2026-03-26, 23:46
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Ja, jag skrev väl rätt tydligt att det var Tele2 Play jag åsyftade eftersom det är där problemet uppstår.
Jag svarade för odetaljerat. Det var tydligt att du menade Tele2 Play, men jag fattade inte att du menade tiden inklusive reklam. Jag trodde du menade runt 2:30 på "originaltiden", alltså med reklamtiden borträknad. Det var därför som jag kollade minuten mellan 2:00-3:00 på TV4 Play. Men sen när du skrev att det var 1:35 På TV4 Play, då fattade jag hur jag hade missuppfattat tidigare.

Citat:
Nu verkar dock texten från avsnitt 43 synas igen på Tele2 Play med.
Jag har sparat texten från avsnitt 48 och 49. Jag kollar igen om en vecka om de uppdaterats, om de då blivit samma som de är på TV4 Play.

Citat:
Du kan även kolla på andra halvan av avsnitt 49 av Farmen precis efter reklampausen så kommer du se att flera meningar ej översätts.
Jag har nu kollat texten till flera av de senaste avsnitten och det fattas cirka 7-8 meningar i varje avsnitt när man jämför med den kompletta texten på TV4 Play.
Citera
2026-03-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Jag svarade för odetaljerat. Det var tydligt att du menade Tele2 Play, men jag fattade inte att du menade tiden inklusive reklam.

Jag har nu kollat texten till flera av de senaste avsnitten och det fattas cirka 7-8 meningar i varje avsnitt när man jämför med den kompletta texten på TV4 Play.

På Tele2 Play så räknas reklamen in i tiden/avsnitten. Jag menade alltså den tid som det står i avsnittet på Tele2 Play när man själv spolar i avsnittet. En grej som är konstig dock är att tiden för en specifik scen eller dylikt ändras hela tiden. Något som är 20 minuter in kan vid ett annat tillfälle vara 18 eller 22 minuter in när man kollar nästa gång.

Okej, så då är det samma fel för oss båda. Tele2 påstår att felet ligger hos mig och lägger därför ned ärendet hela tiden när jag försöker få det fixat. Men teknikerna hos Tele2 verkar ju vara förståndshandikappade muppar, så man kanske inte ska bli så förvånad.

Dessa tekniker på Tele2 med extremt låg intelligens påstår att de ej kan återskapa problemet heller, trots att jag noggrannt förklarat för deras lika efterblivna kundtjänst när och var i specifika avsnitt texten försvinner. Detta är tydligen överkurs för mycket små hjärnor att bearbeta.
Senast redigerad av Kallopsen 2026-03-27 kl. 00:13.
Citera
2026-03-29, 05:09
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Nu verkar dock texten från avsnitt 43 synas igen på Tele2 Play med.

Nu har jag kollat igen. Texten för avsnitt 49 har nu ändrats. Flera meningar som saknades i texten för två dagar sedan finns nu med i texten. Men det är också det omvända, alltså flera meningar som fanns med i texten för två dagar sedan finns nu inte med längre i den uppdaterade texten.

Bara texten på TV4 Play är helt komplett. Texten på Tele2 Play är olika vid olika tillfällen. Vissa meningar tillkommer och vissa faller bort efter ett visst antal dagar. Det stämmer med det jag citerat som du skrev tidigare.

Citat:
På Tele2 Play så räknas reklamen in i tiden/avsnitten. Jag menade alltså den tid som det står i avsnittet på Tele2 Play när man själv spolar i avsnittet. En grej som är konstig dock är att tiden för en specifik scen eller dylikt ändras hela tiden. Något som är 20 minuter in kan vid ett annat tillfälle vara 18 eller 22 minuter in när man kollar nästa gång.

Tror detta är anledningen till ändringarna i texten. Varje gång reklamtiden ändras så ändras texten också. Det är reklamlängden som gör att tiderna ändras. Reklamen är olika lång olika dagar, och det är det som skapar problemet med texterna då tidsstämplarna på texten anpassas efter reklamen, vilket i sin tur gör att vissa meningar tillkommer och vissa faller bort vid varje ändring.

Reklamen är "inbakad" i videostreamen på Tele2 Play. På TV4 Play är den inte det (där är reklamen separat), därför är texten alltid komplett där oavsett när man tittar.
Senast redigerad av Martin24 2026-03-29 kl. 05:31.
Citera
2026-03-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Nu har jag kollat igen. Texten för avsnitt 49 har nu ändrats. Flera meningar som saknades i texten för två dagar sedan finns nu med i texten. Men det är också det omvända, alltså flera meningar som fanns med i texten för två dagar sedan finns nu inte med längre i den uppdaterade texten.

Bara texten på TV4 Play är helt komplett. Texten på Tele2 Play är olika vid olika tillfällen. Vissa meningar tillkommer och vissa faller bort efter ett visst antal dagar. Det stämmer med det jag citerat som du skrev tidigare.

Tror detta är anledningen till ändringarna i texten. Varje gång reklamtiden ändras så ändras texten också. Det är reklamlängden som gör att tiderna ändras. Reklamen är olika lång olika dagar, och det är det som skapar problemet med texterna då tidsstämplarna på texten anpassas efter reklamen, vilket i sin tur gör att vissa meningar tillkommer och vissa faller bort vid varje ändring.

Reklamen är "inbakad" i videostreamen på Tele2 Play. På TV4 Play är den inte det (där är reklamen separat), därför är texten alltid komplett där oavsett när man tittar.

Ja, det enda vi vet med säkerhet är att Tele2:s "tekniker" är inkompetenta som tror att detta är kundens fel. Där kan vi snacka fel personer på fel plats, riktiga sopor som inte kan något om teknik.

Ett par texter som fortfarande saknas i avsnitt 49 verkar i alla fall vara:

Runt 15:45 in (direkt efter första reklampausen): Ahmed säger: "Potatistornet är en helvetestävling egentligen. Det är en hel del flax som behövs."

Runt 24:45: Stephanie säger: "Vanessa är inte saknad. Inte hos mig och inte hos mina grabbar. Kanske hos Alex dock."

Det är inte direkt korta meningar som fattas heller.

Kollar man på linjär-tv när avsnitten sänds på tv och man slår på sidan 199 på text-tv, så är det dessutom exakt samma meningar som på Tele2 Play som inte textas. Tele2 är leverantör av tv i detta flerbostadshus.
Senast redigerad av Kallopsen 2026-03-29 kl. 14:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in