Citat:
Ursprungligen postat av
PUBG2018
Startar man krig och folkmord 2026 så kan det bli såhär. Tragiskt att Sverige har fallit såhär långt. Men det kunde vi förutse redan på 90-talet. Sverige kunde vara neutralt och slippa all invandring och behållit folkhemmet samt nationalismen, men vi älskar att ingå i Epstein imperiet!
På vilket sätt har Sverige "fallit så här lågt"? Menar du på riktigt att om det inte fanns invandrare här, så skulle det inte heller finnas någon hotbild mot amerikanska/israeliska/etc ambassader? Om nu tex. Iran skulle vilja göra en terrorattack mot amerikansk ambassad, tror du att de skulle ta hjälp av någon liten gängkriminell springpojke som bor i Sverige? Jag tror inte det. Länderna som använder terrorism har nog bättre alternativ. Om du nu inte råkar veta det, så kan jag berätta för dig att det är fullt möjligt att åka till Sverige från olika länder, oavsett om det finns invandrare här eller inte.
Det är alltså hotbilden mot olika ambassader som har orsakat denna situation med visitationszon i Diplomatstaden, inte gängkriminella boendes i Sverige! Jag tycker i alla fall att det är bra att ambassaderna och personalen där skyddas. Ni andra verkar tycka annorlunda, men det är ju fritt fram att tycka vad man vill.