Citat:
Ursprungligen postat av
Petasse
Trump vågar inte konfrontera Kina. Han ger sig endast på små försvarslösa länder och de u-länder som Israel inte tycker om.
Intelligent svar, du har studerat de senaste decennier historia och geopolitik noggrant.
Det är trump som inte vågar konfrontera Kina.
Just därför försvagar han varenda av Kinas största samarbetspartners geopolitiskt genom att fullända och sedan fullföra den CIA-plan som drogs fram på 90talet.
Studera "arabiska våren", Irak, Syrien, Venezuela, Libanon, kriget i Ukraina och hur det försvagar Ryssland (nu hjälper jag dig lite här) och nu senast Iran. Hur hänger detta ihop med Saudi och Sunni vs Shia, Hezbolla och allt annat runt Israel.
Du kan bara kopiera texten och fråga en AI om den kan hjälpa dig se mönster efter en större plan.
Problemet är Nordkorea som nu har kärnvapen, så där har man visat så mycket show-of-force att Kim måste hålla sig undan större utspel om han inte har en dödsönskan.
Det har varit större problem på vägen, exempelvis Irak där man totalt felbedömde och orsakade så mycket civilt lidelse att man fick folket I Irak mot sig. Afghanistan ska jag inte ens börja med.
Så flera stora kostbara misstag för USA och mänskligheten.
Resten av det jag nämnde är ledtrådar till en större plan som filats på långt innan Trump nästan gick i privat konkurs.
Trump har den politiska viljan att realisera vad som långt tidigare var påtänkt och påbörjat.