Jag har ingen särskild rangordning på dessa, men det är några saker jag kan komma på nu som hade inneburit att jag hade uteslutit att ta något vidare med mannen:
Män som är snåla.
Män som är oartiga och tycker det är "löjligt" att män ska behandla kvinnor på ett gentlemanna-sätt "bara för att dom är kvinnor".
Män som sänder ut signaler om att sex inte är viktigt och ligger långt ned på deras prioriteringslista. Typ massa tugg om att "det finns viktigare saker i livet än att jaga brudar".
Män som vägrar se kvinnan som ”liten” (dvs någon som han beskyddar och tar hand om), utan kräver att både han och kvinnan ska vara lika starka.
Män som har lägre ambitioner i livet än jag själv.
EDIT: Såg nu att du kanske mest var ute efter just yttre attribut. Jag hade nog inte uteslutit en man automatiskt för utseendet om han inte var i väldigt låg liga. Men om jag måste välja mellan en man som är kort, skallig eller fet så skulle jag nog välja skallig. Därefter skulle jag nog ta en man som har lite extra hull på kroppen (ej riktigt fet) men som är lång. Kanske.. Det beror på så mycket annat så det är svårt att säga.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-04-14 kl. 14:43.
Preferenserna varierar. Men jag tror att vara skallig, lång, och vältränad slår de andra kombinationerna. Så flint kan fungera, och därmed utesluts.
Sedan tror jag att det är värre och vara lång och fet än kort och vältränad, men det beror lite på hur man definierar termerna. För de flesta kvinnor är det viktigt att man är i ungefär samma höjd som sin man eller att mannen är längre, det räcker. Sedan så måste man ju klargöra vad tjock i sammanhanget är. Lite kärlekshantag brukar gå ann, men när du inte kan se kuken när pissar så har du problem.
Hur fan ser de kvinnorna ut som gillar korta, feta och skalliga män med små kukar?
Det är det som är så intressant med kvinnor. När de väljer en man så spelar många andra saker in. Så det hen här kvinnan kan mycket väl ha en sån man. https://dimoda.se/cdn/shop/files/90291-2.jpg
Beror på hur tjock och hur kort.
Finns många mä s som är lite småfet men pga hans storlek har han bättra självförtroende och kvinnor känner sig tryggare när dom går brevid han.
Längd spelar roll, men stor skillnad på att va 165 mor för 175.
175 är inte jättekort idag men en man på 165 är jättekort.
Är man 175 är man ändå längre än de flesta kvinnor även i Sverige.
Skallighet spelar nog inte så stor roll om du vill ha en kvinna över 30.
Tjock spelar i princip ingen roll om du inte är väldigt fet. Folk gillar att låtsas som att bättre form automatiskt gör dig mer attraktiv, men det är verkligen inte så enkelt i verkligheten.
Många incels och gymcels tänker att allt handlar om utseende och att bli mer vältränad löser allt. Att bättre form inte automatiskt betyder bättre utseende fattar de inte. Visst, det kan spela roll individuellt, men en person med magrutor är inte garanterat snyggare än någon som är fet. Om Henry Cavill hade haft ölmage hade han ändå varit snyggare än de flesta, även om de haft magrutor.
Det påminner lite om äldre män i kostym som tror att de är bättre än andra bara för att de är välklädda. Det är mest en illusion.
Kolla bara runt er. Jag gick längs Strandvägen häromdagen och såg hur många snygga tjejer som helst med ganska vanliga, ibland smått lönnfeta killar med begynnande flint. Det händer hela tiden.
Folk kommer säga att det handlar om pengar. Visst, det kan spela roll i vissa fall, men hur många i Sverige har egentligen så mycket pengar att det förklarar allt? Inte särskilt många.
Poängen är att verkligheten är mycket mer nyanserad än vad folk på nätet får det att låta som. Utseende är bara en liten del av helheten