Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Det här kanske blir en big ask med tanke på ditt användarnamn, men då vill jag att du redovisar Sverigedemokraternas integrationspolitik. Det enda jag hör är att de kallar all form av integration för "tvångsblandning" och hellre vill ha apartheid, som leder till kriminalitet, misär och alla samhällsproblem vi har. Så berätta hur SD vill integrera invandrare i det svenska samhället.
Högernationalisterna vill inte ha integration och de förstår inte (eller blundar för) att vi behöver skötsamma invandrare som jobbar och bidrar till samhället. Deras lösning på vilket problem det än må vara är ”ut med alla invandrare så blir allt bra”.
Det jobbar runt 35000 icke etniskt svenska sjuksköterskor och undersköterskor i vården, antalet icke etniskt svenska läkare är runt 3500. Hur många icke etniskt svenskar som jobbar i äldreomsorgen, det vet jag inte, men många är det.
Och vården går ändå på knäna och saknar folk.
Man inser inte (eller blundar för) att etniska svenskar är en åldrande grupp och för att hålla standarden på äldreomsorgen och för att kunna upprätthålla pensionssystemet, så behövs det yngre människor som jobbar och bidrar i samhället, vare sig de jobbar inom det offentliga eller det privata.
Det är direkt kontraproduktivt att utvisa unga invandrare som klarat av en utbildning, kan svenska och som står i begrepp att göra rätt för sig inom t ex vården eller på t ex ICA Maxi.
Högernationalisterna är så förblindade av sin egen hatideologi om att invandrare kommer att ta över vårt älskade land, att de fullständigt skiter i hur framtiden för vårt land ska klaras av.
I det Sverige jag vill ha säger man inte ”vi och dem”, man säger bara ”vi”.
Kom nu inte dragandes med kriminalitetsproblemen. Det är bara ett fåtal som är kriminella. Och ja, brottsbekämpningen måste stärkas mycket mer, straffen behöver skärpas, de grovt kriminella ska ut, och ännu mer förebyggande arbete måste till för att förhindra nyrekrytering.