Citat:
Ursprungligen postat av
Snard
Läkaren vill jag ska börja ta antidepp igen. Tidigare tagit både ssri och snri och vill inte ha sån skit mer. Han skrev ut en sort som heter voxra som tydligen är en annan typ av antidepp. Min fråga till er som tar den: hur funkar den tillsammans med alkohol och knark? Tänker på benzo, gabapentin, lyrica, tramadol, cannabis, amfetamin mfl. Om den försämrar effekten vill jag inte börja med den. Om den är neutral eller förstärker effekten så kan jag tänka mig testa.
Jag käkar 300 mg om dagen och har gjort det i flera år. Började som rökavvänjning, sedan märkte jag att den har fler positiva effekter på mig. Jag får energi och kan få mer uträttat, och jag är generellt mentalt piggare.
Jag röker gräs dagligen, dricker nästan dagligen (är inne i en period just nu, men jag ska släppa alkoholen snart) och tar pregabalin någon gång i veckan.
Bupropion (Voxra) kan skära sig med tjack, kola och annan CS. Undvik dem, resten är - mig veterligen - inga problem. Jag upplever f.ö. varken starkare eller svagare rus av droger p.g.a. bupropion.
Citat:
"Combining bupropion (Wellbutrin) with stimulants like amphetamine (e.g., Adderall) and cocaine is
highly dangerous and potentially life-threatening. This combination creates an extreme stimulant load on the body, leading to synergistic toxicity, which means the combined effects are worse than the sum of the individual parts."