2026-04-01, 18:27
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Tvivlar på att det finns 1500 medlemmar i MED.
Annars är tanken god.

Detta är en inaktuell källa men 2022 gick de ut och sa att de hade över 4000 medlemmar. Sedan kan jag tänka mig att det sjunkit sedan dess men jag fann inga andra siffror.

https://press.newsmachine.com/pressrelease/view/nytt-rekord-nar-med-nadde-over-4-000-medlemmar-35731

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Även om jag allergisk mot liberalism, så håller jag med. Måste vara hopplöst att kalla sig liberal och ha två partier där båda framförallt är marknadsliberaler.

MED har jag aldrig förstått. De tycks vilja posera som någon slags "konservativa" men verkar mest vara libertarianer.

MED är väl en produkt av Decemberöverenskommelsens politiska landskap. Inte direkt relaterat till DÖ kanske men hela tanken på att liberala partier är villiga att lämna över makten till en vänsterregering enbart i syfte att stänga ute SD. Men visst, MED verkar dra till sig libertarianer fast som håller med SD i invandringsfrågan.
Citera
2026-04-01, 18:30
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
MED är väl en produkt av Decemberöverenskommelsens politiska landskap. Inte direkt relaterat till DÖ kanske men hela tanken på att liberala partier är villiga att lämna över makten till en vänsterregering enbart i syfte att stänga ute SD. Men visst, MED verkar dra till sig libertarianer fast som håller med SD i invandringsfrågan.
Ja, precis, men jag undrar om flirten med eventuella SD-väljare egentligen är för att locka borgerliga röster som är för självmedvetna för att rösta SD i just den frågan.

Har inte följt dem ordentligt, men hur ställer de sig till exempel i frågor kring integritet (krypterade chatter som ska förbjudas o s v)? Får lite "Piratpartiet som växt upp"-vibbar men kanske är way off
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in