2026-05-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Dom besökte en massa kända spökställen. Ja, det finns på youtube men jag tror inte du kan se alla utredningar gratis utan vissa får du betala för via laxton egna sida. Dom gjorde också en blogg den är gratis.

Ok tack för svar! Ska leta efter deras blogg. Tror absolut det finns "spöken" men det är bara okunskap som gör att vi kallar det övernaturligt.
Citera
2026-05-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ok tack för svar! Ska leta efter deras blogg. Tror absolut det finns "spöken" men det är bara okunskap som gör att vi kallar det övernaturligt.

Bara förtydliga så är det videovlogg, den här https://www.youtube.com/watch?v=GplLJzCjxRE
Citera
2026-05-18, 17:16
Medlem
Alltså de får inte grejer på film.. de händer alltid när inte kameran är med.. jäkla bogus.. oh my godd säger de.. va fan sluta lura folk
Citera
2026-05-19, 00:45
Medlem
Spöken och väsen har alltid fascinerat människan

Givetvis är allt detta rent hokuspokus i den här serien

Jockiiiboi är inte övernaturlig
Citera
2026-05-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Förstår inte riktigt vad de gör hela dagarna. Ena stunden är det tidig morgon och sedan helt plötsligt är det mörkt och dags för utredning. Jag tror knappast att de sitter och klipper material varje dag från dagen innan, utan sådant görs väl först när de kommer hem för att få ihop en timmes “smaskigheter”.

Kan man inte utreda på dagarna också? Det måste ju vara dötrist att bara vänta in kvällen för att det känns mer spännande då. Eftersom hela högen är ett gäng fegisar antar jag att de sitter i samma rum hela dagarna och väntar in kvällen, eventuellt går ut och tar lite frisk luft.

Personligen hade jag tyckt att det vore guldläge att gå runt på slottet under dagen. Speciellt för dem som är rädda för mörker borde det ju kännas tryggare då. Jag hade även gärna gått runt utanför hotellet och i området omkring, särskilt eftersom de påstår att folk har försvunnit där. Tyckte dessutom att jag såg några ruiner när de filmade utomhus – perfekt ställe att undersöka.

Jocke och Jonna har hållit på med det här länge nu, så jag förstår inte hur de fortfarande kan göra samma misstag varje gång. Jag såg när de gick igenom gamla klipp där de själva klankade ner på sina tidigare utredningar, men de gör ju fortfarande samma saker. Hur kan de efter så lång tid inte veta vad folk faktiskt vill se?

Anledningen till att Laxton inte får ett eget stort program tror jag är att det inte finns tillräckligt stort intresse för seriösa utredningar. Folk vill nog ha mer trams och dramatik. Många blir lätt uttråkade om inget händer.

Jämför man Laxtons egna utredningar med Spökjakt med Jocke & Jonna så “händer” det betydligt mer i det sistnämnda eftersom de överdriver varje situation. Laxton reagerar visserligen också, men de flippar inte ur på samma sätt. Dessutom händer det ofta mindre saker.

Spökjakt har nog gått så bra just för att de kompletterar varandra. Jocke & Jonna gör det mer underhållande, medan Laxton ger det en känsla av legitimitet. Det blir också variation när de tar in medium ibland.

Laxton har ju egna utredningar också. De var till exempel i USA där de hade med sig Wilma och Johanna.

De chillar, festar, äter gott och gör allt annat som ett gäng vänner gör på fritiden när man bor på ett hotell. Läs mitt tidigare inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av HMKonungen
Jättefarligt slott som erbjuder whiskeyprovningar och afternoon tea samt hotell övernattning 😅
https://carbisdalecastle.com/
Jag hoppas innerligt att alla förstår att det är fejk.
Bra produktion och underhållande. Jag tittar gärna men är självklart medveten om att det är en tv-produktion och inget äkta.
Man ser ju t.om hur flera av "skådespelarna" har svårt att hålla sig för skratt.
Det nya mediumet Wilma är så oootroligt dålig skådespelare och kan inte hålla sig för skratt i ett enda avsnitt.
Citera
2026-05-19, 17:16
Medlem
Fattar dock inte varför Samir är med? Är det tomt på bankkontot kanske?
Verkar inte som hans musikkarriär gått så bra då han jobbat för en väldigt shady mäklarfirma ett tag men det verkar inte gått så bra det heller:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/P4M2Ae/samir-badran-om-razzian-pa-maklarfirman
Med tanke på hans medverkan i Paradise hotel också så är han det man kallar för en media**** och ställer nog upp på det mesta för att få in pengar.
Citera
2026-05-20, 04:53
Medlem
Johanna är den SÄMSTA skådespelaren dom haft i spökjakt.. Låtsas få för sig att "springa" sen säger omg och sen ramlar och sen säger omg IGEN och allt utanför kamera såklart.. HAHA Sa inte jocke att serien fått värsta goda responsen? Det är ju rena tramseriet och skådespelet jag någonsin bevittnat i denna serie.. Nää ska dom göra pengar på den här serien så måste hon kastas ut med huvudet före om serien inte ska bli en rutten tomat
Citera
2026-05-20, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Det är förstås folk som ingår i produktionsteamet som får dessa saker att hända.

Återigen: Spöken existerar inte! det finns ingen mening med spökjägare eller att ägna sig åt spökjakt.

Det här är ren fakta: Efter alla generationer av text och prat om spöken så har INGEN hittills kunnat visa riktiga filmer/foton som kan bekräftas vara äkta. Har det nu gått 2000+ år och fortfarande har vi inga bilder eller videor eller direkta bevis så borde alla förstå resten. Här i serien räcker det med att en liten sten faller från ett tak som är helt sprucket så påstår teamet att "spöket blir arg" Och så Jockes besatthet av djävulen hela tiden haha nu får det vara nog, dom skulle slutat medan dom var på top!

Jag ser inga bevis alls, allt händer ALLTID när kameran inte filmar fast att vi vet att dom sätter upp en hel drös av kameror så händer ändå allt utanför kamerans vinklar hela tiden. Den här säsongen blev en flopp så fort Johanna och Samir tecknade avtalet, förstår inte hur man tänker som produktion när man tillåter dom mest rädda influencers som finns att ta med på en spökjakt det är helt pointless
Citera
2026-05-25, 21:39
Medlem
picapicans avatar
Varför måste allt ske i mörker?
Citera
Igår, 21:17
Medlem
Delade Samir och Johanna säng? Rätt liten säng för två, där den ena är förlovad.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in