Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-13, 17:35
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Nu har Peter Magyar yttrat sig om Ungerns framtida politik:

"We agree with Hungary's refusal to grant Ukraine an EU loan of 90 billion euros. Once again, this is a decision that was already made in Brussels in December. I don't understand why it needs to be reviewed now. We do not support Ukraine's accelerated accession to the EU. On the one hand, we are talking about a country in a state of war. Accepting a warring country into the European Union is absolutely absurd"
Magyar sätter ner foten direkt mot rysspacket, säger att alla vet vem som är offret och att Ukraina själva ska bestämma fredsvillkoren, och att ge upp territorium är landsförräderi....
kreml vägrar gratulera honom till segern.
Smash!
Medlem
guderis avatar
Helt klart är det så att Péter Magyar står närmare SD än något annat parti i Sverige vad gäller ren och skär ideologi.
Men man måste komma ihåg att han fått sitt mandat av hela det Ungerska folket, och han fick det för att närma sig EU, bekämpa korruption och för att ta ut Ungern ur Kremls sfär. Många vänsterpartier och liberaler valde att inte ställa upp i valet pga risken att splittra väljarkåren och därmed ge Orban segern. Jag tror att Péter Magyar kommer att ägna denna mandatperiod åt att bekämpa korruption och att återställa de Ungerska grundlagarna så att de nästkommande valen kommer bli mer rättvisa.
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Landet heter ju Magyarország på ungerska.

Från och med idag ja. Ett av Magyars vallöften var nämligen att döpa om landet efter honom själv. Fattar inte att alla vänsterliberaler jublar och ser honom som en mindre "diktator" än Orban...
2026-04-13, 17:37
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Nu har Peter Magyar yttrat sig om Ungerns framtida politik:

"We agree with Hungary's refusal to grant Ukraine an EU loan of 90 billion euros. Once again, this is a decision that was already made in Brussels in December. I don't understand why it needs to be reviewed now. We do not support Ukraine's accelerated accession to the EU. On the one hand, we are talking about a country in a state of war. Accepting a warring country into the European Union is absolutely absurd"

Nej det har han inte sagt, lägg ner nu vatnik... Dina tårar är fan patetiska fattar du inte det
Senast redigerad av guderi 2026-04-13 kl. 17:41.
2026-04-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Haha dumheter, SD är det parti som är mest försvarsvänligt.

Sossarna och vänsterna har alltid varit infiltrerade av Ryssland/sovjet.
Att du inte kan stava beror troligen på att du är nån slags babbe.
Ja absolut, men tyvärr fyller det inte någon funktion när man ger bort all information gratis för lite söta ryskor 🤣😂
2026-04-13, 17:45
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Från och med idag ja. Ett av Magyars vallöften var nämligen att döpa om landet efter honom själv. Fattar inte att alla vänsterliberaler jublar och ser honom som en mindre "diktator" än Orban...
Nejdå, Magyar betyder "ungrare" ordagrant.
2026-04-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Hoppas verkligen förrädaren Orban åker. Ungerska folket bör hållas kort i decennier framåt för att låtit den feta paddan hållas så länge. Obegripligt.

Åker han inte in i finkan efter att förlorat valet? Måste ha så mycket smuts på sig vid det här lage.t Kanske hinner flyr till U-landet Ryssland.

Vad har Urban gjort för dåligt för Ungern och det ungerska folket? Jag är dåligt insatt i ungersk politik. Trodde han var populär där och gjort massa bra för sitt land. Han har ju lyckats hålla borta utomeuropeisk invandring, vilket är jättebra eftersom de inte vill ha det.

Kan du redogöra lite kort varför han är så dålig för Ungern?
2026-04-13, 17:50
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Vad har Urban gjort för dåligt för Ungern och det ungerska folket? Jag är dåligt insatt i ungersk politik. Trodde han var populär där och gjort massa bra för sitt land. Han har ju lyckats hålla borta utomeuropeisk invandring, vilket är jättebra eftersom de inte vill ha det.

Kan du redogöra vad han har gjort för någonting som är bra för det Ungerska folket vatnik? Du börjar med att säga "Jag är dåligt insatt i ungersk politik." och påstår sedan "Trodde han var populär där och gjort massa bra för sitt land. Han har ju lyckats hålla borta utomeuropeisk invandring, vilket är jättebra eftersom de inte vill ha det". Hur vet du det om du är dåligt insatt, varför förlorade han i så fall valet stort? Berätta mer nu vatnik?
2026-04-13, 17:53
Medlem
Citat:

Här kan du läsa lite om du vill:
https://link.springer.com/article/10.1007/s40803-024-00231-6
2026-04-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Kan du redogöra vad han har gjort för någonting som är bra för det Ungerska folket vatnik? Du börjar med att säga "Jag är dåligt insatt i ungersk politik." och påstår sedan "Trodde han var populär där och gjort massa bra för sitt land. Han har ju lyckats hålla borta utomeuropeisk invandring, vilket är jättebra eftersom de inte vill ha det". Hur vet du det om du är dåligt insatt, varför förlorade han i så fall valet stort? Berätta mer nu vatnik?

Nej det kan jag inte, jag skrev precis att jag inte är så insatt i ungersk politik.

Att veta att de hållit sig borta från blatteinvandring vet min 9 åriga dotter typ. Man måste knappast vara insatt i ungersk politik för att veta det.

Men du svamlar mest och verkar vara lite för korkad. Alldeles för reaktiv för att kunna föra en diskussion, som en rabiessmittad hund.

Jag frågar någon annan.
2026-04-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Missat Slovakien?

Fittso kommer nu säkert bli mer samarbetsvillig med EU för att inte fixa Orban 2.0
2026-04-13, 18:00
Medlem
guderis avatar
Citat:
Nej det kan jag inte, jag skrev precis att jag inte är så insatt i ungersk politik.

Att veta att de hållit sig borta från blatteinvandring vet min 9 åriga dotter typ. Man måste knappast vara insatt i ungersk politik för att veta det.

Men du svamlar mest och verkar vara lite för korkad. Alldeles för reaktiv för att kunna föra en diskussion, som en rabiessmittad hund.

Jag frågar någon annan.

Ok vatnik, du vet alltså inte vad du pratar om precis som jag misstänkte

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in