Igår, 11:44
Medlem
a-mortals avatar
Jag har hört från många kvinnor att män saknar känslor. Jag vet inte om det är så att män har mindre intensiva känslor, men oavsett så är frågan om något sådan är etiskt?

Skulle det vara ok att genmodifiera män så de fick ännu starkare känslor?
Citera
Igår, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Jag har hört från många kvinnor att män saknar känslor. Jag vet inte om det är så att män har mindre intensiva känslor, men oavsett så är frågan om något sådan är etiskt?

Var det ett försök till skämt eller ?
Citera
Igår, 11:52
Medlem
Smekarn87s avatar
Grejen är väl att människor har känslor men att samhället normalt sett inte vill höra om dem. Känslor och problem som samhället inte är redo för eller för den delen inte kan hjälpa till med. Ingen tycker det är sexigt eller behjärtansvärt att hjälpa en man som berättar att han är stressad, orolig för att inte kunna betala elräkningen eller att hans fruga ständigt pratar om hur Pedro tog henne i röven på en språkresa 2011.
Citera
Igår, 11:53
Medlem
Citat:

Vi borde istället genmodifiera kvinnor till att sluta gnälla över ingenting och en förmåga att komma överens med varandra
Citera
Igår, 11:58
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:

Verkar som de flesta kvinnor och män idag redan är genmodifierade och känslostyrda till max att "hata" och "bråka", borde nog fundera på att genmodifera åt andra hållet.. Kan vi genmodifiera kvinnor att tänka mer strukturerat?
Citera
Igår, 13:28
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Var det ett försök till skämt eller ?
Vad känner du? Skulle det va ok att modifiera någon så de fick starkare känslor?
Manipulera gener så att någon blir bipolär alltså.
Citera
Igår, 14:00
Medlem
kalkryggars avatar
De kvinnorna som upplever att män saknar känslor kanske själva har brister i sin förmåga att uppfatta männens känslor?

Så troligtvis är det inget fel på männens känslor utan det är en brist hos kvinnorna. Hur kan vi då genmodifiera kvinnorna för att lösa problemet? Vore inte det rätt lösning på problemet?
Citera
Igår, 14:01
Medlem
Citat:
Vad känner du? Skulle det va ok att modifiera någon så de fick starkare känslor?
Manipulera gener så att någon blir bipolär alltså.

det är så dumt frågat att man häpnar över dårskapen
Det är synd om människorna som strindberg sade
Citera
Igår, 14:10
Medlem
sommarlovs avatar
Jag är man och jag har känslor.
Nu bryr sig inte kvinnor om dessa känslor.

Varför inte modifiera kvinnor att bry sig om mina känslor?
Citera
Igår, 14:47
Medlem
Europes avatar
Det är det Sverige saknar mest: fler fjolliga män.
Citera
Igår, 14:55
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är det Sverige saknar mest: fler fjolliga män.
Okej, där fick jag mig ett skratt.
Frågan handlar som sagt om det är etiskt, men det verkar inte vara något större problem vad jag kan se från svaren hittills.
Citera
Igår, 15:08
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:

Gud nej gör för helvete inte män MER känslosamma. Då är det slut på mänskligheten. (Är ju nästan redan där)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in