Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Vi är skapta som vi är för att vi överlevde genom att vara skapta som vi är, det finns ingen djupare anledning.
Har inte sagt att det finns en djupare mening, men vi anpassas över tid för att fungera så bra som möjligt i miljön, och det mesta i oss har en funktion eller en mening. Eller så har det haft en funktion eller mening.
I dag kan vi ha rester som inte längre har någon funktion eller som gör någon nytta.
Lite som att det i många uppdaterade dataprogram brukar finnas kvar totalt onödiga algoritmer, de bara finns kvar för att det egentligen inte spelar någon roll.