Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-06, 12:17
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det där är bra, men funkar inte i Västeuropa, eftersom i Västeuropa är inhemska barn snart i minoritet. SD har talat om att göra liknande saker som Orban, men i mångkulturella Västeuropa blir det svårare eftersom vi har en massa kvinnor från andra länder som skulle utnyttja det.

Man kan i Sverige ändra barnbidraget så att det istället går mycket pengar till 1-2 första barnen, sedan betydligt mindre till de som väljer att skaffa sig ännu fler barn.

Det skulle stoppa kvinnor som lever på barnen.

Orban gör som Putin, han vill ha mer kanonmat typ.
2026-04-06, 17:01
  #26
Medlem
Personligen tycker jag att Orban är förträfflig på internet. Mr. Magyar har jag inte sett röken av men officiellt så är Magyar med svenska mått mätt officiellt en Sverigedemokrat på vänsterkanten i lag med M, Kd och C.

Pollsen just nu säger alltså att Fidesz plus Fidesz bebisen Tisza just nu har mellan 88-93% tillsammans i opinionen.

Normalt sett kallas sådant totaltkross av allt till vänster om M, Kd och möjligen äldre C.


Det är spektakulärt hur Orban har lyckats med det här, jag är faktiskt imponerad på riktigt!
2026-04-07, 11:31
  #27
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Orbán är ett föredöme för hela Europa. Vi ska vara tacksamma för att vi har honom så länge vi är med i mini-USA. En ledare som prioriterar sitt eget folk istället för att vara en knähund åt EU och USA.
Javisst..... gapskratt

https://omni.se/uppgift-orban-erbjod-putin-stod-jamforde-sig-sjalv-med-en-mus/a/d4466J

”I går nådde vår vänskap en sådan nivå att jag kan hjälpa till på vilket sätt som helst”, sa Orbán i samtalet.
Premiärministern underströk att han ”står till förfogande” i många olika frågor.


Vilken fin nationalist Orban är, skänker Ungern till en galen diktator i kreml.

Bara idioter och fascister tycker Orban är ok.
Han är ju varken nationalist eller konservativ på riktigt.
2026-04-07, 12:13
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Orbán vill ha en fredlig relation till Ryssland istället för att hetsa mot dem. Ser inte vad som är så konstigt med det.
Varför skulle vi belöna rysk aggression och barnamördare v.puttins anfallskrig? Det har säkert betalat sig för orban att ställa upp för puttler, men vill man verkligen ha en ledare som prioriterar sitt egna bankkonto i Schweiz före vad som är bra för landet?
2026-04-07, 12:17
  #29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Javisst..... gapskratt

https://omni.se/uppgift-orban-erbjod-putin-stod-jamforde-sig-sjalv-med-en-mus/a/d4466J

”I går nådde vår vänskap en sådan nivå att jag kan hjälpa till på vilket sätt som helst”, sa Orbán i samtalet.
Premiärministern underströk att han ”står till förfogande” i många olika frågor.


Vilken fin nationalist Orban är, skänker Ungern till en galen diktator i kreml.

Bara idioter och fascister tycker Orban är ok.
Han är ju varken nationalist eller konservativ på riktigt.

Ser inte vad som är fel med att vilja ha en god relation till Ryssland som är en stormakt och ett grannland.
2026-04-07, 12:17
  #30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Varför skulle vi belöna rysk aggression och barnamördare v.puttins anfallskrig? Det har säkert betalat sig för orban att ställa upp för puttler, men vill man verkligen ha en ledare som prioriterar sitt egna bankkonto i Schweiz före vad som är bra för landet?

Det gynnar hela Ungern att ha en bra relation till Ryssland. Inte bara Orban.
2026-04-07, 12:35
  #31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Javisst..... gapskratt

https://omni.se/uppgift-orban-erbjod-putin-stod-jamforde-sig-sjalv-med-en-mus/a/d4466J

”I går nådde vår vänskap en sådan nivå att jag kan hjälpa till på vilket sätt som helst”, sa Orbán i samtalet.
Premiärministern underströk att han ”står till förfogande” i många olika frågor.


Vilken fin nationalist Orban är, skänker Ungern till en galen diktator i kreml.

Bara idioter och fascister tycker Orban är ok.
Han är ju varken nationalist eller konservativ på riktigt.

Orban sa även till Putin: "Jag är en mus- du är ett lejon".

Det cementerar bilden av Orban som en rysshora.
2026-04-07, 12:36
  #32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det gynnar hela Ungern att ha en bra relation till Ryssland. Inte bara Orban.

Rysshoran Orban sätter Rysslands intressen före Ungerns intressen.
2026-04-07, 13:12
  #33
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Rysshoran Orban sätter Rysslands intressen före Ungerns intressen.
Precis, man måste ju vara felnavlad om man tycker det är bra och samtidigt kallar sig nationalist.
2026-04-07, 13:19
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Javisst..... gapskratt

https://omni.se/uppgift-orban-erbjod-putin-stod-jamforde-sig-sjalv-med-en-mus/a/d4466J

”I går nådde vår vänskap en sådan nivå att jag kan hjälpa till på vilket sätt som helst”, sa Orbán i samtalet.
Premiärministern underströk att han ”står till förfogande” i många olika frågor.


Vilken fin nationalist Orban är, skänker Ungern till en galen diktator i kreml.

Bara idioter och fascister tycker Orban är ok.
Han är ju varken nationalist eller konservativ på riktigt.
Orbans drömscenario är att Putin ockuperar Ungern och utnämner honom som dess permanenta quisling-ledare.
2026-04-07, 13:33
  #35
Avslutad
Hoppas verkligen Orban åker ut, så mycket skada han verkar orsaka EU samt vara en putin älskare.
2026-04-07, 14:02
  #36
Medlem
Madagascars avatar
Amerikanska Vicepresidenten Vance har nu landat i Ungern. Kan han hjälp Orban i valet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in