2026-04-05, 18:49
Medlem
glockenreins avatar
Fattar inte. Råkade ta bort min Wallet-app från hemskärmen men när jag försöker ladda ner den igen i App Store öppnas den bara utan att laddas ner på hemskärmen igen. Hur fan får jag tillbaka den? Instruktionerna när man googlar funkar ju inte, blir fan lack.

Vet inte om frågan hör till hemelektronik men hittade inget bättre forum.
Citera
2026-04-05, 18:59
Medlem
Voloteas avatar
Ser du appikonen någonstans överhuvudtaget i mobilen? Ser du den så bör det gå att långklicka på den och antingen dra den till hemskärmen medans man håller i, eller så bör det finnas ett "fäst på hemskärmen"-alternativ.
Citera
2026-04-05, 19:13
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Ser du appikonen någonstans överhuvudtaget i mobilen? Ser du den så bör det gå att långklicka på den och antingen dra den till hemskärmen medans man håller i, eller så bör det finnas ett "fäst på hemskärmen"-alternativ.

Den öppnas om jag söker och klickar på den i App Store men dyker inte upp på hemskärmen. Asirriterande. Ska kolla om jag hittar nåt sånt alternativ iaf, tack!
Citera
2026-04-05, 19:22
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Den öppnas om jag söker och klickar på den i App Store men dyker inte upp på hemskärmen. Asirriterande. Ska kolla om jag hittar nåt sånt alternativ iaf, tack!

Annars så kan du testa att avinstalera appen och ladda ned på nytt från App store.
Citera
2026-04-05, 19:25
Medlem
Citat:

Scrolla/svajpa vänster på dina vanliga sidor (hemskärmen elller vafan det heter), tills du kommer till appbibliotek. Där finns den och då kan du hålla fingret på den och dra den tillbaka dit du vill ha den.

Du klickar sen alltså där det står SöK/Appbibliotek längst upp för att få upp alla dina appar.
Sen scrollar du ner till den du letar efter.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-04-05 kl. 19:27.
Citera
2026-04-05, 19:37
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Scrolla/svajpa vänster på dina vanliga sidor (hemskärmen elller vafan det heter), tills du kommer till appbibliotek. Där finns den och då kan du hålla fingret på den och dra den tillbaka dit du vill ha den.

Du klickar sen alltså där det står SöK/Appbibliotek längst upp för att få upp alla dina appar.
Sen scrollar du ner till den du letar efter.

Tack som fan, nu fick jag tillbaka den på det vanliga stället!
Citera
2026-04-05, 19:37
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Annars så kan du testa att avinstalera appen och ladda ned på nytt från App store.

Tack för tips! Lyckades få tillbaka den nu!
Citera
2026-04-05, 19:51
Medlem
Citat:
Tack som fan, nu fick jag tillbaka den på det vanliga stället!

Varsågod!
Jag förstår inte iPhone, att det är så lätt att deleta en app på skärmen (man kommer ju fan åt det där dagligen) men samtidigt så svårt att hitta den i mobilen igen.

Jag fick lära mig den hårda vägen, precis som du.
😃😃
Citera
2026-04-06, 01:18
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Glid med pullafingret tills du når biblioteket så håller du ned ett finger tills apparna dallrar så kan du lägga den på hemskärmen. Alternativ skit i det, dubbelklicka på högerknappen så öppnas plånboken.
Citera
2026-04-06, 19:44
Moderator
Hemelektronik, ljud och bild --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in