Citat:
Ursprungligen postat av
Martin24
Nu har jag kollat igen. Texten för avsnitt 49 har nu ändrats. Flera meningar som saknades i texten för två dagar sedan finns nu med i texten. Men det är också det omvända, alltså flera meningar som fanns med i texten för två dagar sedan finns nu inte med längre i den uppdaterade texten.
Bara texten på TV4 Play är helt komplett. Texten på Tele2 Play är olika vid olika tillfällen. Vissa meningar tillkommer och vissa faller bort efter ett visst antal dagar. Det stämmer med det jag citerat som du skrev tidigare.
Tror detta är anledningen till ändringarna i texten. Varje gång reklamtiden ändras så ändras texten också. Det är reklamlängden som gör att tiderna ändras. Reklamen är olika lång olika dagar, och det är det som skapar problemet med texterna då tidsstämplarna på texten anpassas efter reklamen, vilket i sin tur gör att vissa meningar tillkommer och vissa faller bort vid varje ändring.
Reklamen är "inbakad" i videostreamen på Tele2 Play. På TV4 Play är den inte det (där är reklamen separat), därför är texten alltid komplett där oavsett när man tittar.
Ja, det enda vi vet med säkerhet är att Tele2:s "tekniker" är inkompetenta som tror att detta är kundens fel. Där kan vi snacka fel personer på fel plats, riktiga sopor som inte kan något om teknik.
Ett par texter som fortfarande saknas i avsnitt 49 verkar i alla fall vara:
Runt 15:45 in (direkt efter första reklampausen): Ahmed säger: "Potatistornet är en helvetestävling egentligen. Det är en hel del flax som behövs."
Runt 24:45: Stephanie säger: "Vanessa är inte saknad. Inte hos mig och inte hos mina grabbar. Kanske hos Alex dock."
Det är inte direkt korta meningar som fattas heller.
Kollar man på linjär-tv när avsnitten sänds på tv och man slår på sidan 199 på text-tv, så är det dessutom exakt samma meningar som på Tele2 Play som inte textas. Tele2 är leverantör av tv i detta flerbostadshus.