2026-04-14, 19:21
Medlem
melikevampiress avatar
Krigets unga hjärtan, på tyska Unsere Mütter, unsere Väter är helt fantastisk. Dock en serie men är klart en favorit
2026-04-14, 19:43
Medlem
Band of Brothers! Visserligen serie men helt fantastisk!
2026-04-14, 19:53
Medlem
heliotrops avatar
Casablanca såklart
2026-04-14, 20:07
Medlem
Saving Private Ryan när det kommer till kriget ute vid fälten och Schindlers list när det kommer till koncentrationslägren. Två tråkiga svar men finns såklart ingen film om WW2 som kommer i närheten av dessa.

Kan slänga in Das Boot som är jäkligt bra också, men inte lika bra som de två ovan nämnda.
Senast redigerad av Kimma7 2026-04-14 kl. 20:09.
2026-04-14, 20:08
Medlem
MisterPartyfucks avatar
731

Länk till trailer: https://www.youtube.com/watch?v=CYc0uVAcotA

Den är rätt fucked up asså. Jag såg först en äldre version från typ 80-talet men den nya är helt ok den med.

Det handlar om japanjävlarnas framfart i kina där de gör massa sjuka grejer mot kineserna (experiment och avrättningar osv). Det är typ schindler's list + squid games i en och samma film.

Jag var så provocerad att jag ville slå någon slemmig jävla japan på käften men risken att slå någon stackars oskyldig thailändare eller filipin var för stor.
2026-04-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterPartyfuck
731

Länk till trailer: https://www.youtube.com/watch?v=CYc0uVAcotA

Den är rätt fucked up asså. Jag såg först en äldre version från typ 80-talet men den nya är helt ok den med.

Det handlar om japanjävlarnas framfart i kina där de gör massa sjuka grejer mot kineserna (experiment och avrättningar osv). Det är typ schindler's list + squid games i en och samma film.

Jag var så provocerad att jag ville slå någon slemmig jävla japan på käften men risken att slå någon stackars oskyldig thailändare eller filipin var för stor.
Verkar vara en ny version av ”Men Behind the Sun”
Hmm den måste jag kolla in.
2026-04-14, 21:01
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Verkar vara en ny version av ”Men Behind the Sun”
Hmm den måste jag kolla in.
Precis där hade du namnet! Det är precis vad det är!
Lite teatralisk emellanåt men den är sevärd.
2026-04-14, 21:53
Medlem
Varmlandskorvens avatar
The Great Escape med Steve McQueen utspelade sig inte den under WW2? En gammal och bra film med bra skådisar. Charles Bronson
2026-04-14, 22:52
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Den samt Kanonerna på Navarone är mina 2 favoriter.

Absolut - Vodka!
Igår, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Har du något exempel på en film från 50-60 talet med en bråkdel av samma röj som landstigningsscenen i SPR?
Den scenen är så töntig. Hatar s p r. 8000 dog där, i filmen kanske det är 50 som dör. Alltså.

Allt handlar inte om slakt.

Gillar starkt bron över floden kwai
Idag, 19:08
Moderator
Trixtons avatar
Vi behöver inte två trådar om detta ämne.

Låst.

Moderator
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in