2026-03-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Nää eller så är det inget mord..

Men känns ju knepigt med blodbad.. självmord med vapen lär väl höras..

Vet vi vem offret är?
Citera
2026-03-30, 11:20
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wasaka

Vet vi vem offret är?

Än så länge inte mer än att vederbörande tycks vara polack. Mysko fall detta, ingen som vet något mer?
Citera
2026-03-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasaka

Vet vi vem offret är?
Varför behöver det vara ett "självmord", det skulle väl lika gärna kunna vara en olycka av något slag?
Citera
2026-03-30, 16:42
Medlem
Anhållna för mord i Kumla släppta, ännu misstänkta
Publicerad: 30 March 2026 16:11
Den man och kvinna som anhölls för mord i Kumla under fredagen har släppts då bevisningen försvagats. Det finns dock fortfarande misstankar mot paret.

Det var i fredags som en man påträffades död i en lägenhet på Köpmangatan i Kumla. Efter händelsen anhöll polisen en kvinna och en man i 30-års åldern.

Fortsatt misstänkta, men släppta
De misstänktes för mord. Nu har de dock släppts.

– Ja, deras anhållande hävdes under söndag eftermiddag, säger åklagare Martin Drugge till Sydnärkenytt.

Varför har de släppts?

– Brottsmisstankarna har försvagats under utredningens gång.

Rubriceringen är fortsatt mord och kvinnan och mannen är dock fortsatt misstänkta i ärendet, även om de släppts. Enligt åklgare Martin Drugge så fortgår utredningen och man inväntar flera viktiga uppgifter, bland annat svar från rättsmedicinska.
Citera
2026-03-30, 17:34
Medlem
Citat:
Sett dem båda idag på maxi, behövs ingen mer säker källa än så.
Jaha då förstår jag. Var inte att jag inte trodde på dig, bara att jag inte hittade något skrivet om det på intranätet så att säga 😁 Är nämligen ganska bra vän med både O och S. Men flyttade ifrån gnällbältet 2023 så ville veta hur fan det går för dom hehe 🤷
Citera
2026-03-30, 17:56
Medlem
– Vi jobbar på lite olika fronter, men det vi främst vill få klarhet i är vad som hänt med den drabbade. Där är vi beroende av uppgifter från det rättsmedicinska hållet, så vi inväntar bland annat information därifrån.

NA pratade med grannar på plats som vittnade om mycket blod i trapphuset, vad kan du säga om det?

– Det har jag läst också, personer som har uttalat sig om det i media. Och det kan jag inte förneka. Den drabbade har uppenbarligen blött, bekräftar Martin Drugge.
https://www.na.se/kumla/mordmisstankta-i-kumla-forsatta-pa-fri-fot/

Det är mycket som är konstigt här. Blod i trapphuset. Försvagade misstankar. Sjukdomsfall. Mordmisstankar.

Har polacken ätit råttgift? Ramlat och fått något vasst i magen och sen krupit hem? Vad gjorde i så fall de misstänkta i hans lägenhet? Att polisen är osäkra på vad som hänt tolkar jag som att något inte syns på utsidan. Ett stort sår borde inte orsaka såna tveksamheter om dödsorsak. Så jag tror på invärtes blödningar med kräkningar eller hostningar.
Citera
2026-03-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
– Vi jobbar på lite olika fronter, men det vi främst vill få klarhet i är vad som hänt med den drabbade. Där är vi beroende av uppgifter från det rättsmedicinska hållet, så vi inväntar bland annat information därifrån.

NA pratade med grannar på plats som vittnade om mycket blod i trapphuset, vad kan du säga om det?

– Det har jag läst också, personer som har uttalat sig om det i media. Och det kan jag inte förneka. Den drabbade har uppenbarligen blött, bekräftar Martin Drugge.
https://www.na.se/kumla/mordmisstankta-i-kumla-forsatta-pa-fri-fot/

Det är mycket som är konstigt här. Blod i trapphuset. Försvagade misstankar. Sjukdomsfall. Mordmisstankar.

Har polacken ätit råttgift? Ramlat och fått något vasst i magen och sen krupit hem? Vad gjorde i så fall de misstänkta i hans lägenhet? Att polisen är osäkra på vad som hänt tolkar jag som att något inte syns på utsidan. Ett stort sår borde inte orsaka såna tveksamheter om dödsorsak. Så jag tror på invärtes blödningar med kräkningar eller hostningar.

S och O är ju narkomaner, kanske polacken också ,han kanske sköt i sig något fel.. Blodigt för att han ramlat o slagit i huvudet. S har vart med flera stycken som tagit överdoser så det kanske faktiskt var så att S ringde sos för att försöka rädda polacken. Vem vet!? Bara dem som va där och utredningen lär ju visat det om inte annat.
Citera
2026-03-30, 22:08
Medlem
Citat:
S och O är ju narkomaner, kanske polacken också ,han kanske sköt i sig något fel.. Blodigt för att han ramlat o slagit i huvudet. S har vart med flera stycken som tagit överdoser så det kanske faktiskt var så att S ringde sos för att försöka rädda polacken. Vem vet!? Bara dem som va där och utredningen lär ju visat det om inte annat.

Den storyn du hörde på ica maxi när du träffade dom ?
Citera
2026-03-31, 07:11
Medlem
O Är förvisso totalt efterbliven, men vetifan om han är en mördare. Dock sprit plus benso kan få vem som helst att tappa greppet. Att S skulle ha något med det att göra har jag väldigt svårt att tro.
Citera
2026-03-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygren87
Den storyn du hörde på ica maxi när du träffade dom ?

Nej, såg dom bara. Pratade aldrig med dem..
Citera
2026-04-04, 23:00
Medlem
Någon som vet vad som hänt, går pundarna fortfarande fria?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in