2026-04-03, 13:34
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Känner ni till festivalen Vingåkers Vrålet som äger rum till sommaren den 12–13 juni 2026? Lär nog inte vara en majoritet av Sveriges befolkning som gör detta. Det här är en tvådagarsfestival med inriktning mot punk- och metal som livar upp Folkparken i metropolen Vingåker med "distortion, attityd och ren spelglädje. Under två intensiva dagar förvandlas parken till en mötesplats för alla som älskar högt tempo, tunga riff och äkta undergroundkänsla".

Bokningarna:

THE HAUNTED
EYES OF THE OAK
PELARGONIA
KÖTTGROTTORNA
FREDAG DEN 13:E
M:40
F.K.Ü.
SAREA
ILLVILJA
MORALPANIK
NINNUAM
CENTINEX
DEMONICAL
MEZZROW
RÖD REVOLVER
TVÄRNITAD
GOODNIGHT GREATNESS
MAN MACHINE INDUSTRY
HÅRDROCKSMAKT
FATALITY
VÄRLDEN BRINNER
SMÅJÄVLAFÖTTER
SLAVERIET
PINNESO
KÄPPRÄTT
VAROITUS
EDGELAND
RIKSREVISIONEN

28 band totalt. Många skumma band men ändå inte så jävligt som man (jag) först kunde tro. Vi får väl se hur det går med biljettförsäljningen, fanns visst 1500 st biljetter till salu.

Tror ni folket kommer vallfärda till Vingåker den här helgen för att rocka loss?
Citera
2026-04-03, 13:39
Medlem
knullklassons avatar
Jag undrar mest varför arrangören valt att särskriva namnet på festivalen. Ser både efterblivet och oseriöst ut!
Citera
2026-04-03, 13:51
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag undrar mest varför arrangören valt att särskriva namnet på festivalen. Ser både efterblivet och oseriöst ut!

Är heller ingen fantast av särskrivningar men i det här fallet kan jag ändå se mellan fingrarna.
Citera
2026-04-03, 14:10
Medlem
ABBORREs avatar
28 band totalt.

Känner inte till något av dom 28
Blir säkert kalas bra
Gissar att det är gratis inträde
Citera
2026-04-03, 15:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Köttgrottorna har väl funnits sen 90-talet och det enda bandet jag kände till från namnen. Ska tilläggas att jag nog inte hört något från dem.

Finns säkerligen en liten men udda skara människor som bara älskar en sån här festival och jag hoppas verkligen att de får bra väder och en trevlig helg.
Citera
2026-04-03, 16:17
Medlem
grungewhores avatar
En slags tredjeklassens bandsoptip. Välgörenhetsgala för banden själva.
Citera
2026-07-05, 15:22
Medlem
Läthers avatar
https://youtu.be/QUOps-C8Ius

Ola Englund la ut klipp från festivalen. Ser inte ur som så många besökare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in