2026-04-06, 20:01
Medlem
Jaja, vad ska AFA göra? Klottra lite på en portuppgång? Dela ut taskiga flygblad i närområdet? De taniga cuck-pojkarna i AFA (mao ung vänster och syndikalisternas ungdomsförbund) är nedgångna i narkotika, HBTQ och feminism. Det går inte att utläsa vem som är kvinna eller man när de har palle-schalarna på.

Jag vet åtminstone 5-6 stycken med för- och efternamn samt address i staden där jag bor, då jag umgåtts i lite blandade kretsar tidigare i livet. Möjligen vore någon högerrörelse intresserad av deras namn. Aktiv klubb, kanske?
Citera
2026-04-06, 20:22
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Jaja, vad ska AFA göra? Klottra lite på en portuppgång? Dela ut taskiga flygblad i närområdet? De taniga cuck-pojkarna i AFA (mao ung vänster och syndikalisternas ungdomsförbund) är nedgångna i narkotika, HBTQ och feminism. Det går inte att utläsa vem som är kvinna eller man när de har palle-schalarna på.

Jag vet åtminstone 5-6 stycken med för- och efternamn samt address i staden där jag bor, då jag umgåtts i lite blandade kretsar tidigare i livet. Möjligen vore någon högerrörelse intresserad av deras namn. Aktiv klubb, kanske?

Haha exakt!

Nja högern bryr sig nog knappast om några namn.
Citera
2026-04-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliumdikromat
Han får åtminstone leva med det, hans journalistik går ut på att hänga ut folk så vad kan han förvänta sig liksom.

Kommer själv från högerhåll men känner oro för utvecklingen. Inte sunt.
Högerextremismen hjälper ingen.

”Fler högutbildade inom den autonoma vänstern

19,7 procent inom den autonoma vänstern har högskoleutbildning medan samma siffra för vit makt-rörelsen är 6,3 procent.

Något fler individer inom vit makt-rörelsen har varit föremål för Socialtjänsten.

En större andel av individerna inom vit makt-rörelsen (50%) har haft problem med sin psykiska hälsa. Här räknas bland annat psykoser, ångestsyndrom samt missbruk av alkohol och droger. Jämförande siffra för den autonoma vänstern ligger på 43 procent.
Enligt Christoffer Carlsson går det dock inte att dra några slutsatser av resultatet.
– Det visar att det förekommer i båda miljöerna. Men deltagande kan inte reduceras till det. Man ska också komma ihåg att vi inte har kontroll över tidsfaktorn. Det kan vara så att deltagande har gett ångest eller drogproblem, inte tvärtom. En sådan tidskänslig analys hade ju varit flott att göra, men materialet tillåter inte det.”
Citera
2026-04-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Kämpa Sthlm beskriver sig som följande "Ett nätverk av grupper som arbetar för bred antifascistisk kamp i Stockholm".

I följande reel hängs "Lulle" ut med fullständigt namn Mij* Ekl*nd G*llberg (*o *u *u).

https://www.instagram.com/reel/DRNcR8KjEg_/

Är uthängningen moralisk försvarsbar? Den här Lulle är enbart 17 men har tydligen kopplingar till våldsamma nazister i Aktivklubb. Kan det göra uthängningen OK? Han är ju också någon form av offentlig person med nästan 10 tusen följare på Youtube.

Bara för man är med i Aktivklubb så är man inte automatisk nazist, är alla i ung vänster nazister som hatar judar bara för många av dom stöttar nazistiska Hamas? .
Citera
2026-04-06, 21:29
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Bara för man är med i Aktivklubb så är man inte automatisk nazist, är alla i ung vänster nazister som hatar judar bara för många av dom stöttar nazistiska Hamas? .
Hamas är inte nazister. Jo är man med i Aktivklubb så är man automatiskt nazist. Det är en nazistgrupp.
Citera
2026-04-06, 23:09
Avslutad
Citat:
Kämpa Sthlm beskriver sig som följande "Ett nätverk av grupper som arbetar för bred antifascistisk kamp i Stockholm".

I följande reel hängs "Lulle" ut med fullständigt namn Mij* Ekl*nd G*llberg (*o *u *u).

https://www.instagram.com/reel/DRNcR8KjEg_/

Är uthängningen moralisk försvarsbar? Den här Lulle är enbart 17 men har tydligen kopplingar till våldsamma nazister i Aktivklubb. Kan det göra uthängningen OK? Han är ju också någon form av offentlig person med nästan 10 tusen följare på Youtube.

Är han med i leken så…varför accepterar aktiv klubb ens minderåriga?
Samma skräp som kriminella.
Citera
2026-04-06, 23:20
Avstängd
tutankhumans avatar
Aktivklubbarna ser jag som en helt naturlig och även önskvärd utveckling med tanke på läget i Sverige.

Självklart också att folk kommer att hängas ut, oavsett vad man tycker om det. I det här fallet beklagligt - men värre kommer det att bli.
Citera
2026-04-07, 09:10
Avslutad
Citat:
Hamas är inte nazister. Jo är man med i Aktivklubb så är man automatiskt nazist. Det är en nazistgrupp.
Man är inte bög bara för att man suger av en kompis
Citera
2026-04-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM

Dom kommer sätta sina största veganer i fronten. De som väger nånstans mellan 50-55 kg och har minst näringsbrist. De kan dock inte slåss utan vevar lite sådär som stjärtgossar gör. Lite semisving. Så helst kastar de sten. Men även där kastar de som tjejerna gjorde på brännbollen i skolan.

Nej AFA kan inte göra så mkt när det verkligen gäller
Citera
2026-04-07, 10:43
Medlem
Brajias avatar
Nazister skall hängas, punkt.
Citera
2026-04-07, 11:38
Medlem
dogsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Kommunister är nödvändigt inte landsförrädare.
I grunden har de bara en annan syn på ägande.
Att vänstern blivit invandrarkramare är ett nutida, beklagligt fenomen.

Ja, vi främlingsfientliga kommunister är helt bortglömda, och känner oss utestängda i kylan oavsett vem man frågar. Hatade av alla...
Citera
2026-04-07, 11:43
Medlem
Finns det nåt ekonomiskt i allt detta?
Politiska bidrag?

Idrottsbidrag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem