2026-04-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Vi spelade riktigt bajs... Förtjänar fan inte detta

Det e polackernas otur som tar oss vidare och alla ser ju för fan det

Det är väl charmen med fotboll.. det är så många slumpvariabler och ”tur” inblandat att det kan gå lite hur som helst. Ett skitlag som Danmark och Grekland kan vinna EM tex.

Med det sagt blir det patetiskt när sportjournalister och spelar i närmast religiös extas nu hyllar Potter och landslaget, när de egentligen spelar sämst och kommer vidare på ”tur” eller snarare ett par spelares tillfälliga form
2026-04-01, 12:31
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Kollade precis de färdiga grupperna. Helvete så urvattnat det här känns, vilka skitlag som är med. Enda på förhand större/intressanta mötena i gruppspelet är Frankrike-Norge och England-Kroatien.
Två bästa och 8/12 treor går dessutom vidare från grupperna. Det här kommer ju inte börja bli intressant förrän 8-delsfinalerna.

Det blir säkert storpublik framför tv:n när Jordanien- Algeriet gör upp kl 05.00 23/6.
Men mer seriöst...bortsett från Sveriges matcher är det på förhand knappt nått att bry sig om innan åttondelsfinalerna.
Ett VM ska innehålla högst 32 lag. Bort med 16 lag!
Och det måste svida i Danmark och Italien att inte få vara med. Är dom så dåliga?
2026-04-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Vinst med 3-2 Sverige och minst ett mål av Gyökeres.

Fin
2026-04-01, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
En manlig spelare springer runt i svart BH och laget viftar med en satanistisk flagga. Det går fort utför nu.

Och även om det är en gps-väst så är det väsentliga hur tittarna tolkar det. Inte många känner till gps-västar. Precis som OS-invigningen I Paris som hånade kristna och bara ett fåtal förstod anspelningen på grekisk mytologi.

Roligt att du och övrigt slödder är så lättkränkta😛 Live and let' live för fan.
2026-04-01, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Sverige vann på ren och skär tur men fortsätt lev i din världsfrånvända bubbla. Det verkar du onekligen vara bra på.

Nja, vi klarade av att sätta mer mål än Polen. Du verkar vara en patetisk Sverigehatare.
2026-04-01, 12:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Polen gjorde en överraskande bra match offensivt. Dessbättre, från ett svenskt perspektiv, var de sårbara defensivt, och svenskarna visade skärpa i avgörande lägen.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/sverige-kan-ha-pensionerat-lewandowski

Citat:
Landslagets insats hyllas. ”Det var den bästa matchen jag sett på länge”, säger ex-förbundskaptenen och experten Czeslaw Michniewicz i Kanale Zero. Förbundskaptenen Jan Urban säger också att ”det var den bästa matchen sedan jag började”. Målvaktslegendaren Jan Tomaszewski har ett annat perspektiv. ”Sverige slog inte Polen, tyvärr var det Polen som förlorade den här matchen”, säger han till Super Express, ”Vi underskattade Sverige. Vi spelade utan defensiv mittfältare även om vi sa att vi skulle spela upp bollen från backlinjen. Om vi hade gjort det hade vi vunnit med 2-0 eller 3-0”.

https://www.whoscored.com/matches/1976835/live/international-world-cup-qualification-uefa-2025-2026-sweden-poland
Senast redigerad av Ezzelino 2026-04-01 kl. 13:13.
2026-04-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Kollade precis de färdiga grupperna. Helvete så urvattnat det här känns, vilka skitlag som är med. Enda på förhand större/intressanta mötena i gruppspelet är Frankrike-Norge och England-Kroatien.
Två bästa och 8/12 treor går dessutom vidare från grupperna. Det här kommer ju inte börja bli intressant förrän 8-delsfinalerna.

Sätt dig in i fotboll på riktigt så inser du att även länder som Bosnien, Turkiet, Japan, Uruguay, Marocko, Sydafrika, Egypten och Irak (och jäkla många fler) har mycket att tillföra.

Dessutom handlar inte världsmästerskapet bara i gruppspelet. När det drar ihop sig mot utslagsmatcherna tenderar det att bli riktigt bra fotboll.
2026-04-01, 13:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Sverige vann på ren och skär tur men fortsätt lev i din världsfrånvända bubbla. Det verkar du onekligen vara bra på.

Ett bra lag ska ha tur. Det är som Ingemar Stenmark sade. »Ju mer jag tränar desto mer tur har jag.«. Sverige hade väl tränat bra och då får man tur och tur var väl det. Nu är det VM som gäller.
2026-04-01, 13:10
Medlem
WeMadeYous avatar
Är ett extremt klagande på domarna från polskt håll.
Jag såg matchen live och tyckte snarare de dömde ganska lätta frisparkar för Polen men att vi inte fick med oss lika mycket.

Pratas även om att de skulle ha haft en straff?
När då? Jag satt på kortsidan så såg inte jättemycket när det var på andra sidan och man får inga repriser.
2026-04-01, 13:13
Medlem
sneakydudes avatar
Med tanke på hur otroligt motigt det har varit att ens ta sig till vidare till VM slutspel så lär man ju i absolut bästa fall snubbla sig vidare från gruppspelet på nån sketen målskillnad och sedan åka ut så det visslar om det i åttondelen…

Med det sagt, kul att se Sverige i ett VM.
2026-04-01, 13:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Är ett extremt klagande på domarna från polskt håll.
Jag såg matchen live och tyckte snarare de dömde ganska lätta frisparkar för Polen men att vi inte fick med oss lika mycket.

Pratas även om att de skulle ha haft en straff?
När då?
Jag satt på kortsidan så såg inte jättemycket när det var på andra sidan och man får inga repriser.

Sitter någon på klippet? Kan inte påminna mig att jag såg något som borde ha varit straff.

Här highlights från lite udda perspektiv:

https://www.youtube.com/watch?v=DPzD38K2aUg
2026-04-01, 13:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Med tanke på hur otroligt motigt det har varit att ens ta sig till vidare till VM slutspel så lär man ju i absolut bästa fall snubbla sig vidare från gruppspelet på nån sketen målskillnad och sedan åka ut så det visslar om det i åttondelen…

Med det sagt, kul att se Sverige i ett VM.

Det väsentliga var att ta sig till VM. Det kan gå bra, det kan gå mindre bra. Vinnaren av Sveriges grupp får antagligen möta Marocko (eller Skottland) i åttondelsfinal, tvåan kan sannolikt ställas mot Brasilien. Som tredje lag i gruppen är det också möjligt att gå vidare, men då är det svårt att förutsäga motstånd.

Men detta avancemang ger hopp om vettiga resultat framöver, i Nations League i höst och i EM-kvalet.
Sverige ska förstås vara med om två år i England, Irland, Skottland och Wales.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2028

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in