2026-04-10, 21:39
Medlem
groovesnuss avatar
Köpsjö, saknad av ingen. När dom rasat så kommer deras ”fans” återgå till tractorpulling och incest
2026-04-10, 21:43
Medlem
outback4s avatar
Hur kan en bandyklubb vara så bra i hockey?
2026-04-10, 21:43
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Är väl för att dom inte bidrar på något sätt överhuvudtaget till svensk hockey. Aldrig fått fram en egen spelar(om de nu ens har juniorlag). och supportrarna, vi har liksom ingenting gemensamt med dom. Klubblegendarer, i brist på fick dom ju hissa nån vaktmästare som hade gjort 4-6 säsonger eller något. Väcker inga känslor helt menlös förening.

Ja inga Växjöprodukter har blivit SHL spelare trots 15 år i SHL. De som var 10 år 2011 i Lakers är 25 år idag.... Ingen Växjöfödd spelar i Lakers idag
2026-04-10, 21:45
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hur kan en bandyklubb vara så bra i hockey?

De bytte till Hockey sent 50tal 60 tal.

Klubben bildades 1932. då fanns många Skånska bandyklubbar i norra Skåne
2026-04-10, 21:52
Medlem
Riksreptilens avatar
Grattis Rögle!!

Det skall bli spännande att se om Växjö hittat åt en plan till på söndag.
2026-04-10, 21:52
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Är väl för att dom inte bidrar på något sätt överhuvudtaget till svensk hockey. Aldrig fått fram en egen spelar(om de nu ens har juniorlag). och supportrarna, vi har liksom ingenting gemensamt med dom. Klubblegendarer, i brist på fick dom ju hissa nån vaktmästare som hade gjort 4-6 säsonger eller något. Väcker inga känslor helt menlös förening.

Skillnad på Rögle det, Sveriges två mesta landslagsspelare härstammar från Ängelholmsklubben, Jörgen Jönsson och Jonas Bergqvist.
Växjö bidrar med...Ingenting. Till och med Nybro har bättre klass på sina små telningar som sedan sprids ut i hockeyvärlden.
2026-04-10, 21:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Har du koll på årtalen för deras guld?

2015, 2018, 2021 och 2023.

Edit: Förstår du menade 2015 istället för 2025.

Sorry, var snabb rätta dig. My bad!

Jo, det var vad jag trodde jag skrev, 2015: korrigerat nu. Rätt ska vara rätt.

karlsoon: Skulle nog ändå säga att spelare som Robert Rosén och Joel Persson är klubblegendarer i Växjö, och skulle vara det i övriga SHL-klubbar också. Men det är ju så att Växjö inte har så lång historia i översta divisionen av hockey i Sverige. Men deras fyra guld på få säsonger går liksom inte att snacka bort: de kanske inte spelade den roligaste hockeyn, men uppenbarligen där och då den mest effektiva.
2026-04-10, 21:58
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2

Har hört att ett ufo är orsaken till att just Ängelholm fick ett bra hockeylag.
Sveriges märkligaste och knäppaste ufomonument finns i Sibirienskogen i Ängelholm, tack vare den hockeyintresserade pollenkungen och ufojeppen Gösta Carlsson som var med och startade Rögle efter vad jag hört.
Rögle ett ufomysterium😏
2026-04-10, 22:04
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2

Det minns jag, på den tiden var bandy en utomhussport. Sen började man köra bil och då gick planeten sönder och bandy blev inomhussport.
2026-04-10, 22:06
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Det minns jag, på den tiden var bandy en utomhussport. Sen började man köra bil och då gick planeten sönder och bandy blev inomhussport.

Vi är nog lika gamla

Skall du komma på ett smörrebröd när frugan min e på jobbet?
2026-04-10, 22:08
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Skillnad på Rögle det, Sveriges två mesta landslagsspelare härstammar från Ängelholmsklubben, Jörgen Jönsson och Jonas Bergqvist.
Växjö bidrar med...Ingenting. Till och med Nybro har bättre klass på sina små telningar som sedan sprids ut i hockeyvärlden.
Profilrikt. Magnus Svärdh!? Har fortfarande snyggaste masken genom tiderna, var det 95 han stod?
2026-04-10, 22:11
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Köpsjö, saknad av ingen. När dom rasat så kommer deras ”fans” återgå till tractorpulling och incest
Lite det jag menar, dom går på hockey för att det finns ett lag i stan. Inte för att man är intresserad. Finns ingen klubb där fansen varit bidragande eller burit klubben lika lite.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in