2026-03-07, 14:42
Medlem
Beaver14s avatar
Eze målar fast motståndet inte heter Tottenham. Likvärdig kvalitet iofs.
Citera
2026-03-07, 14:59
Medlem
jontepsgs avatar
Fyfan varför har Arteta valt att inte bara spela ungdomar + seniorspelare som Kepa i cuperna.. Sån jävla idioti att satsa på alla fronter istället för att gå för dom två stora, läget laget är i så måste dom vinna någon av dom två för att ta nästa steg.

Det här luktar "Klopp-säsong", gå långt och vara bland favoriterna i allt tills spelarna går sönder/kraschar psykologiskt och så står dom efter säsongen med en cup-titel och nedbrutna spelare.

Två nya skador på viktiga spelare och onödiga minuter för Hincapie, Mosquera m.fl..
Citera
2026-03-07, 15:04
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Fyfan varför har Arteta valt att inte bara spela ungdomar + seniorspelare som Kepa i cuperna.. Sån jävla idioti att satsa på alla fronter istället för att gå för dom två stora, läget laget är i så måste dom vinna någon av dom två för att ta nästa steg.

Det här luktar "Klopp-säsong", gå långt och vara bland favoriterna i allt tills spelarna går sönder/kraschar psykologiskt och så står dom efter säsongen med en cup-titel och nedbrutna spelare.

Två nya skador på viktiga spelare och onödiga minuter för Hincapie, Mosquera m.fl..

Vilka har blivit skadade? Verkar det allvarligt? Ligan är ju tillbaka i er kontroll efter City's bottennapp sist så där har ni väl ändå guldläget för tillfället. Men visst CL brukar ju gå till laget som toppar formen under våren och inte laget med "bredast/bäst trupp i Europa" så där är det ju värre om man kommer in med ett tröttkört och skadeskjutet lag.
Citera
2026-03-07, 15:16
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vilka har blivit skadade? Verkar det allvarligt? Ligan är ju tillbaka i er kontroll efter City's bottennapp sist så där har ni väl ändå guldläget för tillfället. Men visst CL brukar ju gå till laget som toppar formen under våren och inte laget med "bredast/bäst trupp i Europa" så där är det ju värre om man kommer in med ett tröttkört och skadeskjutet lag.

Trossad och Calafiori. Jag såg inte första halvlek så vet inte varför Tross gick av men Calafiori verkar vara muskulärt. Kanske samma han varit borta med ett tag.

Var ju ändå väldigt roterat lag. Ställde ju bara upp med 3 backar från start för att verkligen vila de som behövde. Sen blev matchen jämnare än vad Arteta hoppats på, och han vill med rätta tävla på fyra fronter. Köper inte Jontes antydan att man ska vaska FA-cup för att kanske vinna nåt annat. Bara köra på så långt det går.
Citera
2026-03-07, 15:41
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Trossad och Calafiori. Jag såg inte första halvlek så vet inte varför Tross gick av men Calafiori verkar vara muskulärt. Kanske samma han varit borta med ett tag.

Var ju ändå väldigt roterat lag. Ställde ju bara upp med 3 backar från start för att verkligen vila de som behövde. Sen blev matchen jämnare än vad Arteta hoppats på, och han vill med rätta tävla på fyra fronter. Köper inte Jontes antydan att man ska vaska FA-cup för att kanske vinna nåt annat. Bara köra på så långt det går.

Såg också att er elva var väldigt roterad med ett par gröna namn. Visst oflyt med skadorna såklart men det kunde ju varit värre (Rice eller Gabriel t.ex.). Att komma undan med hjärtat i halsgropen 2-1 mot Mansfield spelar ju ingen större roll, man är vidare till nästa omgång och fick vilat 75% av startelvan eller något på köpet. Skadorna är såklart otur men i övrigt är det väl så bra man kan hoppas på i en FA-cup match.
Citera
2026-03-07, 16:21
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

Calafiori spelar väldigt sällan numera, Mosquera också. Inte alls konstigt att de startar en sån här match, det är viktigt att spela upp ersättningsspelare inför slutdelen av säsongen. Salmon, Dowman, Nørgaard, Madueke, Jesus och Havertz i startelvan är bra rotation i mina ögon.
Citera
2026-03-07, 16:25
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Köper inte Jontes antydan att man ska vaska FA-cup för att kanske vinna nåt annat. Bara köra på så långt det går.

Håller med, FA cupen är nästan synonymt med Arsenal också. Bra att hålla igång vinnarmentaliteten i alla tävlingar.
Citera
2026-03-07, 16:42
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:

Målet borde att vinna allt. Börjar man vaska och skit blir det bara pannkaka, fråga Inter förra säsongen.
Citera
2026-03-07, 17:12
Medlem
Vatos.Locoss avatar
21:00 är lite sent för en cup match på helgen.
Citera
2026-03-07, 17:14
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
21:00 är lite sent för en cup match på helgen.

Blir 20 i England.
Citera
2026-03-07, 17:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Trossard gick av med något liknande. Och absolut, det är drygt att säga att man vaska världens äldsta fotbollscup, men jag tycker ändå att dom borde prioritera att ta laget över linjen och vinna någon av dom stora och istället låta ungdomar tillsammans med seniorspelarna som inte får någon tid spela cuperna. Jag känner bara att varje match är ytterligare en skaderisk, idag satt jag och oroade mig vid varenda situation eller smäll, planens kvalitet hjälpte ju inte direkt mot oron.
Citera
2026-03-07, 17:30
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Calafiori spelar väldigt sällan numera, Mosquera också. Inte alls konstigt att de startar en sån här match, det är viktigt att spela upp ersättningsspelare inför slutdelen av säsongen. Salmon, Dowman, Nørgaard, Madueke, Jesus och Havertz i startelvan är bra rotation i mina ögon.

Calafiori har dom ju tagit det väldigt lugnt med sen han kom tillbaka från senaste skadan för ca 1,5 månad sedan, så inte konstigt att han inte spelat. Tycker rotationen var ok förutom att t.ex. Mosquera och Calafiori inte gick av i halvlek. Dixon visade ju att han hade utan problem kunnat spela minst 45 minuter. Men min reaktion kom direkt efter att Cala gick sönder, blev väl lite överdrivet sur.

Jag har aldrig gillat när det lottas mot lag i lägre divisioner, dels för att underlaget är som det var idag samt att laget får svårt för att spela sitt spel när bollen rör sig som den gör, medans motståndet är vana vid det så blir det ofta tuffare matcher än man förväntat sig. Madueke har ju tyvärr samma syndrom som Jesus har, han behöver lära sig när han ska passa/skjuta. Jag tycker det händer lite för ofta att han gör en fint för mycket istället för att släppa bollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in