2026-03-23, 17:04
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Finns det något fall i Sverige de senaste åren där någon dött delirium tremens? Tror faktiskt inte det.

Man kan skada sig på andra vis, bita sönder tungan, ramla och bryta nyckelben eller slita sönder annat i axlarna.

Inte att leka med.
Citera
2026-03-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Hej

Inte killen på filmen som skrivit brevet…

Ber om råd.

Är det säkert att gå cold turken på alkohol om man druckit i 2 månader? Konstant drickande, snitt en liter vodka per dag, ibland mer ibland mindre… det borde väl vara ok?

Hen kommer nog inte palla att gå till beroendeklinik nu.. men vill sluta.

Hen hör saker och (kanske) syner.

Är sen på bollen men hör man och ser saker så måste man åka in akut med tanke på vad du har druckit. Kunde själv ligga på 1-1.5 liter vodka//dag. Men det tempot klarade jag bara 3-5 dagar innan kroppen sa ifrån (som tur var). Vågar inte tänka på hur dåligt jag hade mått efter 1 liter vodka om dagen i 2 månader.
Citera
2026-03-23, 19:01
Medlem
Ring till Maria pol
(Och ta hjälp av dom med b vitamininjektioner odyl, Väldigt viktiga för din återstående hjärnkapacitet&#128513
Senast redigerad av rantaplan 2026-03-23 kl. 19:07.
Citera
2026-03-23, 19:02
Medlem
No6s avatar
Jag har ju själv slutat efter ett par månader, jag avgiftar alltid mig själv på alla droger då jag spyr på vården. Jag har klarat mig, men det är inte att rekommendera. Det finns egentligen ingen logisk anledning att inte söka hjälp, alkohol är en laglig substans lid inte i onödan.

Men samtidigt känner jag äldre släkt och äldre familjemedlemmars vänner som dött, den ena dog på badrummet - kärringen hade kolla till honom när han satt och spydde och han hade sagt "lämna mig ifred" sen kom hon tillbaka och han var avliden. Han var dock i 70-års åldern och drack(vad jag hört) 1,5-2 70s/dag. Alltså den stora spritflaskan. Helt sjukt att gubben orkade, inte konstigt att man är som man är vi har det i blodet sa alltid farsan.

Känner en till som var i 60-års åldern som hade skrikit på grabben(grabb och grabb, 25+) efter Xanor. Han avled också för att han inte fick det i tid. Blir så in i helvete förbannad på vården. Han hade åkt in bara några veckor/månader innan till akuten i ambulans(extremt hög alkoholförgiftning - dödlig %) och dem erbjöd honom 5 mg Stesolid(han var van Xanor-knaprare och sa till dem "de kan du köra upp i arslet" och åkte hem och söp igen. Inte långt senare var han död.

Så jag vet inte hur jag ska summera mitt inlägg, sök hjälp och hoppas att du får hjälp av svinen.
Senast redigerad av No6 2026-03-23 kl. 19:05.
Citera
2026-03-25, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaLund89
Sluta inte själv. Jag åkte dit på delirium efter att ha druckit 2,8or 4 månader i rad. (Ca 12 stycken 50cl) vidrigaste jag varit med om.
wtf? Folks kroppar fungerar verkligen olika.

Säger inte att det inte hänt, men för mig låter det väldigt milt och harmlöst.

Enormt större mängder och under längre tid har jag kört på det utan problem. Hade snarare oroat mig för vattenförgiftning snarare än alkoholen med de mängderna (vilket kanske är en varningsklocka för mig?😄 I dunno)

Men delirium på 2.8: or.? Really? Låter lite överdrivet. Behövde du åka in på sjukhuset eller var det ett din tolkning av det?
Senast redigerad av Ballooong 2026-03-25 kl. 00:27.
Citera
2026-03-25, 08:54
Medlem
CaLund89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
wtf? Folks kroppar fungerar verkligen olika.

Säger inte att det inte hänt, men för mig låter det väldigt milt och harmlöst.

Enormt större mängder och under längre tid har jag kört på det utan problem. Hade snarare oroat mig för vattenförgiftning snarare än alkoholen med de mängderna (vilket kanske är en varningsklocka för mig?😄 I dunno)

Men delirium på 2.8: or.? Really? Låter lite överdrivet. Behövde du åka in på sjukhuset eller var det ett din tolkning av det?

Hehe jag va lika förvånad. Slutade dricka en torsdag, natten till söndag började jag se och höra saker, kryp överallt, en katt som förföljde mig, gubbar som försökte ta sig in genom sovrumsdörren. På morgonen va det barn som sjöng och jag såg olika djur utanför fönstren. Ringde ambulans och hamnade på akuten, därefter akutpsyk. Fick stesolid och oxascand, gick bra tills på kvällen då blev allt svart. Har inget minne men hade försökt slå ut ett fönster med en stol, trode att jag va tillfångatagen i källaren på ett bageri i stan, ringde pappa som skulle rädda mig. Usch och fy. Aldrig mer. Har varit helt nykter sen den pärsen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in