2026-04-02, 16:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Jag tycker också att det hade varit smart av föräldrarna att flytta närmare skolan om skolskjutsen varit ett problem under lång tid, men det är väl så att de av olika anledningar inte har möjlighet att göra det.

De kanske bor lantligt för att barnet funkar bäst där? Jag har ingen aning om hur de bor, men många dampungar funkar dåligt i lägenhet.
Citera
2026-04-06, 13:44
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Ganska säker på att det fanns folk som hade alternativa färdmedel. Som handikappade. Nu vet jag inte hur gammal du är eller om du är uppvuxen i ett annat land. Men svenskar har oftast en hög moralisk kompass där man inte ger sig på svagare som barn och djur. Men jag antar att du knte är svensk eller att dina föräldrar misslyckats totalt med att uppfostra dig i svenska/västerländska värderingar.
Jag är ursvensk och det är familjen så långt tillbaka som är känt.
Citera
2026-04-06, 13:48
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Hur ska man då hjärntvätta ungarna till klimatångest och sossetänk?

Mamman får väl öva på att åka buss tillsammans med Folke, så vänjer han sig snart.
Det är klart att han lär sig om han måste. Så var det när vi var barn. Det ska daltas så jävla mycket med snorungar nuförtiden.
Citera
2026-04-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
https://www.tranastidning.se/2026-03-22/folke-10-far-panikangest-av-skolbussen-uppmanas-trana-pa-att-aka/?fbclid=IwdGRzaAQs629jbGNrBCzrXWV4dG4DYWVtAjExAHNy dGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHsOeF1Hg8WlXSSw2YX JIu5FGq6CqGgF99C8YGQdooAmN_5Q3Yz91fcqJ_glG_aem_s_x izfZPhCQGDBky7HgzXQ

Folkes mamma kräver särskilda anpassningar för att hennes Folke ska kunna ta sig till skolan. Hon har kämpat i tre långa år men ger inte upp. Mamman kräver en egen taxi åt lilla Folke. Tycker ni att Folke ska träna på att åka buss som kommunen vill eller få en egen taxi.?

Helt galet ! Klart att han ska ha rätt till den anpassningen
Citera
2026-04-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag är ursvensk och det är familjen så långt tillbaka som är känt.
Men du gick inte skolan, eller dina föräldrar hade inte tid för normal uppfostran?
Citera
2026-04-07, 22:40
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Men du gick inte skolan, eller dina föräldrar hade inte tid för normal uppfostran?
Klart jag gick i skolan precis som alla andra. Normal uppfostran. Men det var inget daltande på den tiden.
Citera
2026-04-08, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Klart jag gick i skolan precis som alla andra. Normal uppfostran. Men det var inget daltande på den tiden.
Ok. Men vad var det som gick fel med dig då? Varför är du så pinsam och konstig?
Citera
2026-04-08, 12:54
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ok. Men vad var det som gick fel med dig då? Varför är du så pinsam och konstig?
Det är bara du som tror det. Vi som är normala människor vet att nuförtiden daltas det alldeles för mycket med ungar. Varför tror du att det hjälper? Det är dig det är fel på, du är alldeles för blödig och mesig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in