Rån går under allmänt åtal. Hundägare bestämmer alltså inte. Att de sagt att de struntar i kvinnan kan ha varit ett sätt att öka chansen att hunden återlämnades. Hon behöver straffas. Annars blir det fritt fram att stjäla människors hundar.
Rån går under allmänt åtal. Hundägare bestämmer alltså inte. Att de sagt att de struntar i kvinnan kan ha varit ett sätt att öka chansen att hunden återlämnades. Hon behöver straffas. Annars blir det fritt fram att stjäla människors hundar.
Visst, men misstänker starkt att straff inte biter på den där donnan. Fråga mig bara inte vad man ska göra med henne. Mala ner till hundmat kanske?
__________________
Senast redigerad av halaltarzan 2026-03-29 kl. 15:57.