2026-03-05, 19:16
Medlem
Vi väljer ju om det är ett hot.
Eller dom som bestämmer då.

Så länge dom inte med våld trängt sig in i landet.

Dom är ju inte i krig med Sverige och tagit över delar av Sverige , som Putin i ukraina

Tyvärr är det ju så att är man med i Eu så bestämmer inte Sverige längre om något.

Det är som ge bort Sveriges bestämmande rätt.

Du måste ta emot din andel som Bryssel bestämt

Sen bygger politikerna moskeer , och verkligen markerar var vi står.

Det är nog bara en lek , för något speciellt mål.

Vad ska vi göra i Israel vad är så intressant med det, ja det förklarar allt, själv tänker jag bara hur det går på gotland. Ska resa och kolla om det är ordning där.
För jag har en bank där som jag skyfflar över pengar till.

Det fanns visst bara åtta moskeer i Sverige.

Tänkte bara fråga om jag missförstått något.

Är det judarna som verkar ta över allt?
Vi håller på Israel där är nästan bara judar där, Åkesson åker till Israel, hans parti är betraktad lite som Hitler hälsningar dvs dom är nazister åt det hållet dvs samma som Hitler, Hitler hatade judar förinta dom , åkesson håller på judar eftersom han åker till Israel

Jag har verkligen missuppfattat det här.

Nu är snart judarna för rika igen hehe
Senast redigerad av troligengud 2026-03-05 kl. 19:52.
Citera
2026-03-05, 19:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graventhulmar
Islam är inte alls en allomfattande världsbild. Precis som med alla andra världsreligioner saknas en monolitisk världsbild. Källorna är enhetliga, men det finns många olika skolor inom islam som tolkar källorna på olika sätt och formar olika världsbilder därefter, och dessa skolor håller inte sams med varandra. Bland de två miljarder utövarna finns ett brett spektrum av tolkningar, och långt ifrån alla är lika strikta som du vill göra gällande. Alla muslimer ska erkänna Tawhīd och Koranens auktoritet, men hur Koranen tolkas skiljer sig mycket beroende på akademisk tolkning, historisk-kulturell kontext och sekteristiska skillnader. Du kommer naturligtvis inte få med dig samma lärdomar från alla muslimska församlingar.

Med allomfattande världbild avses, att perspektivet världslig vs andlig inte finns med islams utblick. I islam finns det inte någon skillnad mellan reason och revelation, framhöll en muslimskt skriftlärd föreläsare.

Citat:
Svar ja, jag är utbildad teolog, så jag har suttit igenom många djupdykningar inom samtliga världsreligioner. Jag kan dyka hur djupt som helst i specifika verser osv, men där någonstans glider vi nog ifrån ämnet. Tveklöst finns där mycket i Koranen som enligt min moraliska kompass är vidrigt och inkompatibelt med ett västerländskt leverne, så det säger jag inte emot.

Om du har undervisats om islams lära av troende muslimer, så är du ju medveten om, att det på intet sätt tonas ner t.ex. att kvinnor har halv arvsrätt eller att en man har rätt slå sin fru, om hon inte lyder tillsägelser - ty detta är RÄTT (eftersom allah har fastslagit det). Det är inte roligt att inse hur främmande (LÄS farlig) som islams intåg är för Västvärldens överlevnad.
Citera
2026-03-05, 21:31
Medlem
graventhulmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Med allomfattande världbild avses, att perspektivet världslig vs andlig inte finns med islams utblick. I islam finns det inte någon skillnad mellan reason och revelation, framhöll en muslimskt skriftlärd föreläsare.
Jag vet att det är detta som brukar avses, men det är en onödigt grov förenkling. Islam gör en skillnad på dunya, den materiella världen, och akhira, den andliga verkligheten. Det stämmer att traditionell islam anser att det andliga livet ska vägleda det materiella, och att islam därför ska ha inflytande över det etiska, sociala och politiska livet. Inte minst eftersom profeten Muhammad både var en religiös och politisk ledare. Frågan är dock i högsta grad omdebatterad; många menar att staten kan hållas förhållandevis separat och att det religiösa snarare ska låta influera individens moral.

Länder med muslimsk majoritetsbefolkning har, ofta med hjälp från europeiskt håll, kunnat sekulariseras. Nästan 50% av dessa länder har lyckats med det. Det finns alltså en omfattande muslimsk modernism att tala om, trots att de traditionella lärorna håller fast vid att islam är oförenligt med ett sekulärt samhälle.

