2026-05-14, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Jag har sett några snubbar online som säger att kvinnor är ”hypergama” och bara vill ha en kille som är ”högre upp” än dem - at killen ser bättre ut eller rikare

Men varför är då de flesta kvinnor ihop med oattraktiva män med ölmage? Och de ser inte ut att ha pengar heller, de flesta unga killar kör t.ex en toyota aygo

Jag förstår verkligen inte vad de menar låter bara som något dessa snubbar säger för att må bättre över sin situation

Dessa män kanske har andra lockande egenskaper? Kvinnor värderar inte utseende och pengar så högt som Flashback tror. Dessa män kanske är roliga och får dem att skratta mycket. Humor är något som många kvinnor attraheras av. Dem kanske är trevliga, ambitiösa, lojala, intelligenta osv.

Snubbar online som påstår att tjejer bara letar efter snyggingar eller rika män är förmodligen bittra för att dem aldrig får ligga. Och istället för att fixa sin ruttna personlighet försöker dem skylla på faktorer bortom sin kontroll.
Citera
2026-05-14, 08:46
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungjohnny
Dessa män kanske har andra lockande egenskaper? Kvinnor värderar inte utseende och pengar så högt som Flashback tror. Dessa män kanske är roliga och får dem att skratta mycket. Humor är något som många kvinnor attraheras av. Dem kanske är trevliga, ambitiösa, lojala, intelligenta osv.

Snubbar online som påstår att tjejer bara letar efter snyggingar eller rika män är förmodligen bittra för att dem aldrig får ligga. Och istället för att fixa sin ruttna personlighet försöker dem skylla på faktorer bortom sin kontroll.
Vi som aldrig får ligga är inte bittra. Inte enligt mig åtminstone. Tycker mest det är liggarna som är bittra och sköra?

Bara kolla på alla fädrar (och mödrar för all del) som lever ut sina sjuka fantasier "online"? Dessutom dessa players eller PUA:s som till och med erkänner att de hatar kvinnor, haha.

Svarta piller för Sanningen, Vita piller för Mytologin och Röda piller för Kärleken. Dansa på rosor och svälj pillren.
Citera
2026-05-14, 09:01
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungjohnny
Kvinnor värderar inte utseende och pengar så högt som Flashback tror. Dessa män kanske är roliga och får dem att skratta mycket. Humor är något som många kvinnor attraheras av. Dem kanske är trevliga, ambitiösa, lojala, intelligenta osv.

Ja, det är klart att det är så. Jag menar att den så kallade hypergami-faktorn absolut finns hos kvinnor, det vill säga ett inbyggt önskemål att helst skaffa en man med högre status än hon, men det är likväl bara ett önskemål bland en himla massa andra önskemål.

Det är nog lätt för folk inom något "incel community" att fastna i den felaktiga idéen att kvinnor bara söker rika och snygga män.

Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Vi som aldrig får ligga är inte bittra. Inte enligt mig åtminstone. Tycker mest det är liggarna som är bittra och sköra?

Hur är det är för just dig vet ju bara du, men annars nej, det är självklart precis tvärtom.
Citera
2026-05-14, 09:06
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Hur är det är för just dig vet ju bara du, men annars nej, det är självklart precis tvärtom.
Ja, man får hitta Kraft genom Glädje, liksom. Finns ju annat i livet än kvinnor även om man "upplevt" dem även som incel, såväl på känslomässiga och fysiska plan.

Vissa ljuger andra duger, duger man inte ligger man inte.
Citera
2026-05-14, 09:10
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Ja, man får hitta Kraft genom Glädje, liksom.

Det är ju bra att du har det så. Just bitterhet är ett otroligt eländigt gift som bränner sönder de flesta som drabbas.
Citera
2026-05-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Pengar är viktigast. Så länge du inte är skitful så kommer du som välbärgad lyckas bra.
Pengar blir mer relevant när man delar ett liv ur just ett ekonomiskt perspektiv. Bor ihop, tar eventuella lån, planerar att köpa något ihop, gifta sig. Och vilka värderingar och livsstil man är van vid/är ute efter.

Bara för att du är rik så kommer du inte ha framgångsrika kärleksrelationer.

Av egen erfarenhet skulle jag säga att kvinnor överlag värderar emotionell stabilitet, värderingar, riktning, självkänsla, trygghet och utseende framför hur stor din plånbok är.
Jag tjänar ganska bra, men har haft relationer även under min uppbyggnad i livet.
Citera
2026-05-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Jag har sett några snubbar online som säger att kvinnor är ”hypergama” och bara vill ha en kille som är ”högre upp” än dem - at killen ser bättre ut eller rikare

Men varför är då de flesta kvinnor ihop med oattraktiva män med ölmage? Och de ser inte ut att ha pengar heller, de flesta unga killar kör t.ex en toyota aygo

Jag förstår verkligen inte vad de menar låter bara som något dessa snubbar säger för att må bättre över sin situation
De försöker bara hitta en ursäkt för sina misslyckanden.

Japp, vem som helst kan gå ut på ett större shopingcenter å se alla möjliga konstellationer.

Troligen en riktig analys av dig. Hitta en anledning att må bättre, skydda sitt ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in