2026-03-02, 19:16
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Killen kanske inte gillar slöseri med skattemedel.
Citera
2026-03-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elitmalaj
Banankastningen är ett förfärligt uttryck för förakt för demokrati och för vårt land. Den som angripit talmannen har skändat vårt styrelseskick. Det är inte läge att tramsa om "fruktstund" och liknande. Den unge mannen har trampat på viktiga värden för vårt land. Han är straffmyndig och bör, enligt min mening, få ett kännbart straff.

Fruktkorgen har uppenbarligen blivit en ny arena för politiska strider i Sverige, där äpplen pryder mockups av Adolf Hitler utanför en ministers kontor, vilket resulterat i åtal och häktning för grovt olaga hot via frukt. Samtidigt används bananer för att uttrycka missnöje, både genom att kastas mot talmannen och som en hånfull referens till Paulina Brandbergs tidigare fobi, som har gått från harmlösa skämt till en symbol för allergi och en absurd säkerhetspolitik i regeringskvarteret. Debatten har därmed förflyttats från allvarliga frågor till en mer trivial diskussion.
Citera
2026-03-02, 20:05
Medlem
aglifäjss avatar
Jag anser att den unge mannen förtjänar ett mycket hårt och kännbart straff. Han har inte bara betett sig klandervärt mot en enskild individ. Han har inte bara gjort någon fyndig symbolhandling. Han har förtrampat Sverige. Han har förbrutit sig mot höga värden som demokrati och frihet. (Om han tycker att han bara gjort något busigt, så får han skratta åt det själv när han sitter inlåst eller när han betalar dryga böter.) Hans handling är oacceptabel och föraktlig. Är han inte svensk medborgare kan man fråga sig om han skall utvisas.
Citera
2026-03-02, 20:11
Avslutad
En blatte som är vänster. Vad annars.
Citera
2026-03-02, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aglifäjs
Jag anser att den unge mannen förtjänar ett mycket hårt och kännbart straff. Han har inte bara betett sig klandervärt mot en enskild individ. Han har inte bara gjort någon fyndig symbolhandling. Han har förtrampat Sverige. Han har förbrutit sig mot höga värden som demokrati och frihet. (Om han tycker att han bara gjort något busigt, så får han skratta åt det själv när han sitter inlåst eller när han betalar dryga böter.) Hans handling är oacceptabel och föraktlig. Är han inte svensk medborgare kan man fråga sig om han skall utvisas.

Precis och detta signalerar ju att det är osäkert för partiledare och ministrar att besöka skolor framöver.
Citera
2026-03-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
https://www.nt.se/just-nu-blaljushandelse/norrkoping/artikel/elev-misstankt-for-ofredande-mot-norlen/r2460yvj

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1448587

Rätt kul om du frågar mig

Gräddtårta hade dock varit roligare

Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Från vänstern kommer det heta att sånt får man ta. Hade talmannen varit neger så hade det blivit ett jävla liv och skrik om rasistattack

Ja helvete !!

Hade vår talmann varit :

Mörhyad + banankastad

= Grov rasist attack - terrorhandling

låååångt fängelsestraff - noll chans till frigivning i förtid och livstids kontakt med frivård så
Han inte får så hemska tankar igen
Citera
2026-03-02, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Ja helvete !!

Hade vår talmann varit :

Mörhyad + banankastad

= Grov rasist attack - terrorhandling

låååångt fängelsestraff - noll chans till frigivning i förtid och livstids kontakt med frivård så
Han inte får så hemska tankar igen

Nu har tidöpartiet chansen att visa lite stake.
Citera
2026-03-02, 21:32
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Killen kanske inte gillar slöseri med skattemedel.

Det här. Kanske någon vars dagisplats/sjukvårdsbehandling drogs in för att Talmannen slösat våra pengar på lyxliv.
Citera
2026-03-02, 21:39
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Troligtvis en babbe som vill protestera mot "systemet". Nu blir det väl bara en tillrättavisning av vänsteretablisemanget. Hade det varit Jimmie han kastat på hade det blivit ryggdunkningar och snyftreportage i media.
Citera
2026-03-02, 22:01
Medlem
FidoDidos avatar
Vilka kastar bananer? Är det afrikanerna? En vild gissning förvisso, men låter inte orimligt
Citera
2026-03-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aglifäjs
Jag tycker han får skylla sig själv. Andreas Norlen och de andra 'männen' i M ingjuter inte direkt respekt så det här är förväntat. Det är mer ett tecken på att man ska byta ut Sveriges riksdag än nånting annat.
Citera
2026-03-02, 22:22
Medlem
Ett film- och musikgymnasium

Jaa, man får väl säga att de har berikats;
inte för att jag har varit med om det men tanken är väl att man kastar ägg och tomater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in