2026-03-25, 08:54
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
https://www.tv4.se/artikel/49FyaxsTnXw8iGVK9RBh8p/birgitta-ohlsson-c-akesson-kan-bli-sveriges-trump

Det låter osannolikt tycker jag. Åkesson är visserligen lika Israelvänlig som Trump men han ger ett betydligt lugnare och timidare intryck, mycket mer eftertänksam (på gränsen till tråkig).

Man får väl förmoda att hon inte menar det som en komplimang.

Jimmie Åkesson är alldeles för mesig. Trump är en stenhård alfahanne,
men Åkesson är av betydligt mjukare art, så nej...
Citera
2026-03-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Jag ser inte en enda hyllning i någon av länkarna du gav. Tvärtom ser jag flera exempel på kritik mot Trump.

Att säga att Trump skulle vara en bättre president än Biden och Clinton är endast en automatisk hyllning om man anser att Clinton och Biden hade varit bra presidenter. Du har uppenbarligen problem med grundläggande logik. Exempel: "Per är inte lång" betyder inte att Per är kort. Det kan även betyda att Per är av medellängd.

Anledningen till att du inte har bifogat en enda länk till hyllningar av Putin och Orban är för att något sådant ens i närheten existerar. Möjligtvis har Åkesson uttalat sig positivt om Orban invabdringspolitik men om man ska kalla det hyllningar så får man gräva djupt i de ohederrligas spelbok. Men skam verkar du åtminstone inte kännas vid trots att du birde känna dig stående i den ända upp till halsen.

Du har helt enkelt gått på vänstermedias lögner och nu sitter du där helt bortgjord och vägrar erkänna att du har blivit lurad. Trots frenetiskt googlande så hittar du ändå ingenting och du känner hur den kognitiva dissonansen börjar pocka på även fast du ha är svårt att placera känslan trots att du känt den flera gånger förut.
Jimmie Åkesson i februari 2021 : "det finns aspekter av Putins ledarskap som jag kan avundas, till exempel att han faktiskt sätter sitt eget lands intressen främst.”

De flesta andra såg då och ser nu att Putin inte sätter "sitt lands" intressen främst, såvida man inte ansluter sig helt till Putins egen världsbild att Putin själv är Ryssland personifierad och att undersåtarnas roll är att bära upp honom. Det är en vanlig uppfattning hos imperialistiska diktatorer att de är sitt imperie personifierade. Därför är det för Putin att offra miljontals av sina landsmäns liv lika självklart som att offra sina hårstrån hos frisören: ett offer han är villig att göra för att se bra ut.

Putin skulle förstås inte kunna regera om han inte har en maktpyramid under sig. Den bygger på KGB/kyrkan och maffian.

Om Jimmies mening är att Putins maktutövning är att sätta sitt eget land främst... Då vill jag fan inte se Jimmies maktutövning
Citera
2026-03-25, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Jimmie Åkesson i februari 2021 : "det finns aspekter av Putins ledarskap som jag kan avundas, till exempel att han faktiskt sätter sitt eget lands intressen främst.”

De flesta andra såg då och ser nu att Putin inte sätter "sitt lands" intressen främst, såvida man inte ansluter sig helt till Putins egen världsbild att Putin själv är Ryssland personifierad och att undersåtarnas roll är att bära upp honom. Det är en vanlig uppfattning hos imperialistiska diktatorer att de är sitt imperie personifierade. Därför är det för Putin att offra miljontals av sina landsmäns liv lika självklart som att offra sina hårstrån hos frisören: ett offer han är villig att göra för att se bra ut.

Putin skulle förstås inte kunna regera om han inte har en maktpyramid under sig. Den bygger på KGB/kyrkan och maffian.

Om Jimmies mening är att Putins maktutövning är att sätta sitt eget land främst... Då vill jag fan inte se Jimmies maktutövning

Kallar du det en hyllning???

En selektivt posivit omdöme hos en del av putins politik. Nu får du väl för fan ta och ge dig.

Övriga delar av din rappakalja är endast din perverterade tolkning av vad Jimmie sa. Det får stå för dig.

Men din devis verkar vara att allt som inte är ett avståndstagande är en hyllning.

Man tex plocka fram isolerade positiva åtgärder som infört under flera diktatorer utan att för den skull hylla diktatorn.

Tex byggde nazisterna flera simhallar, rekreationsanläggningar mm. Detta kan påpekas utan att man för den skull hyllar nazismen och dess ledare.

Lider du möjligtvis av autism?
Citera
2026-03-25, 10:25
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jimmie Åkesson är alldeles för mesig. Trump är en stenhård alfahanne,
men Åkesson är av betydligt mjukare art, så nej...

Trump är en uppblåst narcissist, utan innehåll, utan kognitiv tankeförmåga, med starka chicken-tendenser och med liten penis.

