Citat:
Ursprungligen postat av
Skaffern
Det största problemet är nog att absolut ingen utanför Ungern begriper ett ord av vad som sägs i klippet som inte går att översätta i Youtube.
Programledaren kanske ställer några obekväma eller helt propagandistiska frågor och Magyar går därifrån.
Jag kan tänka mig bättre sätt att hantera en sådan situation men trots hans uppträdande så tyckte en förkrossande del av Ungerns befolkning att Magyar är att föredra framför Putins pojkvän Orban.
Och tro fan det
Han är karismatisk. Har en utvecklad narcissistisk aura. Det drar till sig väldigt många lite svagare individer, män och kvinnor. Lite av Macchiarini personlighet men mer temperament.
Såklart är många missnöjda med Orban på flera plan. Utav denna folkmängd finns en stor del som tycker att oavsätt vad kommer, allt kan bli bara bättre. Nassister, liberaler, ex orbanister, unga med obefintligt erfarenhet, omdöme, äldre utan aktuell ekonomisk makt men nostalgi för gamla söta Kadar- tiderna samlades kring honom och byggde en slags personkult. Valplakater säljs pa Facebook marketplace mellan 100 -1000 euro. Helt sjuk hysteri.
Oavsätt hur det blir, väldigt många blir besvikna. Trolig scenario: inom några veckor, Magyar tittar in i skattkammare med låtsas förskräckelse, skriker ut att läget är far mycket värre än befarat. Drastiska åtgärder behövs.
Da ryker alla skattelättnader ( familjer, kvinnor, unga fick mycket senaste åren skatt, förmånliga bolån, osv). Moms, energipriser går upp. Energikonsern säljs ut igen. Typ samma som det var i mitten av 90 talet.
För att uppfylla EU's krav, så blir det insläppning av invandrare i viss takt om inte hela volym. Då kanske kommer COVID pengar mm fran EU.
Jag har svårt stt se att efter honeymoon perioden blir det frid och fröjd, stabilitet och utveckling.
I intervju inga konstiga frågor, men journalisten akcepterar inte att Magyar försöker läxa upp honom och att Magyar kommer med motfrågor. Fullt role confusion från Magyar och han springer ut. Moget.