Citat:
Om du har undervisats om islams lära av troende muslimer, så är du ju medveten om, att det på intet sätt tonas ner t.ex. att kvinnor har halv arvsrätt eller att en man har rätt slå sin fru, om hon inte lyder tillsägelser - ty detta är RÄTT (eftersom allah har fastslagit det). Det är inte roligt att inse hur främmande (LÄS farlig) som islams intåg är för Västvärldens överlevnad.
Nej, alla troende muslimer analyserar som sagt inte alla verser på samma sätt, vilket också reflekteras i undervisningen. Jag instämmer till fullo med att massimporten av muslimer, i kombination med nästintill obefintlig integration, är livsfarlig för västvärldens överlevnad. Det kommer inte dröja allt för länge innan muslimer är i majoritet, och eftersom så många inte ens sekulariserats utan tillåtits leva i separata samhällen som dikteras av religiösa inslag, så kommer det gå åt helvete här.
Citera
2026-03-05, 22:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag vet att det är detta som brukar avses, men det är en onödigt grov förenkling. Islam gör en skillnad på dunya, den materiella världen, och akhira, den andliga verkligheten. Det stämmer att traditionell islam anser att det andliga livet ska vägleda det materiella, och att islam därför ska ha inflytande över det etiska, sociala och politiska livet. Inte minst eftersom profeten Muhammad både var en religiös och politisk ledare. Frågan är dock i högsta grad omdebatterad; många menar att staten kan hållas förhållandevis separat och att det religiösa snarare ska låta influera individens moral.

Länder med muslimsk majoritetsbefolkning har, ofta med hjälp från europeiskt håll, kunnat sekulariseras. Nästan 50% av dessa länder har lyckats med det. Det finns alltså en omfattande muslimsk modernism att tala om, trots att de traditionella lärorna håller fast vid att islam är oförenligt med ett sekulärt samhälle.

Nej, alla troende muslimer analyserar som sagt inte alla verser på samma sätt, vilket också reflekteras i undervisningen. Jag instämmer till fullo med att massimporten av muslimer, i kombination med nästintill obefintlig integration, är livsfarlig för västvärldens överlevnad. Det kommer inte dröja allt för länge innan muslimer är i majoritet, och eftersom så många inte ens sekulariserats utan tillåtits leva i separata samhällen som dikteras av religiösa inslag, så kommer det gå åt helvete här.

Du skriver att Västvärlden har "tillåtit" muslimerna att självsegregera sig och skapa "separata samhällen som dikteras av religiösa inslag". Och vad hade varit alternativet?? Självsegregering efter etnicitet och religion uppstår ju spontant i ALLA multikulturella länder.

Det är ju inte heller förenligt med de frihetliga värderingar som f.n. finns i Västvärlden att tvångsbosätta människor med utgångspunkt från deras religion eller etnicitet.

Visst ... Socialdemokraterna går nu till val på att tvångsblanda bostadsområden, där etniska svenskar dominerar. Men nota bene, det är specifikt etniska svenskars bostadsområden som Socialdemokraterna tänker utsätta för tvångsblandning dvs förstöra - inte t.ex. syrianska bostadsområden.

Västvärlden verkar helt enkelt vara försvarslös mot konsekvenserna av storskalig muslimsk invandring (LÄS kolonisering). "I would say today, we can integrate all religions and races except Islam", konstaterade ju även Lee Kuan Yew, trots en betydligt med handfast regim.

Så ja, det kommer troligen att gå åt helvete här.
Senast redigerad av Meiji 2026-03-05 kl. 22:50.
Citera
2026-03-05, 23:24
Medlem
Oj Ebba Usch vill ha lite SD röster till val. Hon borde nog fokusera på sin ministerpost som energi- och näringsminister så att svenskar inte behöver ringa till E:ON för avbetalningsplanslösning på sin El. https://omni.se/eon-nedringt-kunder-kan-inte-betala-elrakningar/a/zOEExr. Hon borde sluta prata om Islam och börja jobba mer på sin ministerpost hon är inte integrationsminister/migrationsminister för en anledning.
Senast redigerad av Varmchokladmjolk 2026-03-05 kl. 23:27.
Citera
2026-03-05, 23:37
Medlem
Vi har alla sett Ebba med IDF tröjan behöver intesägas mycket men jag tror inte Ebbas åsikt om Islam betyder mycket för svenska folket. Man ser ju henne aldrig lee så stort som när hon var i Israel. Att hon uttrycker detta är bara en droppe av hav av ständig hat och drev som hon framför. Men Ebba ett tips från mig är att fokusera på din uppgift som minister sen som partiledare därefter kan du diskutera Islam. Vi vet att du älskaaaaaaar Israel och IDF men snälla krävs det en artikel om Islam varje månad från dig. Börja med att hålla dina vallöften. 🫡🤓🥱
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in