2026-03-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbraS
Inte än i Sverige men följande länder är det legaliserat, tillåtet, med cannabis för eget bruk..

• 🇨🇦 Kanada
• 🇺🇾 Uruguay
• 🇩🇪 Tyskland
• 🇲🇹 Malta
• 🇱🇺 Luxemburg
• 🇨🇿 Tjeckien
• 🇲🇽 Mexiko
• 🇿🇦 Sydafrika
• 🇬🇪 Georgien
• 🇨🇱 Chile

Sen ett antal länder med enbart böter..
Citera
2026-03-15, 14:30
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Kokain kommer väl från Afganistan och liknande länder från början?
Hur kommer det hit? Och vilka äckligheter har dom bankat det med?

Har hört att kokain ofta är utspätt med tvättmedel för att det har samma koncistens.
Mjöl och socker är lättare at upptäcka.

Allt du säger är fel.

Colombia min vän är landet du söker.
Och dessutom är det liknande substanser man "cuttar" Kolan med. Typ tandläkarbedövning (lodocain) är ett bra ämne att spä ut ditt kokain med om du vill bli av med dina kunder
Citera
2026-03-15, 14:56
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
De flesta har aldrig ens varit på Roskilde (bl.a jag, och jag har ändå varit på en del festivaler).

Det borde väl säga dig någonting?
Så du blev aldrig bjuden på fest?

Vilket tråkigt liv du har levt.
Citera
2026-03-15, 17:02
Moderator
Schlesiens avatar
Usel trådplacering.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning

/Moderator
Citera
2026-03-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Så du blev aldrig bjuden på fest?

Vilket tråkigt liv du har levt.

Jodå. Jag har polare som knarkat ihjäl sig, eller suttit inne flera år för innehav oxå, osv.

Men jag är inte typen som knarkar, alltså så håller dom knarket borta från mig, dvs ganska bra vänner.
Citera
2026-03-15, 18:05
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Ännu en polischef som vaknat upp 20 år för sent, denna polischef har tillsammans med sina kollegor låtit de kriminella gängen sprida sig över Sverige och att det nycklas snorbusar i Värmland är knappast någon chock.
Citera
2026-03-15, 19:12
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Men jag är inte typen som knarkar, alltså så håller dom knarket borta från mig, dvs ganska bra vänner.

Vilka polare.. Bjuder aldrig på en lina.

Citera
2026-03-15, 21:40
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Varför går idioterna ut med detta meddelande?

För att folk ska veta att de vet? Passa dig så du inte åker dit när du missbrukar!
Citera
2026-03-15, 21:55
Medlem
Tropicalss avatar
Aldrig riktigt fattat vilka losers det är som bränner sina pengar på knark. Helt obegripligt.
Citera
2026-03-15, 22:35
Medlem
Kokain är supervanligt bland de som festar. Att ni som inte festar inte tar kokain är rätt naturligt.
Citera
2026-03-15, 23:45
Medlem
Room531s avatar
klart det är vanligt, men snart är kriget mot drogerna vunnet 🙄

stor efterfrågan, högt pris pga dess olaglighet och straffskala som höjt priset ännu mer = massiva pengar för kartellerna att tjäna.

det farligaste med kokain om brukaren har koll på dosering och inte överdriver intaget är väl att det riskeras blandas ur med t. ex. fentanyl som dödar vädligt mänga, och denna fentanylkris verkar ha kommit till många delar i Europa nu med... Langare eller exportörer som blandar i det, (eller blandad ut droger och säljer något delvis som något annat, och således gör att folk inte vet hur mycket de ska ta) det är verkligt kriminellt.

Om det är överenskomna varor för överenskomna priser och sålda till vuxna som försörjer sitt bruk själva, alltså inte sysslar med någon kriminalitet typ stöld eller bedrägeri osv för att de är för fega för att tända av, samt inte använder det öppet bland folk som inte vill se det, eller borde se det, inte beter sig våldsamt, sköter sig mao, ja då ser jag inget större problem med det..

Att marknaden är hård med våld och sånt är ju pga den olagliga statusen, de stora pengarna, territorium, gäng & de tokhöga straffen... inte för att jag är för att släppa droger fritt och lagligt utan vidare men som det är nu i Sverige är inte bra heller.

Det jag tycker är för mycket för att ta seriöst dock är att man till och med har kokablad olagligt. Det är bara löjligt. Som att man nu gör flugsvamp olagligt med efter tusentals år av att bara varit en del av natur och kultur.

Eller att någon som har några gram, eller halv hekto eller whatever för eget bruk får hårdare straff än om denna skulle misshandla någon. till och med ett halvt gram eller vad gränsen är för ringa, 0.6 har jag för mig. Det är absurt.
Senast redigerad av Room531 2026-03-16 kl. 00:13.
Citera
2026-03-15, 23:50
Medlem
Jag är ibland lite ambivalent inför det här med knarkandet. Det är tragiskt hur folk förstör för sig själva, samtidigt så är det rätt skönt att de gör det.

Blir lättare att veta vem man kan lita på och vara trygg med när man ser att någon inte knarkar för det är givetvis bara fullständiga idioter som gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in