2026-07-28, 13:33
Medlem
Nochillss avatar
Har du själv sett filmen då du som stretar emot? Den släpps via streaming-tjänster nu.

Jag har inte sett Mandalorian & Grogu-rullen men Disclosure måste ändå vara vassare(!)
Citera
2026-07-30, 14:58
Medlem
S.O.Stolps avatar
Filmen handlar alltså om att amerikanska myndigheter under decennier har undanhållit all information om deras kontakt med aliens.

Nu har en grupp beslutat sig för det stora avslöjandet och det blir en katt-och-råtta lek med övernaturliga inslag. Det blir standard onda, svartklädda Wardexgubbar som jagar Emily Blunt i en kamp mot klockan.

Filmen har vissa likheter med "Närkontakt av tredje graden" med Spielbergs syn på människans sökande efter någonting mer, någonting annat.

Jag ger den 3 av 5 artefakter.
Citera
2026-07-30, 19:54
Medlem
kyrkstockens avatar
För det första såg jag klart den.

De flesta filmer stänger jag nu mer av efter halva filmen.

Känns lite som om det var två filmer. Efter halva filmen fick jag pekoralkänsla. Kändes inte som om man riktigt knutit ihop manuset.

Jag brukar gilla blunt men här tänkte jag bara att hon ser 10-15 år äldre ut än sina motspelare och att kvinnor åldras sämre än män.

Närkontakt (som jag såg om för ca 6 månader sedan) och barnfilmen ET är bättre än denna.

Har man slängt ihop filmen pga all spekulation i media? Brukar gilla hans filmer och de har en bra lägsta nivå...även denna.

Finns på en bukt.
Citera
2026-08-01, 12:39
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
För det första såg jag klart den.

De flesta filmer stänger jag nu mer av efter halva filmen.

Känns lite som om det var två filmer. Efter halva filmen fick jag pekoralkänsla. Kändes inte som om man riktigt knutit ihop manuset.

Jag brukar gilla blunt men här tänkte jag bara att hon ser 10-15 år äldre ut än sina motspelare och att kvinnor åldras sämre än män.

Närkontakt (som jag såg om för ca 6 månader sedan) och barnfilmen ET är bättre än denna.

Har man slängt ihop filmen pga all spekulation i media? Brukar gilla hans filmer och de har en bra lägsta nivå...även denna.

Finns på en bukt.

Manuskriptet är till viss del baserade på vittnesmål i den amerikanska senaten 2023 av bla visselblåsaren David Grusch men också historiska alien abductions.

Jo, filmen når aldrig upp i någon erkänd Spielberg magi men är tänkt att belysa hur politik, religion och världen förändras av omskakande händelser.
Citera
2026-08-01, 14:40
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Manuskriptet är till viss del baserade på vittnesmål i den amerikanska senaten 2023 av bla visselblåsaren David Grusch men också historiska alien abductions.

Jo, filmen når aldrig upp i någon erkänd Spielberg magi men är tänkt att belysa hur politik, religion och världen förändras av omskakande händelser.
Sökte david grusch. HAn hade naturligtvis inte själv sett något, men "andra" hade berättat.
Citera
2026-08-03, 00:28
Medlem
Niskalaukauss avatar
Såg den i Lördags utan att ha varit inne i den här tråden, så jag hade höga förhoppningar. Redan efter typ 20 min sa jag till polaren jag kollade på filmen med att jag tröttnat. Det tog honom 10 minuter mer så höll han med.
Som Ograst sa så är det ju inget annat än "uppbyggd som en standard amerikansk jakt/konspirationsthriller."
Vet inte varför jag hoppades så mycket på den här.
Citera
2026-08-03, 02:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Jösses vilken skitrulle. Filmad som en halvtaskig Netflix produktion och alldeles för lång med tanke på narrativet.

De få CGI man använder är kass och filmmusiken kunde lika gärna passa Håkan Bråkan 4.

Inte ens sevärd. 2/5.
Citera
2026-08-06, 21:44
Medlem
Room531s avatar
lol, hörde den nämnas på en podcast nyss, trist att den verkar kass då, men ska nog se iaf.
Bra att förväntningarna försvann då, då kan det bli ok att se.
Citera
2026-08-23, 21:25
Medlem
Pinkuss avatar
Orkade knappt se klart. B-film med stor budget. Spielberg, Lucas och Coppola borde pensionera sig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in