2026-03-30, 19:29
Medlem
TokyoBarns avatar
Är det killen med vit Jack and Jones tisha på Facebook?

Skriver för några år sedan att han fick sin bil stulen av någon scammer för 300 lök i ett öppet inlägg som går att kommentera
Senast redigerad av TokyoBarn 2026-03-30 kl. 19:32.
Citera
2026-03-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, jag är helt ointresserad av destruktiva förhållanden och annat bögtrams. Jag tänker inte läsa på ett smack. Jag nöjer mig med att konstatera att båda två var idioter på varsitt sätt. Bara svaga människor stannar i destruktiva relationer. Att proxysörja över sånt jag inte har med att göra ger mig inget. Vilken dåre menar du att jag försvarar?

Tycker att du visar din attityd så det räcker därtill..
Så slutdiskuterat nu.
Citera
2026-03-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Är det killen med vit Jack and Jones tisha på Facebook?

Skriver för några år sedan att han fick sin bil stulen av någon scammer för 300 lök i ett öppet inlägg som går att kommentera
Det stämmer.

https://www.facebook.com/jo*te.*ylund.353/
* = n
Citera
2026-03-30, 20:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.adams
Så du tycker att det är okej att skriva det pojkvännen skrivit till henne och erkänt? Du tycker att man ska få önska livet av en människa och till och med grafiskt instruera hur man hoppas hitta personen i fråga? Sök hjälp.

Tänker inte skriva de exakta hemskheterna GM skrivit men läs själv i artikeln: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/malin-25-tog-sitt-liv-efter--pojkvannens-uppmaningar/

Som jag förklarat i tråden är det orimligt att det är ett brott, vilket för den skull inte betyder att det är ok eller berömvärt.
Citera
2026-03-30, 20:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad för pojkvännen då?, hoppas han hänger sig i fängelset.
Ja det får vi hoppas att han gör.
Citera
2026-03-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Som jag förklarat i tråden är det orimligt att det är ett brott, vilket för den skull inte betyder att det är ok eller berömvärt.

Det skulle ju klassas som ofredande även om just denna brottsrubricering inte fanns.

Han har för övrigt inte dömts för vållande till annans död, det fanns alltså ingen anklagelse om att han ska ha orsakat kvinnans död. Brottet uppmaning till självmord förutsätter inte ens att självmord eller självmordsförsök faktiskt har begåtts, brottet fullbordas när uppmaningen har delgivits. Att faktiskt hetsa någon till självmord kan lagföras som mord eller vållande till annans död beroende hur uppsåtet ser ut.
Senast redigerad av derfilo999 2026-03-30 kl. 21:05.
Citera
2026-03-30, 21:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Det skulle ju klassas som ofredande även om just denna brottsrubricering inte fanns.

Han har för övrigt inte dömts för vållande till annans död, det fanns alltså ingen anklagelse om att han ska ha orsakat kvinnans död.

Ja, som jag skrivit om ovan är hela upplägget att i förekommande fall lasta självmordsoffrets död på den som uppmanat vederbörande och sedan låtsas som om man inte gör det. Svenska lagstiftare är experter på detta slags ohederlighet.

Utan sambandet att uppmaningar från den tilltalade påstått orsakar självmordsoffrets död mer än någon annans handlingar saknas all logik i att döma vederbörande för yttrandena.

Nej, man kan naturligtvis inte jämföra det med ofredande.
Citera
2026-03-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, som jag skrivit om ovan är hela upplägget att i förekommande fall lasta självmordsoffrets död på den som uppmanat vederbörande och sedan låtsas som om man inte gör det. Svenska lagstiftare är experter på detta slags ohederlighet.

Utan sambandet att uppmaningar från den tilltalade påstått orsakar självmordsoffrets död mer än någon annans handlingar saknas all logik i att döma vederbörande för yttrandena.

Nej, man kan naturligtvis inte jämföra det med ofredande.

Fast han lastas för att han uppmanat någon att begå självmord, vilket han tydligen gjort enligt egen utsago samt den framförda bevisningen. Det framgår tydligt i domen att kvinnans självmord inte är en förutsättning för fällande dom, eftersom han inte är åtalad för hennes död.

Hela poängen med straffbestämmelsen ifråga är ju att motverka att folk hetsar andra att ta livet av sig.
Citera
2026-03-30, 22:08
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Fast han lastas för att han uppmanat någon att begå självmord, vilket han tydligen gjort enligt egen utsago samt den framförda bevisningen. Det framgår tydligt i domen att kvinnans självmord inte är en förutsättning för fällande dom, eftersom han inte är åtalad för hennes död.

Hela poängen med straffbestämmelsen ifråga är ju att motverka att folk hetsar andra att ta livet av sig.

Vilket förutsätter sambandet att mannens handlingar orsakar eller kan orsaka hennes död och att den inte istället orsakas av något annat.

Om man inte förutsätter det sambandet straffas mannen för att ett beteende som inte har med saken att göra och inte för att ha hetsat någon att ta livet av sig. Om beteendet inte bevisligen. orsakar någons död, vad straffas vederbörande då för? Det är i alla fall inte för något som skadar någon eller som innebär ett uppsåt att skada någon, han kunde lika gärna straffas för att ha viskat ljuva kärleksord till henne. Vilket är orimligt i högsta grad.

Detta kommer man på sedvanligt lögnaktigt sätt runt i lagstiftningen genom att utan bevis påstå att beteendet mannen anses gjort sig skyldig till ”typiskt sett” är ägnat åt att få någon att ta livet av sig. Vilket är osant.
Citera
2026-03-30, 22:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det får vi hoppas att han gör.

Är det ironiskt menat?
Citera
2026-03-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vekar ju vara en trevlig kille.

Förmildrande omständighet att vara en psykopat. Rolig värld vi lever i
Citera
2026-03-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Flashback:s vita riddare är på plats! Jippie!!!!!

Dra fram svärdet nu och börja mala med anekdoterna. Kör!

På vilket vis var mitt inlägg "ridderligt"?

Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det är mer regel än undantag att utveckla psykisk ohälsa när en våldsam man - som ska föreställa ens pojkvän - flyttar in i ens efterlängtade hus & börjar förstöra det via materiellt våld (kastar hennes saker) + psykiskt våld.
Mest troligt andra typer av våld oxå så som ekonomiskt & fysiskt.

Jovisst är det som du skriver. Men denna kvinna verkar ha haft psykisk ohälsa även under tonåren. Oklart om de kände varandra då.

För väl iaf att han fick en dom. Ruggiga sms har han skickat till henne. Undrar vad mer som kan ha hänt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in