2026-07-29, 10:17
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, i en jordgubbsmudslide är den nog helt okej. Eller att göra en Pink Russian på för den delen.

Väldigt lättdrucken 2 packet rosa mjölk o en sjuttia går ned på en halvtimma så stöddig förfest

🚑⚰️
Citera
2026-07-29, 10:29
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Som sist i landet har jag kommit över en liter. Och jävlar vilken besvikelse det var. Inte så att den var äcklig - men det var inte mycket jordgubbar den smakade och den smak som fanns kändes syntetisk.
Ska testa att göra O'boy på den.

Det är ju för inte en endaste jordgubbe har offrats för mjölkens tillverkning
Citera
2026-07-31, 14:50
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Som sist i landet har jag kommit över en liter. Och jävlar vilken besvikelse det var. Inte så att den var äcklig - men det var inte mycket jordgubbar den smakade och den smak som fanns kändes syntetisk.
Ska testa att göra O'boy på den.
Jag håller med. Den var ganska "meh".

Den är förvånansvärt neutral och jag tyckte inte att den var sötsliskig. Ingen dessert utan typ sötad mjölk bara.
Citera
2026-07-31, 14:58
Medlem
hippilis avatar
Till slut fick jag tag i det, tyckte först att den smakade precis som förr men efter ett tag så tycker jag att den är väldigt blaskig, kunde varit lite mer smak på den

Är det någon av er som provat göra pannkakor på den mjölken och hur blev det?
Citera
2026-07-31, 15:09
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Jag håller med. Den var ganska "meh".

Den är förvånansvärt neutral och jag tyckte inte att den var sötsliskig. Ingen dessert utan typ sötad mjölk bara.
So Okay, It's Average, som tropen heter.

Jag hade väl väntat mig något i stil med den smak som uppstår när man har ätit jordgubbar med mjölk och alla gubbarna är uppätna.
Citera
2026-07-31, 15:13
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag testade den mjölken för omkring 20 år sedan och blev inte imponerad alls. Ville nästan tro att man kommit över alla dessa experimentdrycker av befintliga alternativ, för länge sedan. Inte gott att smaksätta mjök på det sättet.
Citera
2026-07-31, 15:41
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Jag testade den mjölken för omkring 20 år sedan och blev inte imponerad alls. Ville nästan tro att man kommit över alla dessa experimentdrycker av befintliga alternativ, för länge sedan. Inte gott att smaksätta mjök på det sättet.
Den var nog bättre då

Den kom den försvann fort men den här, blev hysterin och sålde slut den här gången folk var ju hel tokiga

Dom försökte sälja en liter för 500 kr på nätet även tomma paket för 50 kr folk är ju inte riktigt friska

Så god är den inte men den lär försvinna från affärerna om ett tag skulle jag tro och bli en annan smak dom vill ju gärna få sålt så mycket igen
Citera
2026-07-31, 15:44
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Den var nog bättre då

Den kom den försvann fort men den här, blev hysterin och sålde slut den här gången folk var ju hel tokiga

Dom försökte sälja en liter för 500 kr på nätet även tomma paket för 50 kr folk är ju inte riktigt friska

Så god är den inte men den lär försvinna från affärerna om ett tag skulle jag tro och bli en annan smak dom vill ju gärna få sålt så mycket igen

Det var helt ok o ha som groggvirke nu , kan tänka mig perfekt för en brudgathering som deras dryck.

Vi män dricker dock öl
Citera
2026-07-31, 15:49
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det var helt ok o ha som groggvirke nu , kan tänka mig perfekt för en brudgathering som deras dryck.

Vi män dricker dock öl
Groggvirke på jorgubbs mjölk verkar bli konstigt men man vet aldrig förrän man provat
Citera
2026-07-31, 15:55
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Groggvirke på jorgubbs mjölk verkar bli konstigt men man vet aldrig förrän man provat

Testa med is(iskross) och/eller hallonglass - är som en väldigt flickig variant av conyrylane/baliy.

Helt ok även för män 👍
Citera
2026-07-31, 16:02
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Testa med is(iskross) och/eller hallonglass - är som en väldigt flickig variant av conyrylane/baliy.

Helt ok även för män 👍
Är noterat jätte tack 😊
Citera
2026-07-31, 16:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Vi män dricker dock öl

Gillade inte den rosa mjölken. Men lite mörkare chokladmjölk med lite whiskey i är trevligt om vintern. Fast riktiga män kanske förintas om de provar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in