/hyundaiautoever/HYU_SX2_HEV_EViz_Env_TN0-Denim_Blue_Pearl_Abyss_Black_Pearl_C02:16x9?wid=15 04&hei=846&fit=wrap,1

BMW iX: Ja, vad ska man säga. Groteskt ful, klumpig och konstiga linjer över hela bilen. Lyckligtvis bara sett den någon enstaka gång i verkligheten, men man blir chockad över hur mycket fulare den är jämfört med på bild.
https://bmw.scene7.com/is/image/BMW/charged_edition_ix_xdrive60?wid=2100&hei=1500

Vilka fulingar har ni exempel på?
Kan bara hålla med, vad gäller Hyundai så brukar man lite skämtsamt säga att "Asiatiska bildesigners ibland har lite svårt att lägga ifrån sig pennan"
Citera
2026-08-24, 16:20
Medlem
Haramadans avatar
Volvo S90 är ju brutalt ful, men generellt så måste jag nog säga att alla Tesla jag skådat ser ut som en redan rätt osnygg Polestar som gått på en fläskig kortisondos under en längre tid. Det blir inte bättre av att Teslaförarna tävlar tillsammans med de som hyrt en bil för dagen att vara de sämsta/nonchalantaste förarna man möter i trafiken. Möjligtvis är hemmafruar i stora SUV:ar och pickuper nästan lika usla bilförare.

Ja just det, vad heter det där kinesiska bilmärket som enbart består av linjalritade SUV:ar? De förtjänar, liksom deras ägare, en extra varm plats i livet efter detta.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in