Så ingen som har testat denna typen av lås och kan säga hur det fungerar till vardags?
Citat:
Ursprungligen postat av
che3
Vajerlås är absolut det bästa (du får säkert höra här att jag är en idiot) vajern är seg och svår att klippa/såga av en kedja kan inte mäta sig med vajer, den svaga länken blir låset som bör vara av god kvalitet
Vajer är inte svårt att kapa, för många år sen kapa jag en för skoj skull innan den slängdes och det räckte med en liten sidavbitare, tålamod och några minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av
killawife
En batteridriven vinkelslip sågar dock igenom det på en sekund. Även kedja och fasta lås kapas lätt med en vinkelslip.
Tyvärr ja, lås är mer än någonsin för ärliga människor och tjuven som tar tillfället i akt, ett 2000kr bygellås från abus tar man på under 10 sekunder med batteridriven vinkelslip :/