2026-04-17, 18:32
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Har själv sett när ett sådant flygplan med kvotflyktingar landat på Arlanda och alla såg ut att vara från Sydsudan.

Måste väl ha varit en skräckupplevelse
Citera
2026-04-17, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
De flesta opnionsmätningar visar att S, V och MP får egen majoritet utan C när L åker ur, så din prognos känns inte förankrad i nåt annat än ditt önsketänkande. Men även om vi behöver C så kommer de inte att rösta för nån SD-budget.

(S) kommer inte att släppa in V i någon regering så det kan du känna dig blåst på. V, med krav på att sitta i regering, kommer att tvinga (S) att söka sig högerut. (S) som innerst inne vill detta kommer att tacka och ta emot.

Så det blir högerbudget (C och SD har röstat på samma budget tidigare) och mycket lite vänsterpolitik eftersom det inte kommer att finnas budgetutrymme för sådant.

Din höjda a-kassa kan du alltså känna dig totalt blåst på.

Däremot så kommer det att bli mycket grön politik som puffar för elbilar så jag hoppas att du (som jag) sitter på aktier i Tesla.

Några andra större reformer kommer det inte att finnas utrymme för när nu Sverige ska rusta upp militärt för miljardbelopp och samtidigt miljardbelopp skickas till Ukraina.

Kommer bli fortsatt bistert för långtidsarbetslösa. (S) kan dessutom legitimera det med sitt blivande högersamarbete.
Citera
2026-04-17, 18:51
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
De flesta opnionsmätningar visar att S, V och MP får egen majoritet utan C när L åker ur, så din prognos känns inte förankrad i nåt annat än ditt önsketänkande. Men även om vi behöver C så kommer de inte att rösta för nån SD-budget.

Så, vilken budget vinner sa du? Tidö eller S?
Citera
2026-04-17, 19:03
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Då skulle det bli nya ansikten i rutan.
Annars är allt likadant.

Det bästa vore om sd fick styra.
Då skulle Sverige bli så dålig att ingen vill komma hit och dom som redan bor här vill flytta hem.
Om sd gick styra skulle inget alls ändras och vi skulle fortsätta pumpa in våldsbejakande islamister i landet.
Citera
2026-04-17, 19:07
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag är väl ensam i tråden om att tro att det blir bättre.
Här är några förändringar som jag tror och hoppas på.

Karensdagen kommer att tas bort, i alla fall för vissa yrkesgrupper.

Det förebyggande arbetet mot kriminalitet i unga åldrar kommer att öka. (Det är ju något som Tidöpartierna skiter i.)

Det kommer att bli ett bättre socialt skyddnät.

Arbetet om att förhindra våld mot kvinnor bl a i nära relation, kommer att återupptas.

Vinster i skolan kommer att begränsas.

Skötsamma, jobbande invandrare som bidrar till samhället kommer inte att köras ut.

Man kan ju hoppas att det blir fler satsningar på elektrifiering. Så vi slipper bry oss om att Iran täpper till nått jävla sund för att Baron Trump i framtiden ska gå i sin korkade farsas fotspår.
Citera
2026-04-17, 19:40
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
(S) kommer inte att släppa in V i någon regering så det kan du känna dig blåst på. V, med krav på att sitta i regering, kommer att tvinga (S) att söka sig högerut. (S) som innerst inne vill detta kommer att tacka och ta emot.

Jag bryr mig inte om V sitter i regering eller inte, så det är svårt att känna sig blåst oavsett vad som händer i den frågan. Oppositionen kommer att gå ihop efter valet och det mest troliga alternativet är att de släpper fram en ren S-regering och samverkar i sakfrågor.

Citat:
Så det blir högerbudget (C och SD har röstat på samma budget tidigare) och mycket lite vänsterpolitik eftersom det inte kommer att finnas budgetutrymme för sådant.

Din höjda a-kassa kan du alltså känna dig totalt blåst på.

Det finns total enighet från S till V att återställa både a-kassan och andra socialförsäkringar, så det blir ingen konfliktfråga.

Citat:
Däremot så kommer det att bli mycket grön politik som puffar för elbilar så jag hoppas att du (som jag) sitter på aktier i Tesla.

Några andra större reformer kommer det inte att finnas utrymme för när nu Sverige ska rusta upp militärt för miljardbelopp och samtidigt miljardbelopp skickas till Ukraina.

Kommer bli fortsatt bistert för långtidsarbetslösa. (S) kan dessutom legitimera det med sitt blivande högersamarbete.

Försvarsupprustningen kommer att finansieras med en beredskapsskatt som samhällets toppskikt får äran att bidra till. Därtill kommer avtrappningen i jobbskatteavdraget att återinföras för höginkomsttagare, som alltså blir återbetalningsskyldiga av det underskott om högerregeringen just nu orsakar genom sin plundring av statskassan.
Citera
2026-04-17, 20:14
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hej Messial
Jag tror det blir som idag med Tidö-regeringens politik, möjligen med kosmetiska justeringar i kanten men inte ett 2015 igen. Amnesti tror jag inte på då S inte vill ha det.

Jag tycker vi ska ha en mer human flyktingpolitik så att vi kan bjuda in personer att arbeta här som har utbildning och att facket inte får säga nej till lägre löner för invandrare. Invandring för anhörig är inte human eftersom de inte kan jobba här utan blir just bara en hemmafru/hemmaman som inte kan göra rätt för sig. Vill man bo med sina anhöriga får man återvända till där man har sina anhöriga efter att man slutat jobba här.

Allt som däremot kan hjälpa människor att göra rätt för sig måste välkomnas.

