Citat:
Ursprungligen postat av
datan.
Inte haft de hela livet men började när jag var 18 så haft de i ca 10 år. Blir mer o mer känns de som. Kroppen är på helspänn konstant. Har nog inte varit avslappnad på riktigt på flera år. Värk i kroppen konstant. Har på något sätt gett upp vilken känns både bra och dåligt (tragisk bemärkelse).
Varför fortsätta tänker jag varje dag tyvärr.
För att återknyta till tidigare inlägg, har du gått i någon form av massage? Det kan som sagt funka mot spänningarna i kroppen. Jag har också oro och stress som orsakar värk då jag alltid är spänd och då har som sagt medicinsk massage hjälp mig mycket.
Det är ju inte bara piller som hjälper utan även att man arbetar direkt på det spända området, sedan är det som många skriver att om man sysselsätter sig med något så minskar oron då man helt enkelt är upptagen med annat, jag rör mig mycket i skogen, fiskar, tränar, umgås med hundarna vilket både både hindrar oron att uppstå och är avslappnande i sig.
Som du undrade i ett tidigt inlägg i tråden hur man står ut så är det just genom detta jag beskrev, att göra saker man gillar gör att man vill fortsätta göra dessa.
Hoppas du mår bättre och ser hur mycket det finns att leva för här i livet även om det ibland känns tungt, dom bra stunderna finns, det gäller bara att se dem och inte låta dem försvinna bakom mörkret.