Citat:
Ursprungligen postat av
TheGretaReset
Inte en chans. Detta högre oljepris kommer att få effekter för ekonomin som inte är positiva. Fed har börjat pytsa ut pengar i USA. Det är något annat som väntar runt hörnet.
Det var oroligt innan kriget (volativt). Finns inget som indikerar mindre volativitet.
En överreaktion i optimism visst. Men jag kan inte se orsaken.
Mitt svar grundar sig på att jag såg ett klipp där en person sammanställt vad som hänt på börsen vid nästan alla stora krig. Sedan är det så att börsen alltid ligger före det allmänna medvetandet av saker och ting.
Jag medger att det är mer volatilt än vanligt men det beror på en viss person i ett visst hus i ett visst land som slänger ur sig "svarta hästar/svanar" närhelst som han får lite feeling.

Därav kommer denna "kängurubörs" att fortsätta så länge denna person sitter kvar i sin position. Dock tror jag att börsen till slut kommer att vänja sig och i högre grad anpassa sig till dessa svarta hästar och svanar.
Efter ett tag av för mycket negativitet kommer börsen leta efter positiva nyheter och reagera på dessa.
Jag själv tror att börsen (i alla fall den amerikanska som jag är på) har bottnat för denna gång. Innebär det att börsen inte kan gå ned igen? Självklart inte. Det kan den och kommer den helt säkert att göra men så länge det inte blir en ny low-low, är det okej.
// CC