2026-04-16, 13:21
Medlem
Voloteas avatar
Hej!
Vad har ni för erfarenheter av försäkringsbolagen Lassie och Petson?
Citera
2026-04-16, 15:49
Medlem
Alltid haft Agria till vovven i 20 år.

Lassie och Pettson låter inte så seriösa tycker jag
Citera
2026-04-17, 14:45
Medlem
Ingen erfarenhet, har bara hört att de inte är något vidare.

Själv har jag Sveland, som fungerar utmärkt!
Citera
2026-05-17, 08:33
Medlem
Jag har Lassie för hund och katter. Har visserligen inte behövt använda försäkringen än men Lassie får gott betyg i olika jämförelser.
Citera
2026-05-22, 20:16
Medlem
Jag har haft Lassie i flera år på mina hundar & även en valpkull och absolut inga problem. Snabba vid utbetalning när jag varit hos veterinär, alltid tillgängliga och otroligt trevliga & hjälpsamma. Jag rekommenderar dom starkt!
Citera
2026-05-23, 01:52
Medlem
Tecknade Lassie på vår 9år gamla katt än så länge har vi inte behövt behöva söka vård eller använda försäkringen, men gillar starkt appen där du kan göra massa quiz, dagens fråga osv, där du även kan samla på dig poäng som du kan byta ut mot rabatterad månadskostnad når du totalt 250kr (för katt) så kan du redan då samla för nästa försäkrings år, och tror det är 500 max för hundar.
Citera
2026-06-05, 09:51
Medlem
pepsi haxs avatar
Jag har alla 3 djuren på lassie, hade hunden på folksam men blev helt rövknullad av dom när det väl kom problem, hade hunden där i 6 år sedan hunden var 8v när hunden fick problem med ena knät och behövde opereras så backade dom och påstod att jag "avslutat" min försäkring då en faktura kom in några dagar för sent när hunden var 13v och då gäller inte försäkringen för knät, detta var deras fel då dom sket i att skicka ut fakturan och gav fan i att fixa autogiro som jag rinde och klagade över ett flertal gånger, så lite svårt att betala när dom sket i autogiro och ej skickade ut faktura.

Lassie skaffade jag på katterna, ena katten fick en akut operation och lassie gick in direkt utan problem, förde då över hunden till lassie också.
Senast redigerad av pepsi hax 2026-06-05 kl. 09:53.
Citera
2026-06-07, 07:55
Medlem
ekerilars avatar
Jag har mycket goda erfarenheter av Lassie. De är alltid tillmötesgående oh försöker hjälpa. Du kan dessutom sänka dina premier genom att delta i olika aktiviteter på nätet.
Citera
2026-06-16, 16:41
Avslutad
jag har svedea på hunden har haft det i ett halv år nu och trivs bra med det, fristvet ingår ju så kan man ringa och videochatta med veterinär kostnadsfritt
Citera
2026-06-28, 19:31
Medlem
Lassie absolut! De har First vet som ingår och det har besparat mig många vanlig veterinärbesök. Plus när det väl gäller så är det aldrig några problem.
Citera
2026-07-01, 00:50
Medlem
Jag har Lassie till katten, inte behövt använda den än men annars väldigt nöjd. Har dock Folksam till hundarna och de har varit SUPERBRA. Alltid snabbt och enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in