2026-03-28, 16:27
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Jag har en flickvän som är 16 och mina arbetskamrater ger mig ofta peakar och trakasserar mig för hennes ålder.. Tex kan dom säga "ska du med på after work på fredag? Eller vänta nu, din tjej kommer ju inte in" "Ska du med ut på lördag, eller ska du på högstadiedisco, höhöhö" och liknande... Detta gör mig väldigt less och förbannad.. Hur hade ni hanterat sånt här?
En 16-åring har ett barns hjärna hur mogen hon än verkar och ser ut. Då har man inte t ex konsekvenstänk utvecklat m m, m m.

Det har lagts förslag på förbud mot samlag med personer som är mer än 5 år yngre än en själv om personen ifråga tillhör denna unga och sårbara åldersgrupp. Vilket låter sunt och bra eftersom en 16-åring inte fattar innebörden av vad hon gör på ett intellektuellt plan.

Så om du är över 21 är det kanske läge att tänka efter.
Citera
2026-03-28, 16:36
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Som nån annan skrev, härda ut.
Du kommer få hår på bröstet av denna behandling.
Dom är bara avundsjuka för att dom själva inte har nån som hämtar dom på moppe efter after worken!
Äg situationen!
Alltså ingen omtanke om 16-åringen? Som en dag blir 25 och kanske undrar varför ingen hindrade en äldre man från att utnyttja ett barn. När hon själv inte hade varken vett, insikt eller styrka att göra det.

"Men hon verkar jättemogen" spelar ingen roll här.

Unga människor behöver skyddas av samhället för de vet inte vad de gör, de ser saker ur ett barns perspektiv.
Citera
2026-04-01, 13:27
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Jag har en flickvän som är 16 och mina arbetskamrater ger mig ofta peakar och trakasserar mig för hennes ålder.. Tex kan dom säga "ska du med på after work på fredag? Eller vänta nu, din tjej kommer ju inte in" "Ska du med ut på lördag, eller ska du på högstadiedisco, höhöhö" och liknande... Detta gör mig väldigt less och förbannad.. Hur hade ni hanterat sånt här?
De är bara avundsjuka. Skit i vad de säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in