Citat:
Ursprungligen postat av
HycklarSverige
Calafiori spelar väldigt sällan numera, Mosquera också. Inte alls konstigt att de startar en sån här match, det är viktigt att spela upp ersättningsspelare inför slutdelen av säsongen. Salmon, Dowman, Nørgaard, Madueke, Jesus och Havertz i startelvan är bra rotation i mina ögon.
Calafiori har dom ju tagit det väldigt lugnt med sen han kom tillbaka från senaste skadan för ca 1,5 månad sedan, så inte konstigt att han inte spelat. Tycker rotationen var ok förutom att t.ex. Mosquera och Calafiori inte gick av i halvlek. Dixon visade ju att han hade utan problem kunnat spela minst 45 minuter. Men min reaktion kom direkt efter att Cala gick sönder, blev väl lite överdrivet sur.
Jag har aldrig gillat när det lottas mot lag i lägre divisioner, dels för att underlaget är som det var idag samt att laget får svårt för att spela sitt spel när bollen rör sig som den gör, medans motståndet är vana vid det så blir det ofta tuffare matcher än man förväntat sig. Madueke har ju tyvärr samma syndrom som Jesus har, han behöver lära sig när han ska passa/skjuta. Jag tycker det händer lite för ofta att han gör en fint för mycket istället för att släppa bollen.