Hur i all världen kan du tycka det?
Sure, vi kan välkomna en syrier som har en spetskompetens som vi absolut inte kan skaka fram hos våra egna - det är inga problem.
Men när vi nu har 1/2 miljon arbetslösa i Sverige (alla är dock inte svenskar) och samtliga serviceyrken i Sverige innehas av invandrare. Jobb som i mina ögon först borde ges till svenskar som idag är arbetslösa.
Resterande massan som är utan jobb och är icke-svenskar borde utvisas, liksom samtliga utländska brottslingar. Det finns helt enkelt inte plats eller pengar för dessa nu.

I min värld är det human migration.
Citera
2026-04-17, 20:27
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Det här kanske blir en big ask med tanke på ditt användarnamn, men då vill jag att du redovisar Sverigedemokraternas integrationspolitik. Det enda jag hör är att de kallar all form av integration för "tvångsblandning" och hellre vill ha apartheid, som leder till kriminalitet, misär och alla samhällsproblem vi har. Så berätta hur SD vill integrera invandrare i det svenska samhället.

Högernationalisterna vill inte ha integration och de förstår inte (eller blundar för) att vi behöver skötsamma invandrare som jobbar och bidrar till samhället. Deras lösning på vilket problem det än må vara är ”ut med alla invandrare så blir allt bra”.
Det jobbar runt 35000 icke etniskt svenska sjuksköterskor och undersköterskor i vården, antalet icke etniskt svenska läkare är runt 3500. Hur många icke etniskt svenskar som jobbar i äldreomsorgen, det vet jag inte, men många är det.
Och vården går ändå på knäna och saknar folk.

Man inser inte (eller blundar för) att etniska svenskar är en åldrande grupp och för att hålla standarden på äldreomsorgen och för att kunna upprätthålla pensionssystemet, så behövs det yngre människor som jobbar och bidrar i samhället, vare sig de jobbar inom det offentliga eller det privata.

Det är direkt kontraproduktivt att utvisa unga invandrare som klarat av en utbildning, kan svenska och som står i begrepp att göra rätt för sig inom t ex vården eller på t ex ICA Maxi.

Högernationalisterna är så förblindade av sin egen hatideologi om att invandrare kommer att ta över vårt älskade land, att de fullständigt skiter i hur framtiden för vårt land ska klaras av.

I det Sverige jag vill ha säger man inte ”vi och dem”, man säger bara ”vi”.

Kom nu inte dragandes med kriminalitetsproblemen. Det är bara ett fåtal som är kriminella. Och ja, brottsbekämpningen måste stärkas mycket mer, straffen behöver skärpas, de grovt kriminella ska ut, och ännu mer förebyggande arbete måste till för att förhindra nyrekrytering.
Citera
2026-04-17, 20:46
Medlem
RFTs avatar
Felpost.
Citera
2026-04-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Högernationalisterna vill inte ha integration och de förstår inte (eller blundar för) att vi behöver skötsamma invandrare som jobbar och bidrar till samhället. Deras lösning på vilket problem det än må vara är ”ut med alla invandrare så blir allt bra”.
Det jobbar runt 35000 icke etniskt svenska sjuksköterskor och undersköterskor i vården, antalet icke etniskt svenska läkare är runt 3500. Hur många icke etniskt svenskar som jobbar i äldreomsorgen, det vet jag inte, men många är det.
Och vården går ändå på knäna och saknar folk.

Man inser inte (eller blundar för) att etniska svenskar är en åldrande grupp och för att hålla standarden på äldreomsorgen och för att kunna upprätthålla pensionssystemet, så behövs det yngre människor som jobbar och bidrar i samhället, vare sig de jobbar inom det offentliga eller det privata.

Det är direkt kontraproduktivt att utvisa unga invandrare som klarat av en utbildning, kan svenska och som står i begrepp att göra rätt för sig inom t ex vården eller på t ex ICA Maxi.

Högernationalisterna är så förblindade av sin egen hatideologi om att invandrare kommer att ta över vårt älskade land, att de fullständigt skiter i hur framtiden för vårt land ska klaras av.

I det Sverige jag vill ha säger man inte ”vi och dem”, man säger bara ”vi”.

Kom nu inte dragandes med kriminalitetsproblemen. Det är bara ett fåtal som är kriminella. Och ja, brottsbekämpningen måste stärkas mycket mer, straffen behöver skärpas, de grovt kriminella ska ut, och ännu mer förebyggande arbete måste till för att förhindra nyrekrytering.

Vore det inte bättre att lösa problemet med att "etniska svenskar är en åldrande grupp"? T.ex. med högre barnafödande?

Att du enbart ser en lösning med massinvandring i all oändlighet bör man ifrågasätta, för jag antar att till och med du förstår att även invandrare blir gamla och i sin tur behöver vård, så detta pyramidspelet som är satt i spel har naturligtvis inget slut, utan du behöver då bedriva massinvandring för alltid för att hålla bollen i spel. Och då kan du kanske räkna ut själv vad som händer med svenskarna i Sverige?

Du sitter och är orolig om att du inte ska bli uppassad på dina gamla dagar på något hem, de personer du beskriver som onda är oroliga för att deras folkgrupp håller på att bli en minoritet i deras eget land, fråga dig själv om du verkligen står på rätt sida av historien här.

Att stödja kolonisering av främmande folkgrupper och tvinga ursprungsbefolkningen att se dessa befolkningar som sina egna, det är ondskefullt. Och du stödjer detta.
Citera
2026-04-17, 22:10
Medlem
Förhoppningsvis så är det någon hjälte som plockar maggan och compani
Citera
2026-04-17, 22:30
Medlem
glockenreins avatar
Risken finns att några av de bra reformer Tidö genomfört stoppas. Hoppas inte arga Maggan kompromissar om invandring och kärnkraft på bekostnad av svenska arbetare som får betala notan för kalaset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in