2026-03-27, 16:09
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Startar man krig och folkmord 2026 så kan det bli såhär. Tragiskt att Sverige har fallit såhär långt. Men det kunde vi förutse redan på 90-talet. Sverige kunde vara neutralt och slippa all invandring och behållit folkhemmet samt nationalismen, men vi älskar att ingå i Epstein imperiet!
På vilket sätt har Sverige "fallit så här lågt"? Menar du på riktigt att om det inte fanns invandrare här, så skulle det inte heller finnas någon hotbild mot amerikanska/israeliska/etc ambassader? Om nu tex. Iran skulle vilja göra en terrorattack mot amerikansk ambassad, tror du att de skulle ta hjälp av någon liten gängkriminell springpojke som bor i Sverige? Jag tror inte det. Länderna som använder terrorism har nog bättre alternativ. Om du nu inte råkar veta det, så kan jag berätta för dig att det är fullt möjligt att åka till Sverige från olika länder, oavsett om det finns invandrare här eller inte.

Det är alltså hotbilden mot olika ambassader som har orsakat denna situation med visitationszon i Diplomatstaden, inte gängkriminella boendes i Sverige! Jag tycker i alla fall att det är bra att ambassaderna och personalen där skyddas. Ni andra verkar tycka annorlunda, men det är ju fritt fram att tycka vad man vill.
Citera
2026-03-29, 19:55
  #38
Medlem
brianmolkos avatar
Inget område man gärna går igenom ändå...
Tänkte på Lärkstaden annars.
Citera
2026-03-31, 15:36
  #39
Medlem
https://www.domstol.se/nyheter/2026/03/ratt-av-polisen-att-infora-sakerhetszon/


Citat:
Rätt av polisen att införa säkerhetszon
Mål: 6655-26

Förvaltningsrätten anser att polisen har haft rätt att upprätta en säkerhetszon i Diplomatstaden på Östermalm.
Säkerhetszonen upprättades av polisen den 24 mars. Beslutet överklagades till Förvaltningsrätten i Stockholm.

Syftet med en säkerhetszon är att öka tryggheten i området och förhindra skjutningar och sprängningar. I zonen får en polisman i en högre utsträckning än vanligt kroppsvisitera personer eller genomsöka fordon, detta för att till exempel leta efter vapen eller andra farliga föremål, om det behövs för att förebygga eller förhindra brottslig verksamhet. Beslutet gäller under en tvåveckorsperiod.

- Den pågående konflikten i Mellanöstern har lett till konflikter mellan grupperingar också i Sverige och det finns nu en konkret risk för skjutning, sprängning eller andra våldsbrott i området runt de amerikanska och israeliska ambassaderna på Östermalm. Polisen har ansett att det har varit nödvändigt att införa säkerhetszonen för att förebygga och förhindra våldsbrott. Detta håller förvaltningsrätten med om. Domstolen har också bedömt att skälen för att upprätta säkerhetszonen uppväger det intrång som den kan innebära för personer som vistas där, säger Mats Mossfeldt, rådman.

Förvaltningsrättens beslut: https://files.catbox.moe/o5wppb.pdf
__________________
Senast redigerad av derfilo999 2026-03-31 kl. 15:45.
Citera
2026-04-04, 16:16
  #40
Medlem
Är det någon här som rör sig i området och kan delge om vad polisen kollar? Det skulle vara roligt att stoppa en leksaksbomb i väskan.

Leksaksbomb: https://www.youtube.com/watch?v=sgT1GQJERVM
Cut The Wire from Yulu

Challenge your inner Ethan Hunt and see if you have the skill and the luck you need to defuse the bomb...before it goes off.
Citera
2026-04-07, 12:24
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Ni kanske anar varför?


https://www.sverigesradio.se/artikel/polisen-infor-visitationszon-i-diplomatstaden

" Från och med tisdag kommer Diplomatstaden på Östermalm i Stockholm att bli en så kallad säkerhetszon uppger polisen.