Det är inte hur jag skulle beskriva en "alfahanne". Inte med nordiska mått mätt, i alla fall, och det är väl de måtten som bör tillämpas på Åkesson, inte de amerikanska...
Citera
2026-03-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Kallar du det en hyllning???

En selektivt posivit omdöme hos en del av putins politik. Nu får du väl för fan ta och ge dig.

Övriga delar av din rappakalja är endast din perverterade tolkning av vad Jimmie sa. Det får stå för dig.

Men din devis verkar vara att allt som inte är ett avståndstagande är en hyllning.

Man tex plocka fram isolerade positiva åtgärder som infört under flera diktatorer utan att för den skull hylla diktatorn.

Tex byggde nazisterna flera simhallar, rekreationsanläggningar mm. Detta kan påpekas utan att man för den skull hyllar nazismen och dess ledare.

Lider du möjligtvis av autism?
Du verkar ha hakat upp dig på ordet hyllning. Det är väldigt autistiskt av dig att haka upp dig på ett ord och skälla som en bandhund.

Men ditt beteende och din indignation tyder ändå på att du har en viss moral och ett visst omdöme:

1) du inser själv att Putin, Trump och Orban inte är värda att hyllas utan är kompletta dårar som aldrig borde kommit till makten
2) du inser att det inte är i någon enda svensk människas intresse att Putin, Trump och Orban sitter kvar vid makten
3) du inser att typ vilken annan människa som helst vid makten i USA, Ryssland och Ungern hade varit bättre för Sverige och svenskarna än Trump, Putin och Orban, därmed har du bättre omdöme än Åkesson
4) du anser att OM Åkesson hade hyllat eller på annat sätt uttryckt uppskattning för Putin, Trump och Orban (vilket du förnekar att han gjort) så vore det fel
5) du anser att OM Åkesson hade haft så dåligt omdöme angående Trumps, Putins och Orbans ledarskap som jag påstår att han har, så vore det väldigt illa

Ovanstående visar att du faktiskt innerst inne har vett nog att skämmas. Den egenskapen ska du vara stolt över, den skiljer dig från sämre människor som t ex Trump. Men du behöver lära dig att ta hand om dina skamkänslor på ett bättre sätt än att skälla som en bandhund. Det är inte mitt fel att Åkesson och du är dåliga på att bedöma människors ledaregenskaper och att prognosticera vad dessa människors maktutövning kan innebära för Sverige.

Att dessa auktoritära, korrumperade och chauvinistiska politikers maktutövning skulle påverka Sverige negativt är väldigt logiskt, givet vad de är, säger och gör, vilket jag kunnat förklara för er två för länge sen. Nu har ni lärt er det själva den hårda vägen. Livets hårda skola.

Jag är budbäraren som påpekar att Åkesson och du hade rejält fel om Trump, Putin och Orban medan du fokuserar på att försöka vinna en debatt med mig genom att klyva ord och haka upp dig begreppet hylla. Förstår du inte begreppet? Blir det fel i ditt översättningsprogram?

Ditt sätt att argumentera genom att sticka offerkoftor är mycket sverigedemokratiskt. Du försöker vrida diskussionen till att Åkesson är ett offer. Han blir missförstådd och avsiktligt feltolkad menar du. Att det oupphörligt hoppar grodor ur käften på honom som kväker högt och ljudligt om Jimmie Åkessons usla omdöme (=den välvilliga tolkningen) alternativt tourettes, alternativt att han är lika korrumperad som Orban är enligt dig betydligt mindre relevant än
STACKARS JIMMIE
Citera
2026-03-25, 15:48
Medlem
Fast Jimmie Åkesson har väl inget företagsimperium som han kan tjäna pengar på genom politiska beslut?
Eller hemliga finansiärer som vill köpa beslut. Sånt är det ju Birgittas lag som sysslar med.
Citera
2026-03-25, 15:51
Medlem
RitchieBlackmores avatar
En klassisk FUD för att få igång snacket...

Det finns väl ingen som ens är i närheten av Don:s storhet?
Citera
2026-03-27, 19:39
Medlem
Den halsstarriga Birgitta Ohlsson är ständigt missnöjd med allt och alla.
En av grundarna till oredan i Liberalerna har nu nya spöksyner.
Ingen bryr sig med den som ropar varg varg hela tiden. ZZzzz ..zzz
Citera
2026-03-29, 17:06
Medlem
Centerpartiet i Stockholms stad har enhälligt valt Birgitta Ohlsson till fjärde plats på riksdagslistan inför höstens val.
Toppkandidaterna till riksdagsvalet är därmed Elisabeth Thand Ringqvist, Martin Ådahl, Svante Linusson, Birgitta Ohlsson, Estrid Faust och Patrick Amofah, skriver Stockholmscentern i ett pressmeddelande.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=6ed8ff6c-73f4-4f6d-8695-0f065e3e9b6a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in