2026-03-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Att du tror att demokrater är kommunister beror på samma intelligensbrist som gjort att du inte förstått att Trump är en svindlare.
Vadå inte förstått. Trump visade redan under sin första tid hur han slickade Israels röv. Något man får ta när det inte finns andra vettiga val.
Citera
2026-03-06, 13:20
Medlem
Madagascars avatar
Amerikansk olja (WTI) kostar nu 86+ dollar fatet. Oljan har gått upp 28% sedan innan kriget började. (67.3 stängde oljan på i fredags innan Trump attackerade Iran).

Kommer MAGA reagera mot detta på något vis?
Senast redigerad av Madagascar 2026-03-06 kl. 13:50.
Citera
2026-03-06, 22:06
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Då är det nog dax för många saker för dig här.
Läsa upp hur fascismen kom till och att det var inte att ingen fascism alls, och sen full fascism.
Kanske du ska kolla över deras partiprogram i Projcet 2025?(Som de har bockat av ett par.)

Och donalds försöker censur ofta, så där är det redan check att de har fascistönskningen att censurera media.

Det är intressant du blundar för dessa småsteg, men en sann fascist är den som inte ens fattar den är.
Och saker som att inbilla sig att donalds aldrig gjort fel eller ljugit, är en stor tell att något har gått sönder.
Och låt mig gissa, donalds har aldrig ljugit va?(Gillar såna frågor, för antingen säger du donalds ljuger, eller så agerar du som en fascist skulle göra.)
Och när vi pratar om ljuger, så pratar vi om patologisk lögnare.

Jag är emot censur oavsett vem som inför den och det är mer än du verkar kunna medge. Din sida verkar älska polarisering och hat mellan människor, ni skapade Trump och så länge ni inte tar ansvar så kommer situationen bara bli värre. I slutändan kommer folk behöva välja mellan kommunism eller fascism.

Nu stödjer 77% av republikanerna Trumps anfall på Iran. Tror du anledningen är så enkel att alla är dumma i huvudet? Hade det inte varit roligare att förstå hur verkligheten är?
Citera
2026-03-07, 10:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag är emot censur oavsett vem som inför den och det är mer än du verkar kunna medge. Din sida verkar älska polarisering och hat mellan människor, ni skapade Trump och så länge ni inte tar ansvar så kommer situationen bara bli värre. I slutändan kommer folk behöva välja mellan kommunism eller fascism.

Nu stödjer 77% av republikanerna Trumps anfall på Iran. Tror du anledningen är så enkel att alla är dumma i huvudet? Hade det inte varit roligare att förstå hur verkligheten är?
LoL, sicken medioker projicering, nä, ingen polarisering här inte.
Dock utför du polarisering i var inlägg, och där donalds alltid har rätt och alla andra har fel.

Och nej, ingen behöver välja på kommunism och detta för den är hopplöst svårt att hitta, och speciellt i USA.
Men jag antar du som inte är polariserande, anser alla är kommunister som inte håller med.(För att du polariserade berättade du obegåvat ovan )

Nä, dina siffror är inkorrekta, men låt mig gissa av den som inte polariserar, att rätt siffra aldrig kommer av dig.
Och intressant att det är majoriteten som inte alls stödjer kriget, varför ljuger du så dåligt för?
Citera
2026-03-07, 12:15
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
LoL, sicken medioker projicering, nä, ingen polarisering här inte.
Dock utför du polarisering i var inlägg, och där donalds alltid har rätt och alla andra har fel.

Och nej, ingen behöver välja på kommunism och detta för den är hopplöst svårt att hitta, och speciellt i USA.
Men jag antar du som inte är polariserande, anser alla är kommunister som inte håller med.(För att du polariserade berättade du obegåvat ovan )

Nä, dina siffror är inkorrekta, men låt mig gissa av den som inte polariserar, att rätt siffra aldrig kommer av dig.
Och intressant att det är majoriteten som inte alls stödjer kriget, varför ljuger du så dåligt för?

Mina siffror kommer från gårdagens aktuellt.

Jag anser inte att alla som inte tycker som jag är kommunister. Att kalla sina motståndare okvädesord och epitet är en sport som din sida ägnat er åt i 15 år. Jag hör fortfarande ingen självkritik från din sida. Passa på och njut av din polare Trump som du och dina gelikar hjälpt till makten. Precis som ni gjorde sd stora. Men ni har 0 självinsikt.
Citera
2026-03-07, 12:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Mina siffror kommer från gårdagens aktuellt.

Jag anser inte att alla som inte tycker som jag är kommunister. Att kalla sina motståndare okvädesord och epitet är en sport som din sida ägnat er åt i 15 år. Jag hör fortfarande ingen självkritik från din sida. Passa på och njut av din polare Trump som du och dina gelikar hjälpt till makten. Precis som ni gjorde sd stora. Men ni har 0 självinsikt.
Rätt udda att prata om kommunister så ofta som du gör, och när de är så OTROLIGT sällsynta.

Mer dåliga projiceringar, vem mer än högern använder ad hominem, öknamn och annat trams över en saklig diskussion baserad på fakta.
Men så fort det kommer åt andra hållet och betydligt mer sällan, så ska det börjas gråtas och projiceras.

