2026-03-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
"5000 personer riskerar att lagföras" Är man så jävla dum i huvudet så man betalar med swish när man köper knark, horor och stöldgods så förtjänar man att åka fast.

Men nånstans får samhället ta på sig detta också.

1. Jag tror inte alla som köpt nåt är partyknarkare, utan där finns nog många med värk, psykiska problem, och sömnproblem som känner sig svikna av samhället .

2. Det är regimen som släppt in alla jävla babbar.
Det är nog mer du som är dum i huvudet..
Ingen av skidorna tog swish.
Trött man blir på folk som tror saker, utan att ens kolla fakta. Är du efterbliven.
Citera
2026-03-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Om det är 5000 som riskerar att lagföras så antar jag att de gjort överföringar som "syns"
Betalning är med Crypto. Btc , xmr m.m.
Citera
2026-03-06, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Betalning är med Crypto. Btc , xmr m.m.
Avslöjar de betalningarna avsändaren?
Citera
2026-03-06, 19:21
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Vad är anledningen för sekretess för två muppar? Edit: Kanske på fri fot än så länge?

Skyddad folkbokföringsadress.
Citera
2026-03-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Skyddad folkbokföringsadress.

Det kan också bero på att de är minderåriga eller att de bedöms kunna komma till skada om deras namn kommer ut.
Citera
2026-03-06, 19:58
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Det är nog mer du som är dum i huvudet..
Ingen av skidorna tog swish.
Trött man blir på folk som tror saker, utan att ens kolla fakta. Är du efterbliven.

Ok jag är dum i huvudet. Men det måste ju ha varit nåt där avsändaren har kunnat identifieras. Att bara finnas på nån lista eller dylikt är inte bevis nog om det inte finns bevis för ekonomiska transaktioner.
Senast redigerad av Abdi-Lena-Alkisson 2026-03-06 kl. 20:15.
Citera
2026-03-06, 20:04
Medlem
Alla är sekretess under pågående förundersökning, fram till dess att de blir åtalade eller begärs häktade. Alla har helt enkelt inte begärts häktade i detta mål.
Citera
2026-03-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Svarar på min egen fråga; Enligt polisens pressträff handlar det bland annat om Mupparna, Drugify och ApotekDirekt. Dom må vara stora aktörer men att tro att det här har en "Betydande inverkan på drogförsäljningen online" är skrattretande.
Åh blev nästan lite rädd där tur att det inte var några bra vendors som försvann😂
Citera
2026-03-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Hör har vi nog anledningen till sekretessen:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svensk-polischef-har-kopplingar-till-misstankt-i-narkotikaharva

Flera av männen är egna företagare och misstänks ha tvättat pengar via sina bolag.

Vad jag har hittat har ingen av de som som bor i Sverige något eget bolag. Vad f* n är det här? Det ser inte ens ut som om de omsatt särskilt mycket, med tanke på vad polisen beslagtagit och den bransch de verkar i. Vad är det här? Politik?
Citera
2026-03-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Flera av männen är egna företagare och misstänks ha tvättat pengar via sina bolag.

Vad jag har hittat har ingen av de som som bor i Sverige något eget bolag. Vad f* n är det här? Det ser inte ens ut som om de omsatt särskilt mycket, med tanke på vad polisen beslagtagit och den bransch de verkar i. Vad är det här? Politik?
Hur mycket och vad har de beslagtagit? Vilka droger har dom sålt?
Citera
2026-03-06, 20:35
Medlem
Citat:
Det märks du inte har någon kunskap om hur sidan är uppbyggd. Sen torskade dom inte pga av hemsidan..
Du kanske ska läsa på lite innan du uttalar dig om saker du inte kan

Med tanke på att sidan ligger ute på det öppna nätet och de verkar godta kortbetalning så är det nog inte särskilt svårt att säkra bevisning.
Citera
2026-03-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassess.
Hur mycket och vad har de beslagtagit? Vilka droger har dom sålt?
Polisen har beslagtagit 40 mille. En container narkotika till Helsingborg i höstas innehöll 1 1/2 miljard kr i konsumentledet. Vad som kommit fram hittills har de mest sålt läkemedel, bla förfalskade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in