2026-03-05, 03:27
Medlem
ragingcows avatar
Hans karriär började i Kina. Tråden handlar om asiater uppväxta i USA.
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Jackie chan
Citera
2026-03-05, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Vi kan inte veta vem som har medborgarskap i ett land. Det är en privat sak, om man inte går ut med det offentligt. Men det är såklart inte någon som är född i USA, utan har flyttat till USA för att göra filmkarriär.

Sandra Oh är inte heller född i USA, utan i Kanada. Men har gått ut med att hon är Amerikansk medborgare. Eftersom trådskaparen inte skrev födda i USA så förutsatte jag att invandrare var okej.
Fast enligt faktarutor på internet så är hon endast malaysisk medborgare.
Citera
2026-03-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Michelle Yeoh var i Crouching Tiger, i Bondfilmen Tomorrow Never Dies, och fick en Oscar för Everything, Everywhere, all at once.
https://www.imdb.com/name/nm0000706/?ref_=fn_t_1
Hon är rätt känd.

Du verkar svagsint som ÅTERIGEN skapar en tråd om något du inte kan, inte förstår, och inte ens orkar googla innan du postar.

Du känner inte till Bruce Lee heller?

Bruce var inte född i USA.
Citera
2026-03-05, 08:57
Medlem
Jag vet inte om det stämmer, och det bör ju inte stämma, men det finns en film med Jeremy Renners som tar avstamp i att unga kvinnor tillhörande ursprungsbefolkningen försvinner/mördas utan att man bryr sig om att utreda det tillräckligt.
Kvinnan som spelar den mördade indianen påstås vara kines och samma kines spelar indian i Yellowstone.

Om det stämmer är det för djävligt men man måste ju medge att den kinesen har intagit Hollywood.
Citera
2026-03-05, 11:54
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Bruce var inte född i USA.
Jo, det var han. Och du frågade om amerikaner, inte folk som nödvändigtvis var födda där.

Citat:
Born in San Francisco and raised in Hong Kong
https://en.wikipedia.org/wiki/Bruce_Lee
Citera
2026-03-05, 12:10
Medlem
Man-At-Armss avatar
Lou Diamond Phillips mor är från Filippinerna.
Seth MacFarlane trodde jag också var en del av liknande mix, men Google sa något annat.
Citera
2026-03-05, 18:30
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Michelle Yeoh kan du ha missat, hon gör bara B-filmer såsom

Wicked: For Good
Startrek: Section 31
Wicked
Transformers: Rise of the Beasts
The Witcher: Blood Origin
Shan-Chi and the Legend of the Ten Rings
Star Trek: Discovery

sedan lite gamla skitfilmer som Marco Polo, Reign of Assassins, Babylon A.D, The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor, Croushing Tiger, Supercop m.m

Det är lätt att missa Michelle Yeoh, men kanske för att hon är inte amerikansk-asian?

Du glömde att nämna Everything Everywhere All at Once från 2022. Den gick det rätt bra för.
Citera
2026-03-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Du glömde att nämna Everything Everywhere All at Once från 2022. Den gick det rätt bra för.

Tack för tipset, visade sig att den har jag inte sett.
Citera
2026-03-06, 12:12
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Jag vet inte om det stämmer, och det bör ju inte stämma, men det finns en film med Jeremy Renners som tar avstamp i att unga kvinnor tillhörande ursprungsbefolkningen försvinner/mördas utan att man bryr sig om att utreda det tillräckligt.
Kvinnan som spelar den mördade indianen påstås vara kines och samma kines spelar indian i Yellowstone.

Om det stämmer är det för djävligt men man måste ju medge att den kinesen har intagit Hollywood.
Wind River. Du menar tydligen Kelsey Asbille som inte ser direkt kinesisk ut men är halv-vit och halv-gul. Antar att förklaringen är det begränsade antalet skådisar i indianbefolkningen.

Rapparen och skådisen Awkwafina är visst född i New York. Artistnamnet klingar indianskt men hon är kinesisk-koreansk.
Citera
2026-03-06, 13:30
Medlem
kuddenchristos avatar
Ska vi räkna med Bruce Lees halv-vite son Brandon?
Citera
2026-03-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Lou Diamond Phillips mor är från Filippinerna.
Seth MacFarlane trodde jag också var en del av liknande mix, men Google sa något annat.

Jennifer Tilly är förvisso en halv-kines.
Citera
Igår, 00:13
Medlem
Elementarts avatar
Victor Wong. Han var inte med i så många filmer, men man minns honom ändå från äldre filmer från 80-talet.

https://www.imdb.com/name/nm0939378/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in