Det innebär bland annat att den som vistas i området kan komma att bli visiterad av polis, även utan misstanke om brott.

Bakgrunden till beslutet är enligt polisen en ökad hotbild. "

Ja det är ju viktigt att dom rika och fina skyddas från dom importerade, tyvärr gäller ju inte det alla svenskar som måste leva i detta mångkulturella helvete!
Citera
2026-04-07, 15:07
  #42
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja det är ju viktigt att dom rika och fina skyddas från dom importerade, tyvärr gäller ju inte det alla svenskar som måste leva i detta mångkulturella helvete!
Vi får hitta åt specifika hot och se vilka partier som verkar mest på.

Angående Diplomatstaden så blir det förlängning av visitationzonen till 21 april.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/stockholm/2026/april/polisen-forlanger-beslut-om-sakerhetszon-i-delar-av-diplomatstaden-i-stockholm/

"Syftet är stärka polisens förmåga att förhindra och avvärja grova våldsbrott i området.

Följande område i centrala Stockholm omfattas av en säkerhetszon i enlighet med 22 b § polislagen från och med 2026-04-07 klockan 15.00 till och med 2026-04-21 klockan 15.00. "
Citera
2026-04-07, 15:30
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja det är ju viktigt att dom rika och fina skyddas från dom importerade, tyvärr gäller ju inte det alla svenskar som måste leva i detta mångkulturella helvete!
Beslutet om visitationzonen gäller alltså skyddet av några ambassader, inte "de rika och fina" som bor där. Men du kanske tycker att ambassaderna inte behöver skyddas, och resurserna ska istället användas till att låta polisen bevaka olika torg och köpcentrum för det är ju där "vanlig" folk vistas.

"... det finns nu en konkret risk för skjutning, sprängning eller andra våldsbrott i området runt de amerikanska och israeliska ambassaderna på Östermalm."
Citera
2026-04-07, 15:55
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Beslutet om visitationzonen gäller alltså skyddet av några ambassader, inte "de rika och fina" som bor där. Men du kanske tycker att ambassaderna inte behöver skyddas, och resurserna ska istället användas till att låta polisen bevaka olika torg och köpcentrum för det är ju där "vanlig" folk vistas.

"... det finns nu en konkret risk för skjutning, sprängning eller andra våldsbrott i området runt de amerikanska och israeliska ambassaderna på Östermalm."


Jag tycker det är bra, men vad jag menade var att övriga befolkningen skulle vilja känna samma trygghet.
Jag förstår verkligen att ambassader och liknande får extra beskydd med tanke på alla islamister, is krigare, och övriga tokiga muslimer som våra politiker har berikat oss med.
Citera
2026-04-07, 17:20
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Jag tycker det är bra, men vad jag menade var att övriga befolkningen skulle vilja känna samma trygghet.
Jag förstår verkligen att ambassader och liknande får extra beskydd med tanke på alla islamister, is krigare, och övriga tokiga muslimer som våra politiker har berikat oss med.
Du förstår väl att resurserna inte räcker till att man hade poliser i varje gathörn?
Och är du riktigt säker att det inte skulle vara någon terrorhot om vi inte hade några "tokiga muslimer" som bor i Sverige? Jag är inte alls säker på det. Vill någon terroristland (tex Iran) slå till någon ambassad, så kommer de att hitta utförare till det. Behöver inte vara någon som bor här. ALLT som händer är faktiskt inte Sveriges invandrares fel!
Citera
2026-04-12, 12:26
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja det är ju viktigt att dom rika och fina skyddas från dom importerade, tyvärr gäller ju inte det alla svenskar som måste leva i detta mångkulturella helvete!
Så du vill att polisen ska kunna visitera alla i hela Sverige och söka igenom bilar utan minsta misstanke? Det är vad visitationszoner innebär.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in