2026-04-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
lol, du inser att Sverige är väldigt mycket större än det lilla överbetalda vuxendagiset på stureplan är va?

Hur jag tänker om "att sturehof (öl 96kr) alltid nu är överfullt" är ganska så enkelt. Det är för att det är det enda stället där inärheten som anses vara den stora inneflugan som faktiskt finns...

Hur tror du det går för resten utav Sveriges alkohol försäljning, om folk slutar att gå ut bara för att allting på alla platser nu är alldeles för dyrt?

Åh nej! "sveriges alkohol försäljning går superbra bara för att några överbetalda jönsar har råd att köpa det nu inne på stureplawn"..

Vi får väl se hur länge erat experiment håller.

Jag tog bara ett exempel.
Sturehof är inte på något vis en ’innefluga’ (kul att du hittar på egna ord), så där visar du hur dålig koll du har.

Du som vill verka påläst måste väl ändå veta att det är lågpriskrogar som är dom som som går omkull pga av dåligt kundunderlag?
Att det är ’sunkpubar’ med billig öl som går i konkurs för att dom inte har tillräckligt högt kassaflöde?
Detta gäller ju över hela landet.
Citera
2026-04-10, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillcami
Jag tog bara ett exempel.
Sturehof är inte på något vis en ’innefluga’ (kul att du hittar på egna ord), så där visar du hur dålig koll du har.

Du som vill verka påläst måste väl ändå veta att det är lågpriskrogar som är dom som som går omkull pga av dåligt kundunderlag?
Att det är ’sunkpubar’ med billig öl som går i konkurs för att dom inte har tillräckligt högt kassaflöde?
Detta gäller ju över hela landet.

Jo, alla förstår att du försökte dig på ett exempel.

Man kan säga såhär: Du tror och menar det att om man har en person anställd som säljer alkohol till en liten klick av folk mitt inne i city för en massa fulpriser...

Så får man exakt samma summa pengar och lika lojala samt återkommande kunder som om en har 10-20 personer anställda som säljer det över hela Sverige till normala priser...?
Senast redigerad av Kanonen56 2026-04-10 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in