2026-04-06, 07:58
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theghostewriter
Vad kan man göra i Malmö med sin sambo som fyller 40? Tänkte iaf överraska henne och ta henne till en mumin butik butik i Malmö. Men vad finns det för upplevelser eller annat? Det står helt still i skallen på idéer. man vill ju planera en heldag där för henne.

Senast jag var på dejt i Malmö så gick vi på museum, köpte kinamat och knullade på scandic.

Men scandic har bra frukost i alla fall.
Citera
2026-04-07, 14:38
Medlem
george.sthlms avatar
malmö suger rejält.

Kan bara komma på tre saker som är värt att prova:

Sverigest bästa fallaffel
Gräddbulle
Billigt röka

samt sist men inte minst:
Sturup - åter i Stockholm på 55 minuter
Citera
2026-05-19, 17:25
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Vi var vid ett rätt trevligt slott, Torups slott, som ligger en bit utanför Malmö. https://malmo.se/Uppleva-och-gora/Natur-och-parker/Bokskogen-i-Torup/Torups-slott-och-slottspark.html

Annars finns det ett rätt trevligt fik i slotts­trädgården vid Malmö slott där man kan äta frukost och starta dagen.

Lilla torg var mysigt!

Men undvik Möllan!!!

Kanske finns någon litterär vandring där man kan få besöka alla platser från "Halva Malmö består av killar som dumpat mig" av Roman.

Vi hade en skön eftermiddag på något ställe på Sundspromenaden där vi satt i solen, drack öl och tittade på Öresundsbron.

Varför skall man unvika Möllan. Jag påstår inte att allt är kalas där, men där finns en hel del roliga restauranger och bohemiska ölhak. Dessutom kan de besöka Folkets Park.
Citera
2026-05-19, 18:11
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Varför skall man unvika Möllan. Jag påstår inte att allt är kalas där, men där finns en hel del roliga restauranger och bohemiska ölhak. Dessutom kan de besöka Folkets Park.

För att det mesta runt mullan är bra på samma sätt som att Malmö är likt Berlin, det villsäga om man blundar hårt, riktigt hårt...
Citera
2026-05-20, 09:35
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
För att det mesta runt mullan är bra på samma sätt som att Malmö är likt Berlin, det villsäga om man blundar hårt, riktigt hårt...

Möllan är multikulti med lite vänsterprägel. Det förstår man direkt utan omsvep när man kommer dit. Det behöver inte betyda att man måste vara skiträdd för stället och helt undvika det.

Finns som sagt lite trevliga ölhak och restauranger där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in