2026-04-15, 16:01
Medlem
Enligt Göteborgs stad så är Utby ett av områdena i Göteborg som har väldigt få hyresrätter därför de ska bygga ett nytt femvåningshus där. Utmärkande för Utby är just villaträdgårdsstad. Men finns lite hyresrätter längre bort i Utby mot Partille hållet.

Det som förvånar mig är att alla verkar vilja diskutera Utby/hyreslägenheter/invandring istället för att diskutera att detta verkar ha varit en attack mot en chef inom socialtjänsten.

Media har inte heller följt upp med motiv, mål eller gärningsman.

BO är alltså J*han Bl*mqvist. Chef inom socialtjänsten. Som fick en handgranat placerad på sin garageuppfart utanför sin villa.
Senast redigerad av Grisbondesson 2026-04-15 kl. 16:06.
Citera
2026-04-16, 00:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbondesson
BO är alltså J*han Bl*mqvist. Chef inom socialtjänsten. Som fick en handgranat placerad på sin garageuppfart utanför sin villa.

Han är chef men inte den som beslutar om akuta omhändertaganden. Det är en gubbe med utländsk bakgrund. J*han är hans chef. Misstänker att gubben har skyddade uppgifter och därför har man gått på hans chef.
Citera
2026-04-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han är chef men inte den som beslutar om akuta omhändertaganden. Det är en gubbe med utländsk bakgrund. J*han är hans chef. Misstänker att gubben har skyddade uppgifter och därför har man gått på hans chef.

Vem är ”gubben”.

Vilken omhändertagning är det som utlöst detta? Någon speciell familj. Eller bara ett vanligt ärende som spårat ur?
Citera
2026-04-19, 09:28
Medlem
Det där stämmer inte riktigt. Det är inte samma Johan som bor där, och han är heller inte chef inom socialtjänsten och jobbar inte med något sånt arbete. Så uppgifterna verkar vara felaktiga , vilket i så fall väcker frågan om det kan ha varit en felsprängning eller att man riktat in sig på fel person
Citera
2026-04-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Factschecker001
Det där stämmer inte riktigt. Det är inte samma Johan som bor där, och han är heller inte chef inom socialtjänsten och jobbar inte med något sånt arbete. Så uppgifterna verkar vara felaktiga , vilket i så fall väcker frågan om det kan ha varit en felsprängning eller att man riktat in sig på fel person

Jag prata med en person som polisen hade hört och även han påstod detta, det vill säga att han jobbar inom socialtjänsten.
Citera
2026-04-20, 06:17
Medlem
De kan inte vara så, polisen vet om att han inte arbetar på socialtjänsten . Jag är granne med honom och vet till 100% att han jobbar inte där.
Citera
2026-04-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Factschecker001
De kan inte vara så, polisen vet om att han inte arbetar på socialtjänsten . Jag är granne med honom och vet till 100% att han jobbar inte där.

Du verkar ha helt rätt! Jag grävde lite och jämförde en bild med linkedin profilen och det stämmer, två olika personer!

”Förhoppningsvis” handlar det om fel person & hus i detta fall… Bra jobbat, du lever upp till ditt namn
Senast redigerad av MrLeee 2026-04-20 kl. 10:31.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in