2026-03-18, 15:17
Medlem
Läkaren vill jag ska börja ta antidepp igen. Tidigare tagit både ssri och snri och vill inte ha sån skit mer. Han skrev ut en sort som heter voxra som tydligen är en annan typ av antidepp. Min fråga till er som tar den: hur funkar den tillsammans med alkohol och knark? Tänker på benzo, gabapentin, lyrica, tramadol, cannabis, amfetamin mfl. Om den försämrar effekten vill jag inte börja med den. Om den är neutral eller förstärker effekten så kan jag tänka mig testa.
Senast redigerad av Snard 2026-03-18 kl. 15:33.
Citera
2026-03-18, 15:33
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2026-03-18, 15:39
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Den har troligtvis ingen påverkan om du dricker lite då och då.
Citera
2026-03-18, 15:55
Medlem
dogsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Läkaren vill jag ska börja ta antidepp igen. Tidigare tagit både ssri och snri och vill inte ha sån skit mer. Han skrev ut en sort som heter voxra som tydligen är en annan typ av antidepp. Min fråga till er som tar den: hur funkar den tillsammans med alkohol och knark? Tänker på benzo, gabapentin, lyrica, tramadol, cannabis, amfetamin mfl. Om den försämrar effekten vill jag inte börja med den. Om den är neutral eller förstärker effekten så kan jag tänka mig testa.

Jag käkar 300 mg om dagen och har gjort det i flera år. Började som rökavvänjning, sedan märkte jag att den har fler positiva effekter på mig. Jag får energi och kan få mer uträttat, och jag är generellt mentalt piggare.

Jag röker gräs dagligen, dricker nästan dagligen (är inne i en period just nu, men jag ska släppa alkoholen snart) och tar pregabalin någon gång i veckan.

Bupropion (Voxra) kan skära sig med tjack, kola och annan CS. Undvik dem, resten är - mig veterligen - inga problem. Jag upplever f.ö. varken starkare eller svagare rus av droger p.g.a. bupropion.

Citat:
"Combining bupropion (Wellbutrin) with stimulants like amphetamine (e.g., Adderall) and cocaine is
highly dangerous and potentially life-threatening. This combination creates an extreme stimulant load on the body, leading to synergistic toxicity, which means the combined effects are worse than the sum of the individual parts.
"
Citera
2026-04-14, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snard

Går bra att kombinera med allt utom CS så testar
Citera
2026-04-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Går bra att kombinera med allt utom CS så testar
Ska testa så småningom men just nu tar jag cs typ en gång i veckan så bäst att vänta.
Citera
2026-04-14, 19:53
Medlem
Port-charlottes avatar
Varför ska du ta antidepp?
Det går ju inte att bli hög på?
serotonergt syndrom är en ganska stor rusk
Senast redigerad av Port-charlotte 2026-04-14 kl. 19:56. Anledning: La till
Citera
2026-04-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Varför ska du ta antidepp?
Det går ju inte att bli hög på?
serotonergt syndrom är en ganska stor rusk

Serotogent syndrom är nog bara aktuellt vid SSRI preparat och dit hör inte voxra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in