2026-04-10, 02:49
Medlem
Hade man eldat upp en svensk flagga, vad hade hänt då? Hade det blivit kravaller och upplopp eller ingen hade brytt sig?

Däremot hade man bränt upp en Israelisk flagga, en Libanesisk flagga, en turkisk flagga, en irakisk flagga, en albansk flagga, vad hade hänt då?
Citera
2026-04-10, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Hade man eldat upp en svensk flagga, vad hade hänt då? Hade det blivit kravaller och upplopp eller ingen hade brytt sig?

Däremot hade man bränt upp en Israelisk flagga, en Libanesisk flagga, en turkisk flagga, en irakisk flagga, en albansk flagga, vad hade hänt då?

Tålamodet för Svensken börjar ta slut. När vi blir aggressiva, då går vi in i berserk som en viking och är ganska skoningslösa. Ingen bränner vår flagga ostraffat.
Citera
2026-04-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Om du ska kassera en svensk flagga, så ska du bränna upp den. Har gjort det vid ett flertal tillfällen. Det blev inget upplopp.

Numera kan man även klippa sönder den och separera färgerna.
Citera
2026-04-10, 08:53
Medlem
FarbrorFredriks avatar
När en flagga skall kasseras så bränns den, så de fånar som bränner svenska flaggor får gärna hålla på för dom skall verkligen inte ha en i sin besittning.
Sen bör det ske under lugna former men man kan ju inte få allt här i världen.
Citera
2026-04-10, 09:03
Medlem
Svensken bryr sig inte om sitt eget land. Därför försvarar man inte sin egen flagga när den bränns. Det är modigt av muslimska länder att försvara flaggan. De är villiga att kriga för sitt land.
Citera
2026-04-10, 14:39
Medlem
Nån har påstått för mig att Danmark har ett förbud mot att bränna andra länders flaggor, men att det är okej att bränna deras egen. Det tycker jag är en rätt skön inställning.
Citera
2026-04-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Svensken bryr sig inte om sitt eget land. Därför försvarar man inte sin egen flagga när den bränns. Det är modigt av muslimska länder att försvara flaggan. De är villiga att kriga för sitt land.
Om du har läst i tråden, så bränner man en svensk flagga när den ska kasseras. Det betyder inte att flaggan eller landet skändas.

Skulle någon bränna en svensk flagga för att kränka mig eller mitt land, så skulle jag ta det på samma sätt som jag tar när någon här på forumet kallar mig autist eller idiot. Jag skulle bara skaka på huvudet och möjligen tycka synd om personen.

Och jag bryr mig verkligen om mitt land.

Citat:
Ursprungligen postat av gnurgberg
Nån har påstått för mig att Danmark har ett förbud mot att bränna andra länders flaggor, men att det är okej att bränna deras egen. Det tycker jag är en rätt skön inställning.
Känns som att det kan behövas en källa här.

Edit: Hittade det här,
I vårt grannland Danmark finns en tydligare lagstiftning mot bränning av främmande flaggor. I den danska strafflagen (12 kap. 110e §) framgår att den som offentligt vanvördar en främmande nation, en främmande stat, dennas flagga eller annan nationalsymbol samt FN:s eller Europarådets flagga kan straffas med böter eller fängelse upp till 4 månader alternativt fängelse upp till 2 år i allvarligare fall.
https://data.riksdagen.se/dokument/GR02Ju243

Så det kan stämma.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-04-10 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in