Och ja, intellektuellt försvagade är enkla att lura ned i kaninhålet och som får dom att rösta på ett parti som är skadligt för dom själva, och ändå står och hurrar.
Det är en definition av svår ointelligens, och de fattar inte ens att de tar det till fascism.(En god fascist är den som inte fattar bättre.)
Citera
2026-03-08, 11:47
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Rätt udda att prata om kommunister så ofta som du gör, och när de är så OTROLIGT sällsynta.

Mer dåliga projiceringar, vem mer än högern använder ad hominem, öknamn och annat trams över en saklig diskussion baserad på fakta.
Men så fort det kommer åt andra hållet och betydligt mer sällan, så ska det börjas gråtas och projiceras.

Och ja, intellektuellt försvagade är enkla att lura ned i kaninhålet och som får dom att rösta på ett parti som är skadligt för dom själva, och ändå står och hurrar.
Det är en definition av svår ointelligens, och de fattar inte ens att de tar det till fascism.(En god fascist är den som inte fattar bättre.)

Du har aldrig någonsin bemött någonting i det jag faktiskt skrivit eller tagit ansvar för din politiska sida, till skillnad mot mig som utan problem kan ta ansvar för eventuella övertramp från Trump samt tycker samma regler ska gälla alla.

Du har således 0 sjukdomsinsikt och är i själva verket ett perfekt exempel på varför personer som Trump blir valda och världen set ut som den gör.

Då det är som att diskutera med en autist så väljer jag att avsluta diskussionen med dig. Hoppas du erhåller vidgade vyer vid något tillfälle.
Citera
2026-03-08, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trump gick till val på att inte starta krig men nu har han gjort det ändå.

I MAGA-rörelsen har detta varit en central punkt: inga nya krig.

Kommer Trump nu förlora avgörande stöd? Kommer Republikanerna förlora kongressen i midterms? (Även senaten?)

Hur ska Trump göra nu för att behålla sina väljare?

Trump kanske inte behöver göra nåt alls? (Många av hans väljare tycks vara honom trogen oavsett hur korrupt, inkoherent, lögnaktig och sexualbrottslig han är.)

https://www.rawstory.com/trump-war-iran/, 28e feb

Vad han möjligen förlorar är de independents som röstade på honom tillika traditionella s.k Reagan Republikaner som tröttnat på honom och längtar tillbaka till tider som varit.

Men de som bekänner sig till sekten är alla allt för investerade, de sänker hellre garden, slår ner blicken och knyter näven i byxan, men likt det väljarboskap de är, helt utan någon egen vilja eller avvikande åsikt, kommer de att ta sig till valurnorna för att göra sin plikt för deras (till omfånget endast) store ledare. Sedan när valet är förlorat kommer de åter att göra sig till en megafon för Trumps kommande valfuskanklagelser, som vi vet kommer att komma.
Citera
2026-03-08, 12:36
Medlem
RudyardKiplings avatar
Att han förlorat stöd är självklart. Dagens amerikaner blir alltmer medvetna om att Israel köpt, äger och styr alla politiker i USA. Man kan säga att Trump gjort det solklart för folket att det är Israel som styr amerikansk politik. Skulle det vara så att Trump kan krossa zionismen och detta enbart var ett nödvändigt ont för att nå det kan han däremot komma att hyllas som en landsfader i historieböckerna.
Det går inte att avgöra ännu på vilken sida han står eller vilken agenda han har.
Citera
2026-03-08, 12:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du har aldrig någonsin bemött någonting i det jag faktiskt skrivit eller tagit ansvar för din politiska sida, till skillnad mot mig som utan problem kan ta ansvar för eventuella övertramp från Trump samt tycker samma regler ska gälla alla.

Du har således 0 sjukdomsinsikt och är i själva verket ett perfekt exempel på varför personer som Trump blir valda och världen set ut som den gör.

Då det är som att diskutera med en autist så väljer jag att avsluta diskussionen med dig. Hoppas du erhåller vidgade vyer vid något tillfälle.
Så hur ofta ljuger den malignta narcissisten donalds då, noll eller flera flera tiotusentals ggr, brotten som hen gjort och våldtäkter, pedofili/sex med minderåriga, krigshetsare, göra vänner till fiender osv...osv...

Så visa nu då utan problem, eller kommer nu Den Stora Bedövande Tystnaden, eller ljuga om det som tex donalds ljuger om Iran.
Och att än en gång har R startat krig genom att ljuga.

Jag är rätt övertygad om att du kommer ge mig rätt, för det är så donalds fans fungerar och försöker inbilla sig sektledaren alltid gör allt rätt.
Citera
2026-03-08, 13:39
Medlem
Trump försöker posera som en modern upplaga av den virile och stöddige general Patton, och samtidigt appellerar han till amerikansk krigarära - men det är mycket tveksamt i vilken mån det går hem hos hela hans supporterbas. En del köper det utan tvekan, men långt ifrån alla inom MAGA.
Citera
2026-03-08, 16:05
Medlem
Fyllnadsvalen i Texas var en ordentlig motgång för republikanerna och det var innan Trump startade kriget. Kriget är inte alls i linje med MAGA, men det är få som kommer att byta till demokraterna för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in