Citat:
Ursprungligen postat av
.nattramn.
Jag vet, jag la till i mitt inlägg att IRGC pratar om offensiva grejer. Gjorde det just när du svarade. Där ju ganska extrema saker ibland de kommer med.
Jag gissar på att detta är en av anledningarna till att Trump tröttnat. Det går inte att förhandla och skriva avtal när Iran inte är enat.
Sedan vände Trump så tvärt, så jag tror han gav de två månader. Nu är den tiden slut och de har haft sin chans, de tog den inte. Men det är vad jag tror.
Jo jag såg det, därav mitt tillägg.
Av någon anledning så trodde mullarunkare att Iran hade förvandlats till en supermakt över natten för att dom på zigenar-mässigt vis lyckats förhandla fram ett avtal som ger dom 300miljarder dollar, total kontroll över Hormuz och GCC-länderna, samt möjligheten att bygga kärnvapen och radera Israel från kartan ungefär precis när dom vill.
Verkligheten ser ju inte riktigt ut så. Samtal pågår nog kontinuerligt om olika detaljer dock, genom ombud och direkt men inofficiellt.
Lite förvånad att Ghalibaf försöker köra någon billig variant på X. Amerikanska politiker och opinionsbildare verkar ha varit en väldigt stor inspirationskälla.
Det och torr-gråtande på Ali Khameneis begravning förklarar kanske varför hans ambitioner inte riktigt blivit verklighet.
Iran fick världens största chans men sumpade den pga girighet. Lite typiskt för en muslimsk dödskult kanske.
Nåväl.. det är nästan bara Graavargen som skryter om iransk diplomatisk briljans. Qatar var ju på besök! Sanktionerna mot Kina(Sic!) var ju inte hårda nog osv.
Känns lite ”bräckligt” kan man tycka.